Kóczián Péter

A politikáról és az életről szól

_

HTML doboz

Orbán, az európai szupersztár

2011.02.19. 15:09 Kóczián Péter

 

Orbán Viktor kezd európai politikai szupersztárrá válni – és már nem csak hírhedt politikusként. A Spiegel már referenciaként használja a nevét.
Február 14-re keltezett számában a hetilap a Merkel kancellár elleni európai lázadásról szóló cikkében non plus ultraként  hivatkozik Orbánra.
Merkel német kancellár kiverte a biztosítékot az európai politikusok között a kétsebességes gazdasági együttműködés és az egész EU-ra kiterjedő uniformizált makro-gazdasági elképzeléseivel.
A Spiegel tudósítása szerint nem más, mint Orbán Viktor tapssal fogadott beszéde fejezte ki az európai lázadás erejét – épp azt a miniszterelnököt emelték vállukra az elégedetlenek, akit az elmúlt hetekben a médiatörvénye miatt élesen támadtak.
Az európai középjobb pártok képviselőinek egyik gyűlésén nyerte meg magának a közönséget Orbán miniszterelnök. Orbán a Spiegel tudósítása szerint nem csak itthon darálja ellenfeleit, de Merkel politikai szövetségeseit is maga mellé tudja állítani: nem csak a Merkellel szövetségben levő bajor kereszténydemokraták, de Merkel CDU-jának tagjai is Orbánnal értettek egyet.
„ Hungarian Prime Minister Viktor Orbán hadn't received this much applause in Brussels in a long time. European politicians had been criticizing him for weeks over his restrictive new media law. But last Tuesday hundreds of officials with the European People's Party celebrated the conservative politician like a hero.
The delegates from the EPP, a collection of Christian Democrats and other center-right parties from across Europe, had assembled in the Galeries Royales Saint-Hubert -- and they were especially enamored of Orbán's criticism of plans by German Chancellor Angela Merkel, a Christian Democrat herself, to establish an economic government for members of the euro zone. "Have respect for the agreements," Orbán told his audience, "and do not discourage the 10 EU countries that are not euro-zone members." Germans in the audience, European parliamentarians from Merkel's CDU and its Bavarian sister party, the Christian Social Democrats (CSU), likewise applauded Orbán”.

361 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://koczianpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr132672766

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jobbik: Őfelsége ellenzéke 2011.02.20. 12:23:42

Ahogy minden ellenzéki párt, a Jobbik is a konstruktív ellenzék magasztos célját tűzte ki maga elé az országgyűlési választások után. Ezzel szemben az új kormány első ülésszaka alatt a két másik ellenzéki párthoz képest sokkal gyakrabban támogatta a ko...

Trackback: Orbán: "viharos nemzetközi siker" kérdőjelekkel 2011.02.19. 18:08:46

Miközben Orbán Viktor és kormánya idehaza folyamatos defenzívába szorul, addig állítólag nyugati előadó körútjain zajos sikereket arat. Nagyon sajátos módon az utóbbiról az immáron a jobboldal uralta hazai médiában egyáltalán nem lehetett hallani.A Spi...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

31/48 2011.02.20. 10:19:42

@is: igen, mert ez már csak így megy a piacgazdaságban.

Merkel anyó asztalán ott a nagy piros gomb, amivel leállítja a zexportot, ha valaki beszól neki.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 10:20:09

@Nyers Fa:
Ezt nem hiszem el, hogy, 2011-ben ilyen hülye emberek léteznek.
Pedig de.
Vagy jól fizetnek érte.

regress 2011.02.20. 10:24:35

antianyag!a fideszes politikusok mind gerinctelenek mint csigapali.azelmúlt 20-30-évben ezek a zemberek szélkakasok voltak, még az anyjukat is ha érdekűk úgy kivánta.viktorod nyagyon beteg,

31/48 2011.02.20. 10:26:44

@killercsiga: csakhogy a Vaterland finanszírozta eddig is a költekező periféria tobzódását. A Kedves Vezér pedig megint fordítva ült fel a lóra, és megint rövidtávú populista érdekeket képvisel a hosszútávú gazdasági szempontok mellőzésével.

Az uniót igenis erősebb központosítással, föderalista és technokrata elvek mentén kell kiépíteni, ha legalább az összeomlást el akarjuk kerülni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 10:38:01

@31/48: Merkel anyó asztalán ott a nagy piros gomb, amivel leállítja a zexportot, ha valaki beszól neki.

Ugyan nem szó szerint, de tudja befolyásolni.

Szergej55 2011.02.20. 11:09:19

Ahogy látom, egyesek itt alap fogalmakkal nincsenek tisztában, például a "liberális" szóval. Nos, a liberális egy olyan eszme képviselője, amely az emberek józan gondolkodásán, belátásán alapuló világon nyugszik. Tehát, amiben azt hiszem, élni szeretne mindenki. És most ezek szavazhatnak? Nem csodálom, hogy Orbánc van hatalmon. (Ja, és hogy a mintát ne hanyagoljuk, MONDJON LE!)

Blogger Géza 2011.02.20. 11:17:17

@Igazamvanvagyigazamvan?: Munkanélküliség csökkent. Bűnözés csökkent. Gazdasági helyzet javul. (GDP, államadósság, külker. egyenleg)

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 11:18:42

@Szergej55:
Azért hogy Magyarország kikerüljön a sz@rból, egy "puha" diktátor kellene.
Ne érts félre, OV emberileg, pszichésen, pénzügyi kapcsolatok, kötődések miatt is alkalmatlan erre.

Blogger Géza 2011.02.20. 11:21:13

@Szergej55: Hát te pl. biztosan nem vagy tisztában a liberális szó jelentésével, ha így próbáltad meg definiálni. :) Arra emlékeztetsz, aki arra panaszkodik, hogy mindenki más a helyessel ellentétes irányba megy az autópályán.

Táskás Tóni 2011.02.20. 11:26:40

@Blogger Géza: Az új HÍR tv ,vagyis az MTI szerint?
Januárban 93 ezerrel nőtt a munkanélküliek száma, Te honnan veszed a leírt csacskaságaidat?

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 11:42:48

@Blogger Géza:
Tényleg?
Nos nem:
január: munkanélküliség nőtt 80.000-rel
gdp bázisszám, viszonyítási alap, önmagában nem mond semmit. Attól, hogy nő a vállalatom, bevétele, még lehet, hogy veszteséget termel!
Külker mérleg: csökken az import, javul a szám. Attól még szarabb a helyzet

Blogger Géza 2011.02.20. 12:00:56

@Táskás Tóni: A munkanélküliség erősen szezonális, a trendeket kell figyelni, egyes havi adatok nem sokat mondanak.

Munkanélküliség:

2010. jan - márc: 11,8%
2010. jún - aug: 11 %
2010. okt- dec: 10,8 %

portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/gyor/fog/fog21012.pdf

J.W. Booth 2011.02.20. 12:01:06

@Blogger Géza: Pajtás, te a fidesz agit-prop elsődleges célközönsége vagy.

Komolyan elhiszed, hogy amit ők mondanak, az úgy van, a szocik és Gyurcsány a gonosz, a megrontó, a fidesz és Viktor az igaz megváltó.

Szerinted melyik nagyobb bűn:

1. hazugsággal választást nyerni
2. hazugsággal 2/3-ot szerezni (a győzelem az biztos volt) az egyéni bosszú érdekében.

?

Segítek: a politikusok általában nem mondanak igazat, főleg kampányidőszakban. Amelyik ennek ellenére az ellenkezőjét állítja, az annyira hülyének néz téged (ált. alany), hogy megérdemled, ha elhiszed neki.

dr. trafik nomac 2011.02.20. 12:03:04

@salamander: Hihi, akkor te meg gyerek vagy, egy JOL informalt gyerek ;)

Blogger Géza 2011.02.20. 12:04:17

@J.W. Booth: Mi köze van a 2/3 - nak bármiféle "egyéni bosszúhoz" ??? Továbbá mi volt itt a hazugság Orbán részéről?

