Kóczián Péter

A politikáról és az életről szól

_

HTML doboz

Politikai paradoxonok

2008.11.05. 01:50 Kóczián Péter

 

 

A magyar választók nem szeretik Gyurcsányt, de szeretik a válságot megoldó miniszterelnököt. – Amikor ez a közvélemény-kutatás napvilágot látott kedden, akkor már egy napos volt az a javaslat, hogy újabb politikai csúcsot tartsanak a politikai pártvezetők. Csodálkozunk a javaslaton? Elég az adatokra nézni, s világos, miért erőltetik ezt a szocialisták és miért nem akarnak részt venni a fideszesek.
Orbánt válságmenedzseri kompetenciája kisebb, mint Gyurcsányé, holott ő a népszerűbb. – A magyar néplélek utálja Gyurcsányt, a kormányzót, a hazudóst, a sokat ígérőt, a megszorítót, s szeretik a világosan fogalmazó, határozott fogalmazó, adókönnyítést ígérő riválisát. Imádják hallgatni Orbánt, de nem bíznák rá a válságkezelést. A csábító ígéretben hisznek, de ez nem téveszti meg őket a jelenlegi helyzet megítélésében, amelyben az adócsökkentést maguk sem tartják hihetőnek.
Orbán még a válság sem ingatja meg abban, hogy ugyanazt mondja. – Érdeke Orbánnak most hatalomra kerülnie? Van esélye rá? Érdemes bejátszania magát a holnapi felelős kormányfő szerepébe?
A Fidesz minden kettéosztó szövege ellenére népszerűbb, mint valaha. – Ez a paradoxon főleg értelmiségi körökben létezik. A választók frusztrációjukat fejezik ki, s jelentős részük a kettéosztást az éppen utált kormányfőre és a kormánypártokra érti, nem a Fidesz által kijelölt ellenfelekre. Ám az értelmiség világlátása stabil tömbbé faragja azt, ami tovatűnő aktuális érzés.
A választók pártokat választanak Magyarországon. – A választók alternatívát választanak Magyarországon, s ide-oda forognak annak megfelelően, hogy mennyire van elegük a megvalósultból, s mennyire hisznek a másik lehetőségben. Amikor választanak, nem a jövőbe tekintenek, hanem a múltbeli frusztrációjuk megszüntetését várják. Zenét, dallamot választanak aszerint, hogy megunták-e a régi zenét.
A sajtó formálja a közvéleményt – Magyarországon csak kifejezi a véleményalkotó értelmiségben, a véleményvezérekben kialakuló érzéseket. Érzékeny szeizmográf, amelyben azonban a véleményklíma változása ki nem számítható módon tükröződik, mert éppen ezt a tükröző szerepet befolyásolja erősen a politikai, gazdasági, társadalmi kötődés. A szerkesztőségeken belül ezért folyik nagy küzdelem, de a kérdés nem az: kellően megalapozott-e az érzés, amit tükrözünk, hanem az: lekésünk-e valamit, ha még mindig nem tükrözzük a véleményklíma változását. A szerkesztőségeken belül ezért az „érzékenyek” és a meggyőződésükhöz ragaszkodó „makacsok” vitái zajlanak. A „makacsok” nem érzéketlenek, hanem csak késnek elismerni kedvenc (bálványuk, ideológiájuk, szakmai elképzelésük stb) elmúlását.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://koczianpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr49750518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.11.07. 00:11:49

A baloldal abban a pillanatban elvesztette bármiféle esélyét jelenleg a fordításra, amint elvett a 13. havi nyugdíjból. Emlékszünk még 2002-re? 19.000 Ft?

Ha egyedül azzal fognak kampányolni jobbról, hogy visszaállítjuk a 13. hónapot, már nyert ügyük van. Értelmiség, véleményformálók vitái? Ugyan már! Ha az arányokat nézzük, kb. 5% szavaz meggyőződésből, 95% a pénztárcája szerint balra. Vagy az Orbán-fóbiája miatt.

Hisz még a nagy USA-ban is azzal lehet kampányolni, hogy terrorista meg kommunista, mit várunk itthon? Észérveket? "Lop, csal, hazudik" - ez van észérvek helyett. Meg a "Ne az emberekkel fizettessék meg!" mantra.

Kampányok alatt félre kell tenni az illúziókat, és itt 2002 óta permanens kampány folyik kormányzás helyett. Odaát "szerencséjük" volt, 9/11 lett az alibi mindenre. Itthon az alibi Orbán, ő minden rossz oka még most is. Lassan azt terjesztik, amikor nem járt a parlamentbe, titkon subprime jelzáloglevelekkel üzletelt ámerikába.

Pedig nekem lenne egy nagyon egyszerű módszerem a válságra: 20% THM fölött mindent az államnak kéne fizetni. Tehát pl. ha 45% a hitelkamat, 25% menne a közösbe. Hitelkamatadó.
Valamint ha valaki egy 6 év alatt elértéktelenedő autóra 10 éves hitelt vesz fel, A motort csak 4 év után szerelné be a gyár, addig marad a Flinstone módszer. Legalább benzinre sem kell költeni. (tudom, így nem szeretne senki kocsit, de pont ez a lényeg > debileknek debil módszer kell)

A harmadik módszer is egyszerű: ha bármely döntéshozó politikus az alábbi szavak bármelyikét szerepelteti mondandójában, azonnal 5 év fegyház: völgyhíd, alagút, autópálya, közbeszerzés, portál. 2 hét alatt eltűnne a korrupció.

nyomkereső · http://www.korkep.sk 2008.12.12. 10:06:42

Beleolvastam a blogodba, nagyon tetszik. Jó témaválasztások, érdekes mondanivaló. Sok dologban hasonlóan gondolkodunk.