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 12:05:34

@Blogger Géza:

A liberalizmus, más néven szabadelvűség, gondolatok széles spektrumán alapuló eszmerendszer, amelyek közös vonása, hogy az egyén szabadságát jelölik meg mint legfontosabb politikai célt. Gyökerei a XVII.-XVIII. századra, a felvilágosodásba nyúlnak vissza. Olyan korábbi alapvető elveket tagadott meg, mint az uralkodók isteni felhatalmazása, az öröklött kiváltságok, államvallás és protekcionizmus.

Kedves Géza! Nem én írom! Csak mielőtt belémkötnél, tisztázzuk.
Az emberek az egymás közötti társalgások folyamán megpróbálnak azonos fogalmakat használni, amit azonos módon tudnak értelmezni. Jelenleg ez az irányadó.

J.W. Booth 2011.02.20. 12:07:41

@Blogger Géza: Az egész politikai szereplése.

Ez segített?

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 12:11:12

@Blogger Géza:
Géza!
Ha valaki kikerül a statisztikából, mondjuk mert nem jelenik meg a MÜ központban, akkor javul a szám! DE javul az ország gazdasága?
Ha a fiatal elmegy egyetemre, és nem a MÜ központban jelentkezik, akkor termel bármit is?
Ismerős a trükk? OV 1999. 3000000 diplomás országa leszünk!
Ha külföldre megy dolgozni, de nem jelenti ki magát a lakcímnyílvántartásból, segélyt nyílván nem kér, az növeli a termelést?

Blogger Géza 2011.02.20. 12:13:36

@J.W. Booth: Igen, megnyugodtam, hogy nem tudsz egyet sem említeni, tehát jó eséllyel nem volt ilyen.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 12:15:47

@Blogger Géza:
Ha visszaemelem a gyest 3 évre, megint eltűnt pár ember a munkanélküli statisztikából.
(ne érts félre, nem ellenzem)

J.W. Booth 2011.02.20. 12:17:47

Szóval a Viktornak hiszel.

Tegyük fel, váratlanul hazamész, és azt látod, hogy a Vitor kúrja valamelyik kedves hozzátartozódat. Kézzel-lábbal tiltakozik, hogy ez bizony nem az, aminek látszik.

Gondolom, akkor is neki hiszel.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 12:18:02

@Blogger Géza:
igazad van, Orbán Viktor sohasem hazudik!
Ő az igazmondó bölcs, aki látja a jövőt.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 12:23:57

@Blogger Géza:
Orbán Viktor azt hazudja, hogy a magyar vidéknek éppen egy Torgyán József nevű dilettáns pojácára van szüksége a maga „csúcsminisztériumával”, vele viszont elhiteti, hogy négy éven keresztül valóban azt tesz, amit akar (Torgyán ezt valóban elhitte; az eredmény közismert), majd az első pillanatban a süllyesztőbe küldi, amikor már nincs rá szüksége. Majdnem egy teljes parlamenti cikluson parolázik Csurkával, akit végül az „egy a tábor, egy a zászló” politikával ugyanúgy lenulláz. (Ezért a két lépéséért természetesen köszönettel tartozunk neki.)

Orbán Viktor miniszterelnökként rendszeresen hazudik a várható infláció mértékét illetően, alultervez(tet)i azt, csak hogy az év végén „a kormány ad nektek” jellegű gesztussal plusz juttatásokat osszon szét az így megmaradó pénzből, ha kell, „fű alatti megszorítást” hajt végre. (A három évig vitt feszes költségvetési politikáért természetesen újabb jó pont, ellenben a Fidesz elnök logikája szerint most őt is büntetőjogi felelősség terhelné ezekért.)

Forrás: Hírszerző

avionics 2011.02.20. 12:25:32

Ismerős ez az undorító szoclib vagy ezt magának kikérő "szabad gondolkodó" hozzáállás, ha rosszat írnak a külföldi lapok Orbánról akkor jön az "ugye mi megmondtuk", ha jót írnak, elismerik politikusi nagyságát, azonnal azt nézik melyik újság merészelte ezt írni. Na ez a hányinger...

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 12:31:28

@Blogger Géza:
szentkoronaradio.com/belfold/2010_03_21_nyilt-level-orban-viktor-baratomnak
csak hogy ne a saját szavaimmal írjam le.
Meg hogy ne mondhasd, hogy büdös komcsi duma. Vagy a Szent-Korona rádió is a komcsiké?

Blogger Géza 2011.02.20. 12:33:51

@Igazamvanvagyigazamvan?: Az infláció előrejelzésével kapcsolatos hírszerzős baromságot inkább nem is kommentálom, de az roppant szórakoztató, hogy szerinted az volt a legnagyobb hazugsága, hogy 13 éve kinevezte Torgyánt miniszternek? Ez remek, ismét megnyugodtam, hogy ilyen friss, aktuális "hazugságot" (LOL) sikerült találni. Bearanyoztad a délutánomat, köszönet érte!

Blogger Géza 2011.02.20. 12:37:50

@Igazamvanvagyigazamvan?: Hát súlyosan tévedsz, ha azt hiszed, hogy ismeretlen nímandok kilométeres hosszúságú nyílt leveleit fogom olvasgatni egy szentkoronarádiós oldalon. De ha számodra az a mérvadó, hát olvasgasd nyugodtan.

Goompah 2011.02.20. 12:40:56

@Szergej55: "Nos, a liberális egy olyan eszme képviselője, amely az emberek józan gondolkodásán, belátásán alapuló világon nyugszik."

Vagyis a liberális = "igazam van, és aki nem ért egyet velem, az hülye". :) Az SZDSZ esetében ez kiegészítendő még azzal, hogy aki nem ért(ett) egyet velük, az antiszemita volt. :)

sárkányfő 2011.02.20. 12:41:38

mit szórakoztok már, Orbán azt mondta van programja, felkészült, és még most sincs neki pedig már 9 hónapja kormányzik.
refromok? azokat most találják ki, 9 hónap után, de azok se reformok lesznek már látszik, hanem szimpla új adók (hamburgeradó, útdíj), elvonások, stb., ha végre egyszer elő bírnak vele állni.

szó szerint ezt írta a kampányfüzetben: "megvédjük a nyugdíjpénztárakat". erről ennyit.

ja és azt ígérte: adót csökkentünk, azonnal. ja, csak nem tette hozzá, hogy fideszes módra,
azt ígérték megerősítik a jogállamiságot, sőt helyreállítják azt ehhez képest kasztrálták az AB-t.

tényleg, hogy van a Nemzeti Eszközkezelő? vagy 20x megígérték, még tavalyra. Így baszták át a devizahiteleseket is.
stb.

hagyjuk már, annyi a hazugság, a csúsztatás, a süketelés, hogy ki látszanak mögüle...

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 12:55:12

@Blogger Géza:
A tények makacs dolgok, Orbán elvtárs
Dátum: 2011. February 02. Wednesday, 18:20
Rovat:
Jövőnk.info
Hogy ne a ballib sajtóból ollózzak.
Kell még? Van pár száz!

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 12:58:37

@Blogger Géza:
Gondolj, gondolj! mondta a csekély értelmű medvebocs.
Úgy gondolod, hogy a régi hazugság már nem is hazugság?
Húzd ki a fejed! Legyen már önálló véleményed is!

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 13:01:39

@Blogger Géza:
Te egy ismert nímand szavait nyalod be, pedig jobb lenne, ha némi kritikával szemlélnéd a világot.
Béláim! Gondolkodjunk!

Dr.Bio74 2011.02.20. 13:06:59

Én csak egy valamit nem értek. Miért védi valaki is ezeket a nagymenő politikusokat (bármely oldalról is)? A jó politikus olyasmi mint a jó indián. A politikus az az állatfajta aki tudja jól, hogy ha a hatalom a kezébe kerül akkor már neki áll a világ és a hatalomért, mint célért, mindent meg is fog tenni. A politikusban van annyi , hogy tudja nem a jövőbe tekintő szép arcéléért, a vicces beszólásaiért, vagy karakán kiállásáért stb. szavazták a hatalomba. Tudja, hogy a regnálása alatt a világban sok minden változik, sok minden történik, olyanok amikre ő a választási izgalomban nem is gondolhatott. Tudja, hogy ezekre a változásokra, kihívásokra neki kell választ adni. Tudja azt is, hogy a választóknak jogukban áll a lépéseit véleményezni, nemtetszésüket kifejezni. Tudják, hogy hamar lesz pártszimpátiából ellenszenv, és hogy nem kötelező egy felelősségteljes embernek csak azért bólogatni, mert sajnos rájuk szavazott. Ennek ellenére teszik amit tesznek, mert a következtetések néha más eredményt szülnek, még akkor is ha azonos alapról indulnak. Ez eddig evidens, de amit nem értek a párttrollok az genetikai mutáció, vagy direkt tenyésztés eredménye?

www.konyvline.hu · http://konyvline.hu 2011.02.20. 13:07:41

Érdekes, azok az európai politikusok akik kígyót-békát kiabálnak rá azért, mert nagyon helyesen meg merte adóztatni az addig érinthetetlennek tartott bankokat, multikat, most suttyomban lázasan azon agyalnak, hogyan vezessék be ők is a hasonló adókat :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 13:08:08

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Orbán: megvédjük a nyugdíjpénztárakat! Melyiket is?

Amúgy ha néha szakoldalakat olvasnál, kiderülne, hogy a magyar gazdaság fejlődése a fikázott német gazdaságtól függ, elsősorban. Annyira nem vagyunk önállóak, hogy a kanalat a szánkba tegyük!
Ez sajnos azt is jelenti, hogy a magyar gazdaságot alkotó szereplők a megtermelt nyereséget kiviszik az országból.
Vagy gondolod, hogy az AUDI tulajdonos majd eljön ide, hogy elköltse a vagyonát?
Vagy ide akar adózni?

igényes 2011.02.20. 13:10:25

A Puskás Akadémia hallgatóinak levele Viktorhoz. A csúcs elöször a szülinapjára volt kitűzve.

Drága Orbán Viktor Elnök Úr!

Elnök úr 48-ik születésnapját boldog örömmel ünnepeljük mi is, a A Puskás Akadémia magyar hallgatói. Együtt ünneplünk forrón szeretett hazánkkal, mely ezen a napon ünnepi díszt ölt magára, hogy megmutassa, mi lett a romok országából Orbán elnök alkotó keze nyomán. Együtt ünneplünk a 2/3-al, mely 1010 év szenvedés után Orbán miniszterelnök vezetésével a szocializmus, a szabadság és bőség útjára lépett. Együtt ünneplünk Pártunkkal, szponzoraink, népünk legjobbjaival, a Orbán sporttárs vezette élcsapattal, melyet mérhetetlen áldozatok, harcok és a győzelmek sorozata elválaszthatatlanul eggyé forrasztottak vezérünkkel, Orbán úrral.

Május 31-én nem leszünk otthon, de tudjuk, hogy különösen itt, Felcsúton, a focitábor központjában nem fogunk egyedül ünnepelni. Velünk érez a 2006-os gyújtogató, Széles Gábor úr, kinek egyként vagyunk hálásak Akadémiánk szponzorálásáért és Orbán úr jólétéért, életéért. Büszkén gondolunk arra, hogy nincs a világon olyan ország, ahol a mi nagy ünnepünkön ne emlékeznének meg a labdarúgás, és a korrupció kiváló harcosáról, Orbán úrról, ki hazánkat a labdarúgás, és az önteltség bástyájává tette.

Az iskola, ahol mi Orbán úr gondoskodása folytán tanulunk, azt a feladatot tűzte maga elé, hogy Orbán úrhoz méltó diktátorokat vezetőket neveljen. Mi, felcsúti hallgatók tudjuk, hogy ezt a célt Orbán úr legjobb magyar tanítványának, Lézer úr nyomdokain járva érhetjük el.

Zemberek, Pártunk nagy ünnepén, Orbán úr iránti forró szeretet és hála érzéseitől indíttatva megfogadjuk, hogy megalkuvási felelősséggel készülünk fel jövő munkánkra.

Megfogadjuk, hogy kitartó szorgalommal sajátítjuk el a marxizmus-leninizmus alaptételeit, a proletáriátus pártja világnézetét, a szocializmus építésének tudományát és a lehető legtöbbet viszünk majd magunkkal a Bolsevik Párt történetének gazdag tapasztalataiból. Felhasználjuk a Pártunk által oly bőkezűen rendelkezésünkre bocsátott három év tanulási időt Marx, Engels, Lenin és Sztálin műveinek alapos tanulmányozására. Ugyanakkor tervszerűen és rendszeresen fogjuk tanulmányozni a magyar nép történetét, Magyarország földrajzát, a magyar irodalmat és nyelvtant. Schmitt Pali miatt kiváltképpen..........................................

P.S.: Sajnáljuk, hogy ezek a szemetek nem jönnek a csúcsra.

dugonics titusz 2011.02.20. 13:22:45

ekkora hülyeséget elképzelni is nehéz!!!

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 13:23:04

konyvline
igaz. Volt üdvözlendő cselekedete is. Hidd el, én is annak drukkolok, hogy valaki vezesse ki az országot ebből a sz...ból.
Csak vannak dolgok, amik szúrják a szemem.
Ez párttól független. Ezért akadok ki, mikor azzal jönnek, hogy de Gyurcsány méginkább!
Ez nem érv! Én loptam, de Ő is. Akkor ártatlan vagyok?

Blogger Géza 2011.02.20. 13:34:53

@Igazamvanvagyigazamvan?: Hát nekem megvan a véleményem, nyilván Orbán Viktor a háta közepére sem kívánta Torgyán Józsefet, mint ahogy Antal sem, és senki más sem, de a választási eredmények ismeretében nem volt más választása, koalíciót kellett vele kötnie az ország kormányozhatósága érdekében. Nem látok itt semmi hazugságot. Az lett volna az igazi "hazugság", ha az MSZP-vel áll össze, de nem ezt tette.

öcsi55 2011.02.20. 13:36:28

@igényes: fajtája a szarvasmarhának van.

Blogger Géza 2011.02.20. 13:39:43

@sárkányfő: A nyugdíjpénztárakat meg is védte attól, hogy kifolyjon belőlük a pénz nem nyugdíjcélokra, mint eddig. :)

Amúgy a 2. pillér teljes felszámolása a rendszer nyilvánvaló anomáliai ellenére valószínűleg nem szerepelt az eredeti tervek között, ez csak ez EU elszámolási makacskodása miatti szükségszerű lépés volt. Amit egyébként állítólag pont az a Surányi javasolt, akinek a jegybanki időszakában bevezették ezt a 2. pillért.

sárkányfő 2011.02.20. 13:46:28

@Blogger Géza:

1. lehet poénkodni, de attól még a hazugság hazugság.

2. a pénz azért hiányzik, mert bevezették az adócsökkentést (500 mrd ft / év), a társasági adócsökkentést (100 mrd ft / év), meg egyéb kisebb engedmények, pl. pálinka: 8 mrd/ év, debreceni stadion, terrorelhárító központ, milliárdok az egyháznak, és így tovább, szóval hagyjuk a süket dumát a szükségszerűségről, Orbán saját lépéseit finanszírozza a gátlástalanul és jogtalanul kizsarolt, elrabolt pénzünkből.
már csak azért is mert százmilliárdokat lehetne megfogni csak az államigazgatás reformjával, ha lenne rá igény, mersz és képesség, de egyik sincs, csak a gyors könnyű pénz lenyúlására volt igény, meg az elszórására, a hívek hülyébbik felének ennyi elég is.

3. örülök hogy többire nem is reagáltál, hallgatásod nyilván azt jelenti szerinted is hazugságok voltak.

igényes 2011.02.20. 13:46:47

@öcsi55:
Orbán Viktor poziciói kisértetiesen hasonlók ma!!!!

Most majd az Unió diktál, ahogy diktál!

1953-ban elhunyt Sztálin, és az új szovjet vezetés utasította Rákosi Mátyást a lemondásra a miniszterelnöki tisztségről, amely pozíció betöltésére a szövetkezetesítés ellenzése miatt 1949-ben a pártvezetésből kizárt agrárszakember, Nagy Imre került. Nagy Imre július 4-én bejelentette, hogy gazdaságpolitikai változtatásokat hajt végre, megszünteti a kuláklistákat, felszámolja a törvénytelenségeket és az internálótáborokat, valamint nagyobb szerepet szán az országgyűlésnek. Rákosi Mátyás pozíciói azonban még mindig erősek voltak, hiszen az ő emberei ültek az államigazgatásban és a pártszervezetekben, de egyelőre nem mert a Moszkva támogatását élvező miniszterelnök ellen támadni.

öcsi55 2011.02.20. 13:53:38

@igényes: amit írtál vasárnapi ebéd utáni viccnek szántad? Köszönöm.

igényes 2011.02.20. 13:57:41

@öcsi55:
Sajnos ez nem vicc! Valószínűleg látsz te is hasonlóságot. Egyébként nem vagyok valóban feltétlen híve, de szerintem te is tudnál jobb megoldásokat.

Propagandafilm forgatókönyve Orbán Viktor 48. születésnapjára

Orbán Viktor 48
éves

Dokument film

Hossza:
600 méter
22 perc

A cím és feliratok
után:

Márvány alapon
vésett betűkkel:

Az első szó róla beszéljen
csak őt dicsérje, a zömök
férfit, akit 8 évig
szinte titkoltak tőlünk.
S kilépve onnan ránk emelte
két okos, mosolygó szemét
és kezét nyújtva, kivezette
a fényre nemzetét.

A kép lesötétedik!

www.natarch.hu/archivnet/old/rovat/forras.phtml?forras_kod=740

öcsi55 2011.02.20. 14:04:31

@igényes: sajnállak,nálam ez vicc kategória.
Nyugodt délutáni sziesztát kívánok!

Blogger Géza 2011.02.20. 14:10:21

@sárkányfő: Hát ez a csúcspont, az egyik pontban azzal vádolod, miért nem hajtotta végre az ígért adócsökkentést, majd a másik pontban azzal jössz, hogy az ígért adócsökkentés végrehajtása milyen számszaki hatásokkal járt. Megalol.

Kapaszkodj meg, megsúgok neked egy titkot: az adócsökkentés (rövid távon legalábbis) mindig megkurtítja a költségvetési bevételi oldalát, egy felelős kormány ezt ellensúlyozza másfajta bevételekkel, illetve a kiadások visszafogáséval, hogy a hiány azért kordában legyen tartva. Pontosan ez történik most, nagyon helyesen.

Igazából szerintem neked teljesen mindegy, mit tenne a kormány, mindenbe belekötnél. :) Ha most nem szüntetik meg a 2. pillért, ebből finanszírozva az adócsökkentést, az lenne a bajod, hogy miért nem csökkentették az adókat.

Persze Magyarország tízmillió pénzügyi-költségvetési szakértő országa, mindenki jobban tudja, mit kéne csökkentei meg növelni. Csak tudnám, ez a sok "szakértő" miért nem megy el tanácsadónak a számára szimpatikus párthoz, biztos tárt karokkal fogadnák, úgyis szemmel látható szakértőhiánnyal küszködnek. :)

Az különösen mókás, amikor frissen megbukott politikai erők és támogatóik kérnek számon egy másik kormánytól bizonyos lépéseket, amelyeket ők sem tudtak/mertek megtenni. Milyen erkölcsi meg szakmai alapon? Volt rá 8 évük, akkor miért nem tették. Vicc az egész.

sárkányfő 2011.02.20. 14:28:04

@Blogger Géza:

Ez most komoly, meddig akarsz még süllyedni? Szánalmas vagy...
Az adócsökkentést az egész országnak ígérték, teljes joggal hitték el a kevesebbet kereső fidesz-szavazók is, de a nagy többségnek adóemelés lett belőle, mint te is jól tudod. Az egész akció szaldója negatív, mivel a gazdagok fizették be eddig a az összdaó elsöprő többségét, ez - még a kis keresetűek adóemelésével együtt is - 500 mrd mínusz a költségvetésnek.

Ez köztudott, de te itt játszod a hülyét... vagy tényleg az vagy?

"Kapaszkodj meg, megsúgok neked egy titkot: az adócsökkentés (rövid távon legalábbis) mindig megkurtítja a költségvetési bevételi oldalát, egy felelős kormány ezt ellensúlyozza másfajta bevételekkel, illetve a kiadások visszafogáséval, hogy a hiány azért kordában legyen tartva. Pontosan ez történik most, nagyon helyesen. "
Hű de nagy titok, ha kevesebb adót szednek be, akkor kevesebb adó jön be? Nahát, és ez hol nagy titok, a kisegítő iskolában ahol végeztél, vagy hol? És mióta elfogadható indok az alapvető jogokat semmibe véve megzsarolni egy népet és kirabolni 3 millió embert adócsökkentés céljából? mennyire vastag annak a bőr a pofáján aki még ezt is képes védeni? Ilyen alapon töröljék el a gazdagok adóját, és államosítsák a bankokat is... Én kirabolhatlak téged ha megindokolom azzal hogy szeretnék jobban élni? Egyáltalán mit zagyválsz itt összevissza és miért véded a védhetetlent?

"Igazából szerintem neked teljesen mindegy, mit tenne a kormány, mindenbe belekötné"
Ez nem igaz, ha végre reformálnának valóban, ahogy ígérték, és amire van is 2/3-uk, normálisan, szakszerűen, őszintén, azt támogatnám. Amit írsz annak pont az ellenekezője igaz: te támogatsz minden ész nélkül, és a kormány napnál világosabb hazugságait se vagy hajlandó meglátni. Vajon miért? Vajon, vajon...

"Ha most nem szüntetik meg a 2. pillért, ebből finanszírozva az adócsökkentést, az lenne a bajod, hogy miért nem csökkentették az adókat."
Látod, ez most is a bajom, ugyanis a kiskeresetűek adóját valóban csökkenteni kéne, de legalább szinten tartani a jövedelmüket, a gazdagok adóját, na azt nem kéne csökkenteni közel a felére, és máris nem kéne kirabolni a manyup-ot.
Elárulok neked én egy titkot, amit láthatóan nem tudsz. Idézem: " ma Magyarországon az adóbevallást benyújtók mindössze 6,5 százalékától származik az szja-bevétel több mint 80 százaléka, vagyis nagyon szűk az a réteg, amely az egy kulcs révén jelentős jövedelemtöbbletben részesül."
Tehát egy kis kisebbség ját nagyon jól, akiknek amúgy is jól ment a sora, cserébe az ország rengeteg bevételről lemondott, és a legszegényebbek örülnek ha legalább nominál-értéken nem csökken a fizetésük, mert reálértéken tuti csökken.

"Az különösen mókás, amikor frissen megbukott politikai erők és támogatóik kérnek számon egy másik kormánytól bizonyos lépéseket,"
Ez nem igaz, ne magadból indulj ki. Bár láthatóan ha már nincs ellenérv, ha már nem lehet tovább védeni a védhetetlent, akkor gyorsan megpróbálják a mostani kormény hívei az mszp-s jelzővel megbélyegezni és hiteleteleníteni bárkit aki kifogásolni meri ezt az ámokfutást és rombolást a amit ez a szar kormány csinál.

Ja és ha lenne benned egy pici gerinc, akkor tán elismernéd a választási hazugságokat, ahelyett terelnél összevissza. Tudom, nem fogod...

Blogger Géza 2011.02.20. 14:39:47

@sárkányfő: Visszavonom korábbi javaslatom, ha te az adót nem fizető minimálbéresek adóját akartad volna tovább csökkenteni, inkább egy másik országba menj el szakértőnek. :)

Nagyon helyes, hogy a közteherviselés kezd egyre jobban megvalósulni, és nem egy törpe kisebbség fogja fizetni a jövedelemadók többségét.

Ha az ajánlott béremelések megvalósulnak, egyébként senkinek nem fog csökkenni a nettó jövedelme.

sidorovich 2011.02.20. 14:41:30

@sárkányfő:

"Elárulok neked én egy titkot, amit láthatóan nem tudsz. Idézem: " ma Magyarországon az adóbevallást benyújtók mindössze 6,5 százalékától származik az szja-bevétel több mint 80 százaléka, vagyis nagyon szűk az a réteg, amely az egy kulcs révén jelentős jövedelemtöbbletben részesül."
Tehát egy kis kisebbség ját nagyon jól, akiknek amúgy is jól ment a sora, cserébe az ország rengeteg bevételről lemondott, és a legszegényebbek örülnek ha legalább nominál-értéken nem csökken a fizetésük, mert reálértéken tuti csökken."

Nahát, nem éppen ez volna a cél, hogy ez a 6.5% bővüljön? Mondjuk a terhek csökkentésének hatására? Vagy szerinted miből lesz itt hosszútávon adóbevétel? A szoci kormány által babusgatott szegények minimális adóiból? Vagy a szegények által elköltött kevéske pénz ÁFA tartalmából?

Ja, hogy eddig a banki hitelt költötték, az volt a nagy szoclibsi gazdasági terv alapja?

sárkányfő 2011.02.20. 14:57:27

@Blogger Géza:
az első pertől kezdve tudtam, hogy te mint hű szijjártó-klón semmi kifogásolni valót nem látsz az ország megzsarolásában, kirablásában, átverésében, a az alkotmányos jogok lábbal tiprásában, a reformok elbliccelésének, a teljesen koncepciótlan, egy dilettáns barom által vezetett gazdaságpolitikában. természetesen ha az mszp csinálta volna ezt hazaárulóznál, stb.

sárkányfő 2011.02.20. 15:00:22

@sidorovich: a lényeget nem érted. az adócsökkentésről lehet vitatkozni, bár ezzel ahogy csinálták, ilyen módon normális körülmények között sem értenék egyet, tehát akkor sem, ha a kormány gazdasági növekedésből, vagy reformokból finanszírozná az adócsökkentést.

de jelenleg az van, hogy bolsi komcsi módjára nyíltan kiraboltak 3 millió embert, hogy a pénzüket szétoszthassák a 6,5% extra jól kereső embernek, hogy a gazdagok még gazdagabbak legyenek. ezt normális ember nem fogadhatja el.

dugonics titusz 2011.02.20. 15:03:12

Csak azt az összetett kérdést lehet feltenni, hogy
Kóczián Péter véleményformáló értelmiségi akarna
lenni, megélhetési blogger, v. szokványos, alacsony
szintű népbutító, akikkel Dunát lehetne rekeszteni?
Der Spiegel-féle baromságokból szállítani a muníci-
ót a súlyosan elhülyülteknek, nem nagy dicsőség!!!

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2011.02.20. 15:36:53

A szülök felelősen 1x már szavazhatnak a gyerek érdekében is. Vagy azt hiszik a gyerek vokssal majd másra szavaz?
Egyik szülő LMP-s másik szoci kire szavazzanak a gyerek érdekében, összeverekszenek?

Árva gyerek után ki szavaz?

Az egy fideszes szarháziság, elterelés a valós gondokról.
A 12 pontos kérdőívet meg meg sem nézik, a nélkül döntenek de azt mondják a nép akarta így .

Szarjankó fidesz takarodó!

Orbán ne égesd a hazát tovább!

Blogger Géza 2011.02.20. 15:45:02

@sárkányfő: De-de, nagyon helyeslem, hogy az alkotmányos jogokat lábbal tipró szemkilövető kormányt a nép példátlan többséggel (81%) elkergette.

Valóban elbliccelték a reformokat is. ("És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk? ")

A kirablás is stimmel, bár egy részük már börtönben ül emiatt, vagy vádemelésre vár, de nyilván ez csak kisebbség lesz, sajna. A zsarolási ügy tisztázása is folyik. (UD Zrt.)

A dilettáns barom által vezetett gazdaságpolitikának is meglett a következménye: "Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, mint amit mi csináltunk."

Kandabula 2011.02.20. 15:46:59

Amennyiben a 12 pontos kérdőívet főként a Fideszre szavazók kapják meg, az eredmény egyértelmű lesz.

sárkányfő 2011.02.20. 15:52:57

@Blogger Géza:

most az mszp-fóbiáddal mentegeted a fidesz bűneit? keresd fel gyógyszerészed, hátha tud erre egy csodaszert...

sidorovich 2011.02.20. 15:55:20

@sárkányfő:

A kérdésre kéne válaszolni.

sárkányfő 2011.02.20. 16:04:26

@sidorovich:
ezt magadnak mond, először te reagáltál rám, és kapásból másról kezdtél beszélni, mint amiről én. erre kedvesen elmagyaráztam, hogy az én álláspontomnak máshol van a súlypontja, erre jössz ezzel :D oké, válaszolj a lényegre...

Blogger Géza 2011.02.20. 16:04:43

@sárkányfő: A gyógyszerészem sem lát semmiféle bűnt. :) Hatékony kormányzást lát, amelynek csapásiránya (általános adócsökkentés, hiány kordában tartása, közteherviselés kiterjesztése, ballib irányba kifolyó indokolatlan pénzcsapok félelem nélküli elzárása, ilyen pénzek lehetőség szerinti visszaszerzése - ha van rá mód, felelősségre vonással karöltve) megegyezik az (el)várttal.

Aki mást tart üdvösnek, majd másra szavaz. Egyelőre ezek erős kisebbségben vannak.

Flava Mo 2011.02.20. 16:05:57

@sárkányfő:

Magam is így látom. De olyan jó szocialista módjára nem válaszol a kérdésre, csak kikerüli, másról kezd beszélni, vagy amit ilyenkor általában csinálnak rögtön támadnak mert kész érvük nincs. Csak az az egyet nem értem meg a rohadt életbe, hogy egy normálisan feltett kérdésre miért nem tudnak egyenes választ adni. Nevetséges. Orbánnak pont ebben van a fegyvere, mert látszólag, rendesen válaszol a feltett kérdésekre. De ahogy látom MSZP huszároktól ne várjunk sokat.

sárkányfő 2011.02.20. 16:19:28

@Blogger Géza:
blabla.
amikor egy fideszfannak nincs más érve, mint hogy izomból nyolcévezzen, az már maga a beismerés. nap mint nap látni a blogokon, te is pontosan ezt a műsort nyomod, 12 egy tucat, nagyon épületes.

felsoroltam pár hazugaságot az adócsökkentésről (ami messze nem általános, épp ellenkezőleg), a manyupokról, a nemzeti eszközkezelőről, de te csak terelsz meg félrebeszélsz szocikról, meg a többi blabla.

hát igen, azt hiszem ez így kerek.

sárkányfő 2011.02.20. 16:21:01

@Flava Mo:

az elvtelen mszp-fanok, és az elvtelen fidesz-fanok között tudod mi a különbség?

semmi.

hackbard.celine 2011.02.20. 16:31:07

@Blogger Géza:
1.) Általános adócsökkentés: 17%-ról 16%-ra csökkentették az SZJA-t? Látványos valóban. Mert ugye azt tudjuk, hogy 15 millióig 17% volt 2011-re az adókulcs? A 15 millió Ft feletti jövedelműek (Orbán, Szijjártó, Lázár) jobban jártak? Elintézték saját maguknak a nettó béremelést. Az Országos Érdekegyeztető Tanácsban lezajlottak a béralkuk, a munkáltatói és munkavállalói oldal is elfogadta. Azzal együtt, hogy nyilvánvaló volt, hogy kb. 1,6-1,8 millió munkavállaló rosszabbul fog járni a kormány adópolitikája miatt. Ha ez új felfedezésként jutott el a kormányzathoz és ezúttal a saját rossz döntéseiktől akarják izomból megvédeni a honpolgárokat további béremelés kikényszerítésével, az egyetlen eredménnyel járhat: munkahelyek megszűnésével. Mert a vállalatok nem jótékonysági intézmények, egy elhibázott gazdaságpolitika miatt nem fognak veszteséget termelni, a teljes bérköltség szinten tartására kénytelenek lesznek belső átszervezéssel megválni a munkavállalóktól.
2.) Hiány kordában tartása: a 2010-es 3,8% kreatív könyveléssel jött össze (kérdés, hogy az Eurostat elfogadja-e), egyszerűen átpakolták a decemberi kifizetéseket januárra. A tervezett éves hiány 18%-t sikerült 2011 első hónapban összehozni (pl. 2010-ben még +2% többlet volt és nem -18% az első hónap egyenlege)
Az elmúlt hét gazdasági hírei között vezető szerepet kaphatott volna az 5Mrd dolláros (1000 Mrd Ft-os) dollár kötvény kibocsátása, a Fidesz-sajtó mégis lelkesen hallgat róla.
Az elmúlt évek megmutatták, hogy adott devizában eladósodni max akkor szabad, ha ugyanabban vannak bevételek is.

Flava Mo 2011.02.20. 16:33:34

@sárkányfő:

Ebben talán még igazad is van. Bár az én meglátásom szerint itthon minden el van cseszve. Nekem tök mindegy, hogy Gyurcsány, Bajnai vagy Orbán, Vona, nekem annyi a lényeg, hogy csináljanak valamit. De nem, nem csinálnak, semmit. Fletó alatt is mélyen volt az ország Orbán alatt is ott lesz. Egy valamit nem értek, hogy ez az örökös szardobálás mi az istenre jó? (itt olvasom egy ideje a te és Blogger Géza írásait.) Egyik se jó vagy jobb.. mindegyik egyformán szar.
n inkább világi embernek mondom, és nagyobb távlatokban tekintek, én azt látom, hogy világon sehol semmi se működik és több tanulmány, műsor foglalkozik vele, hogy globális gazdaság mai formában fenntarthatatlan. Itt szépen össze fog omlani majd minden, aztán akkor talán tanul az emberiség valamit.. Akkor, abban az esetben hidd el, nem Orbán és Gyurcsány lesz a legfontosabb.

sidorovich 2011.02.20. 16:34:23

@sárkányfő:

Ja értem, akkor most ezt játsszuk. Nem lehetsz túl okos ember, hallod-e :-)

Flava Mo 2011.02.20. 16:35:30

Én világi embernek mondom MAGAM. Elnézést, az elmaradt szócskáért!

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 17:43:23

@Blogger Géza:
Komolyan, Te azt hiszed, hogy az adózás átsruktúrálása megoldás?
Segghülyeség!
Ha nem sikerül a gazdaságot felpörgetni, ha nem tudjuk az exportot bővíteni úgy bebukik az ország, hogy csak na!
NEM az a baj, hogy magánnyugdíjpénztár. Az a baj, hogy hogyan!
Meg lehet szűntetni. a manyupot, nem vitás, hogy erőszakkal hozták létre (bár mikor is történt? ha erkölcsi aggályai lettek volna I. Viktornak, nem szűntethette volna meg?)
De amit befizettél, azt elvonni... akaratod nélkül...
Tudod, mondhatod, hogy közös meg nyugdíjra megy, csak kilóg a lóláb. Adó formájában szedik be, tehát nem lehet nyomon követni, számonkérni.
Tehát ezt hívják demagógiának.
A kuláklistára is szüksége volt az országnak, a padlássöprés is a közteherviselés alapja ként volt definiálva. Rákosi féle módszerek. De csak védd.
Ja, és szidd a komcsikat. Mondok pár nevet hozzá: Gyurcsány, Pozsgai, Matolcsi, Pintér, Szűrös Stumpf...

Blogger Géza 2011.02.20. 18:00:15

@hackbard.celine: Nem csak a százalékokat kell nézni, hanem az adóalap változását is, mivel 2 év alatt kivezetik az életidegen szuperbruttót, jóval jelentősebb a csökkenés.

A csökkenést meg a valósághoz (tényleges múltbeli adatokhoz) kell viszonyítani, nem olyan lényegtelen dolgokhoz, mint olyan időszakra vonatkozó tervek, törvények, amelyek már nem az adott kormányzati ciklusra vonatkoznak.. Ennyi erővel hozhatott volna törvényt arról is az MSZP, hogy 2012-től 1% az SZJA, semmi jelentősége. Amikor az áfát lecsökkentették 2006-ban, fél év múlva visszaemelték, mert tarthatatlan volt. Nevetséges olyan időszakra adótörvényt hozni, mikor már nem ők lesznek hatalmon.

Blogger Géza 2011.02.20. 18:05:48

@sárkányfő: Felsoroltad, hogy szerinted hazugság volt az adócsökkentés, majd felsoroltad az adócsökkentés számszerű hatásait, hát ettől nem tudtam meghatódni, sajnálom. :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 18:11:37

@Blogger Géza:
Jellemző kórkép: a tények figyelmen kívül hagyása. Csak azt fogadom el, ami az én igazamat támasztja alá.
Skizofréniának hívják.
Mostanában nem jelent meg Neked OV?

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 18:14:23

@Blogger Géza: Nevetséges olyan időszakra adótörvényt hozni, mikor már nem ők lesznek hatalmon.

Mintha emlékeznék ilyenre! Azt hiszem, a Fidesz módszere volt. A két forduló között még kisöpörték az államkasszát. Gyorsított eljárással kaptak éjjeli világítást olyan jelentős focifővárosok, mint...

hackbard.celine 2011.02.20. 18:20:32

@Blogger Géza:
a szuperbruttót nem vezették ki, ez csak egy újabb ígéret. Ezzel szemben a dolgozó többség (akik a GDP-t termelik) rosszul járt. Ez TÉNY.
Szépítheted mellébeszéléssel, attól még ez nem változik.
Mondjuk nem csoda, hogy a káderekkel feltöltött csúcsminisztérium mellélő: elszámolták a költségvetést egy kicsit (a GDP 1,3%-a látszólag nem sok, de azért nem mindegy, hogy 3% vagy 4,3% lesz a 2011-es hiány).
Matolcsy épp önhazugságba dől már így az év elején: a 250 Mrd zárolása azért kell, mert felültervezték a bevételeket és alultervezték a kiadásokat. Jázusatyaúristenmáriaszíve: meghamisították a költségvetést!!!! :)
Benyalod a propagandát és még nyomatod is, lelked rajta.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.20. 18:27:41

@Flava Mo:
Itt szépen össze fog omlani majd minden, aztán akkor talán tanul az emberiség valam

Nem a történelem azt mutatja, hogy a gazdasági problémák ha nem oldhatóak meg békés úton, fegyveres konfliktus árán oldódnak meg.
Mindíg voltak háborúk. Mitől változna ez meg? Tán okosabbak lettünk?

hackbard.celine 2011.02.20. 18:34:00

@Blogger Géza:
Még mielőtt félre menne a diskurzus: a Megyó féle jóléti rendszerváltás 50%-os közszféra fizetésemeléséről ugyanígy leírtam, hogy baromság: a Fidesz (is) megszavazta. Az ÁFA csökkentésről ugyanígy leírtam, hogy baromság, a Fidesz (azt is) megszavazta.
Szóval a szelektív memóriát máshol kell keresni, a narancshályogos fidesznyalóknak meg úgyis felesleges érveket felhozni.

salamander 2011.02.20. 19:08:29

@nomac:
Köszi a gyanusítást!
Gyerek volnék? Hát őszintén nagyon örülnék neki!
;)

Kávéd fizetve, mitiszol?

Blogger Géza 2011.02.20. 19:44:42

@hackbard.celine: A félszuperbruttó kivezetése TÉNY. Az "elszámolás" meg marhaság, a tartalékképzés nem elszámolást jelent, hanem a megfelelő óvatosságot a kiszámíthatatlan EU bürokratákkal szemben. Bárcsak lettek volna tartalékok annak idején, ehelyett jött a böszmeség...

Blogger Géza 2011.02.20. 19:52:57

@hackbard.celine: Más az, hogy megszavaz valamit ellenzékből, hogy kilője az MSZP kedvenc fegyverét ( a gonosz Fidesz nem szavazta meg...), illetve magával azzal az intézkedéssel egyetért, és más az, hogy valaki kormányzati tényezőként összességében miket javasol. Az áfa csökkentse sem ördögtől való, de ezt ellentételezni kellett volna a kiadások csökkentésével vagy másfajta bevételek növelésével, de ez már a kormányzat dolga, a költségvetési hiányért ő a felelős. A költségvetési törvény összességében erről nem gondoskodott, ezért azt nem is szavazták meg.

Egyébként Orbán Viktor már 2006-ban is az SZJA csökkentése mellett érvelt a nevezetes tévévitában az áfáé helyett, ezt most végre is hajtotta a Fidesz.

Blogger Géza 2011.02.20. 19:59:18

@Igazamvanvagyigazamvan?: Hát nem én hagytam figyelmen kívül, hogy a "be nem tartott" adócsökkentési ígéret betartása miatt csökkenek az adóbevételek. :)

Amúgy azzal elvileg mindenki egyetért, hogy jobb lenne alacsonyabb adócentralizálás, a kormány ezt meg is lépte, de ilyenkor azok, aki ezt elvileg támogatják, ilyenkor mégis inkább hallgatni szoktak. :)

hackbard.celine 2011.02.20. 21:03:31

@Blogger Géza: a hitelességed 0-ra csökkent, a szuperbruttó intézménye a TÉNY, nem az amit hazudozol:
www.kulcs-soft.hu/index.php?p=informaciok/berkalkulator#berkalkulator
És ez csak egy kalkulátor a sok közül.

Publius Decius Mus 2011.02.21. 15:02:20

@hackbard.celine: Pedig tény a szuperbruttó kivezetése, csak nem úgy, ahogy gondolod. A törvény meghatározza, hogy idén marad a szuperbruttó, jövőre feleződik, két év múlva teljes kiezetésre kerül.

Macropus Rufus 2011.02.21. 16:11:39

@Blogger Géza: a kivezetése nem lehet tény ui. még el sem kezdődött. A TÉNYEK megktörtént dolgokat szoktak jelneneni és nem lehetséges, még nem megtörtén dolgokat.
Tehát a TÉNY az, hogy még van szuperbruttó. A jövő meg az, hogy tervetzik a kivezetését, ami nem TÉNY. Tény akkor lesz ha elkezdik a kivezetését addíg fikció.

Elászomlás: nos, Matolcsy 250milliárdos tartalékot emlegetett. Kb. 1 hónapja. A költségvetési tanács (amígy még működött), már tavaly novemberben jelezte, hogy van egy 250milliárdos elszámolás. Ez után jött a Matolcsy szövege a tartalékról, és most ott tartunk, hogy pót költségvetés kell mert van egy 250milliárdos elszámolás.
Valamit elkúrtak. Nem picit. Nagyon!

Böszmeség: hát szerintem most az ország sokkalta szarabb helyzetben van mint volt 8 hónapja. A lakosság adósság állománya simán 800milliárd felett van és ez csak a frank. Ennyi hiányzik a magyar gazdaságból. Aztán van kb. 670milliárd forint kintlévőség, ami szintén a bankokhoz fog menni. Ez a kettő együtt kb. a GDP 10%-a... Sikeresen kivonta a Viktora a GDP-nk 10%-át a gazdaságból. Továbbá próbált 3700milliárdot is kivonni, de nem jött össze. Mielött nekem esik bárki: a magánkasszák voltak az állampapirok legnagyobb felvásárlói. Na most onnan hiányzik pár ezer milliárd. Szerencsére nem gyütt neki össze: 102ezer embernél több pénz van mint 2.9milliónál :)) ui. a pletyusok szerint kb. 2500milliárd folyt be :)) 2.9millió embertől.

Szóval böszmeség... Hát nem is tudom. Azt tudom, hogy a böszme alatt 300Ft környékén mozgott az üzemnyál, most 360-407 (M1-es pályán láttam ma)
Amíg a böszméék voltak, addíg a frank 200 alatt volt bőven és az auró meg 260 környékén mozgott... Aztán jött két nemböszme, és egyből mindenkinek 20-40%-al nőt a törlesztés és hasonló.
De hajrá magyarok.... lehet még lejjebb nyomni a srába a fejeteket! Most hol vagytok 300Ft-os hurrógok? A TB csökkentését is tervezik és ezért jó pár most még ingyenes ellárás akár több ezer fornitba is kerűlhet/alkalom... Vagy mit szóltok a 16%-is nyugdíj csökkentési tervezetről (az megy ki ami befolyt a'la Viktor)... Valahogy nem komálják a nyugdíjasokat.1998-2002 között már 1x megpróbálták kicsinálni őket...
Böszmeség... Ez az egy felcsutó csodaparaszt 8 hónap alatt nagyobb kárt okozott mind gazdaságilag mint poltikailag az országnak mint az elődei 20 év alatt és ebbe ő is benne van (1998-2002)...

Blogger Géza 2011.02.22. 00:43:07

@Macropus Rufus:

1) Ez nem terv, hanem TÉNY, a hatályos SZJA.törvény tartalmazza a kivezetést:

"(3) Az (1) bekezdésben említett adóalap-növelő összeg az (1) bekezdés szerinti jövedelem után 27 százalékkal megállapított összeg (a továbbiakban: adóalap-kiegészítés).

(4) Az adóalap-kiegészítés összegét a (3) bekezdés szerint az adóbevallásban/munkáltatói elszámolásban az adóelőleg megállapításánál figyelembe vett adóalap-kiegészítéstől függetlenül kell megállapítani.

(5) Az (1) bekezdésben említett adóalap-növelő összeg

a) a 2012. évben a (3)-(5) bekezdés szerint megállapított adóalap-kiegészítés 50 százaléka;

b) a 2012. évet követően nulla."

Ne keverd össze az MSZP - SZDSZ kormányokkal, amelyek állandóan saját adótörvényeket módosítgatták év közben. Amikor a Fidesz hozott 2 évre adótörvényt, akkor arra lehetett építeni. úgyis lett.

2) A költségvetési tanács zseniálisan megállapította, hogyha a bevételek egy részével nem számolnánk, akkor kevesebb bevétellel számolnánk. Hát ilyen frappáns megállapításokért valóban érdemes fenntartani évi egy 1Mrd Ft-ért egy testületet. :) No de miért ne számolnánk vele? Nyilván ők arra bazíroztak, hogy nem lesz meg a 97%-os visszalépési arány, ezért nem kéne ezzel számolni, de pofára estek, mert meglett, tehát nem lehet nem számolni vele.

Most csak arra várunk, hogy a fafejű EU-bürokraták ezt (már hogy nem újabb sarcok vagy brutális megszorítások árán konszolidáltuk a költségvetés helyzetét) lelkileg feldolgozzák és megértsék. Vagy összejön nekik, vagy nem, ez még a jövő zenéje.

3) "Sikeresen kivonta a Viktora a GDP-nk 10%-át a gazdaságból." Ez akkora kreténség, hogy nehéz is kommentálni. Orbán? Kivonta? Hova ki? Mikor? Mivel? Eleve a magyar lakosság frankhitelei az elmúlt kormányzati ciklusban alakultak ki.

4) Az EUR 2009 elején (amikor még a GYurácsyn volt a miniszterelnök) javában 300 fölött volt, most 270 körül van. Lassan már túl erősnek kezdik tartani egyesek a forintot.

5) "Vagy mit szóltok a 16%-is nyugdíj csökkentési tervezetről " ??? Ez már megint miféle marhaság? Ez miféle tervezetben van leírva?

Komolyan mondom, a kurucinfó legsötétebb összeesküvés - elméletei sehol nincsenek ahhoz képest, mit sötétbalon kitalálnak.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.22. 19:20:27

@Blogger Géza:
Géza! EZEK a tények!
A központi költségvetés összes bevétele januárban 79 milliárd forinttal volt kevesebb az egy évvel ezelőttinél. A központi költségvetés januári kiadási oldala 72 milliárd forinttal nagyobb összeget mutat az egy évvel ezelőttinél. Ez utóbbin belül a legnagyobb elfutás a szakmai fejezeti kezelésű előirányzatnál látható: az összeg 210,2 milliárd forint volt, amely az előző évi januári kiadásnak több mint kétszerese. Ezen belül az uniós programok kiadásai 2,8-szeresükre, a hazai forrásokból fedezett kiadások pedig közel 1,7-szeresükre növekedtek az előző év azonos hónapjához képest.

Az idén januárban az uniós előirányzatokból összesen 113,5 milliárd forintot használtak fel, amelyből strukturális támogatásokra 98,3 milliárd forintot fordítottak. Ez utóbbi döntő részét az Új Magyarország Fejlesztési Terv programjai terhére kifizetett összegek (98,2 milliárd forint) tették ki.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.22. 19:22:06

@Blogger Géza: Nem érdekes? Már 4 hónapja nem utalják a havi 30 milliárdot a magánnyugdíj pénztáraknak (ami 120 milliárd egyedül is) az Szja-ból meg csak 36 milliárddal érkezett kevesebb bevétel.
Hol a pénz?!?
Gééézaaa? Hol a pénzem???

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.22. 19:23:30

@Blogger Géza:
Hazudozunk, aztán hipp-hopp lebukunk...
Két héttel ezelőtt még úgy szólt a dal, hogy az utóbbi évek egyik legkevesebb deficitet mutató államháztartási hiányával büszkélkedhetünk... Ja. Az első húszból a huszadikkal... Vagy valami ilyesmi... Már hazudni sem tudtok rendesen ?
Hol a Shlecht Csaba? Vissza a Simicskát!

Blogger Géza 2011.02.22. 19:29:06

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ahova tetted, ott van. :) De ez nem a te pénzed.

Blogger Géza 2011.02.22. 19:30:38

@Igazamvanvagyigazamvan?: Kicsi huszár, a költségvetést nem egy hónapra tervezik, hanem egy 12 hónapos időszakra vonatkozik. Majd év végén nézd meg, mennyi lett a hiány, és akkor értékelj.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.22. 20:43:30

@Blogger Géza:
ok,év végén
De már megint terelsz!
Nem ez a kérdés!
Hol a pénz, amit a manyupból illetve annak híján a cégektől átirányítanak?
Ha ezzel korrigálsz, akkor mégtöbb a hiány!
Tehát: hol a nyugdíjad?

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.22. 20:46:16

utoljára 2007.-ben volt ilyen maagas.
Ismerjük az eredményt.
Bárr akkor kezdődött a válság, most meg talán vége lesz.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.22. 21:00:51

@Blogger Géza:
megmondom én: itt a pénzünk:
Az idén januárban az uniós előirányzatokból összesen 113,5 milliárd forintot használtak fel, amelyből strukturális támogatásokra 98,3 milliárd forintot fordítottak. Ez utóbbi döntő részét az Új Magyarország Fejlesztési Terv programjai terhére kifizetett összegek (98,2 milliárd forint) tették ki.
Te kaptál az Új Magyarország alapból? Én nem.
Oszt ki kaphat? Mert mi csak be.

KG2000 2011.02.22. 22:14:07

@sárkányfő: Az általad említett országokban, mint például Németország, lényegesen nagyobb a atársasági adó, mint ÍMagyarországon a különadóval együtt. Sőt. a kormányváltás előtt is nagyobb volt a társasági adó, mint most a különadóval együtt. Akkor miért nem építették bele az árakba, most miért építik bele????????? JÓ, HOGY SAJNÁLOD A CÉGEKET, AKIKET ÍGY "SANYARGATNAK". A SZEGÉNYEKET. A cégek jóval gazdagabbak, mint azok a "gazdagokj", akiket te meg akarsz adóztatni. Kilóg a lóláb és nagyon büdös.

Elárulom neked azt is, hogy a benzinárak az egész világon pontosan ugyanolyan százalékben emelkednek, mint Magyarországon. Persze, te azt szeretnéd, hogy "ne gyűrüzzenek be" a világpiaci árak, ahogy Kádárék mondták és szerették volna, csakhogy ez nem lehetséges. Az élelmiszerárakra ugyanez vonatkozik: az egész világon emelkednek az árak.

KG2000 2011.02.22. 22:21:19

@Igazamvanvagyigazamvan?: Az gondolom nem zavar a tisztánlátásban, hogy
1) A kormányváltás előtt magasabb volt a társasági adó, mint most a különadókkal együtt
2) Ezeknek a multicégeknek az anyaországában szintén magasabb a társasági adó, mint itt a különadóval együtt.

Különben is, nem értem a nyavalyádat, hiszen, ha nem a multik veszik eltőled, akkor is ki kell fizetned, csak más formában. Vagy újabb hitelek, és bedől az ország. Úgy teszel, mintha lenne jobb megoldás, pedig csak rosszabb megoldás van.

agresszív hájfej, legalább mozgott aznap valamit 2011.02.23. 10:56:48

Orbán Viktor szupersztár hőstettei::
1. Az AB jogköreinek megnyírbálása
2. 5 évre visszamenőleges hatályú törvények, adók.
3. A magánynyugdíjvagyon államosítása.
4. A médiatörvény, benne 9 évre egy idomított orángután NMHH elnöknek
5. Selmeczi Gabriella akármilyen poszton
6. Egy elbaltázott egykulcsos adó, semmi előreláttással, széles tömegek szopóágra illesztésével majd ennek letagadása.
7. Köztisztviselők titkosszolgálati megfigyelése
8. Egy nullaszázalékos párttal kidolgoztatni az oktatási reformot.
9. MNB függővé tétele
10. Schmitt Pál

Kérdem én mi lenne itt ha ezeket a Gyurcsány csinálja?

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.23. 21:04:06

@KG2000:
1) A kormányváltás előtt magasabb volt a társasági adó, mint most a különadókkal együtt

Miért teszed a hülyét?
NEm ez a kérdés! Sose mondtam, hogy bezzeg a Gyurcsány!
De! Mintha azt hallottam volna, hogy felkészültünk a kormányzásra.
Tehát azt várom, hogy JOBBAN csinálják!
Ja, mivel odahaza többet kell adózni , nyílván ezért viszi ki a nyereséget a német.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.23. 21:09:12

@Blogger Géza:
Te, Géza!
Azért azt tisztán látod-e, hogy a GDP arányos hiány azért csökkent, mert a manyup pénzek eltűntek a költségvetésből, mint az állammal szembeni tartozás?
Nem a gazdaság száguld, csak varázsoltak! Az EU gazdasági bizottsága meg azért haragos, mert átlátják, hogy ez csak trükk, és nem tényleges reform.
A manyup pénztári befizetések javát már a befizetéskor elköltötte Gyurcsány!

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.23. 21:12:54

@KG2000:
2) Ezeknek a multicégeknek az anyaországában szintén magasabb a társasági adó, mint itt a különadóval együtt.

Bocs, csak Angliát ismerem. Ott 20 % adó van.
És nincs több jogcímen elvonás.
A munkabér terheit a munkavállaló fizeti. Szja 20%, TB 8%
Oszt jó napot!

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.23. 21:18:26

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Bocs, van más elvonás is, csak nem az állam, hanem a helyi önkormányzat felé
süti beállítások módosítása