Kóczián Péter

A politikáról és az életről szól

_

HTML doboz

A Bajnai-kormány legendája

2009.08.21. 13:22 Kóczián Péter

Azt ígértem, kormányozni fogok: kormányoztam.

Így összegződik majd a Bajnai-kormány tevékenysége a szocialista, liberális közegben. És ez alapozza majd meg Bajnai Gordon szocialista politikusi karrierjét.

A technokrata, szakértői allűrökkel játszó szocialista, szociálliberális személyiségek paradoxonja az, hogy a szakértői szerepre támaszkodva teremtenek maguknak mozgásteret – ám, ha sikeresek, akkor a szocialista párt azzal jutalmazza őket, hogy potens politikusokká változnak a párt tagsága és politikai elitje szemében.

Bajnai Gordonnal is ez történik majd. Bárhogyan áll is ellent ennek.

A szociálliberális politikai elitnek van egy része, amely egykor lelkes Gyurcsány –rajongó volt, de a volt kormányfő politikai manőverei és a távolról nagy ívűnek látszó kezdeményezései közelről kisstílű kapkodásnak  tűntek.  Mondja, de nem  csinálja – ez volt a benyomásuk Gyurcsányról.

Bajnai éppen ezen a ponton képes eredményeket felmutatni. Unalmas, mint egy galambszürke öltöny, de Gyurcsány kormányzásának, hatalomgyakorlásának leggyengébbnek bizonyuló pontján tudott változtatni a kormányzás megítélésén.

A válságkezelés, a társadalmi program sokáig vitatott lesz. De a szocialista, szociálliberális elit inkább azt szűri majd le, hogy többet ér egy erős kormányfő, mint egy nagyformátumú egyéniség. Bajnai annak, amit ígért, a többségét betartotta. Korrekt palinak tűnik, aki a csapott vállú szocialistáknak kiszámíthatóságával, megbízhatóságával, s az ennek megvalósításához szükséges határozottsággal visszaadja a saját a kormányzóképességükbe vetett hitet.

Gyurcsány teljesítményének egyik legfájóbb pontja, hogy a kormányzóképességükbe vetett hittől fosztotta meg a szocialistákat. Gyurcsány is kemény volt, s ezt a szocialisták szeretik. Bajnai is kemény, de még eredményeket is hoz. Ezt még jobban szeretik.

A Bajnai-kormány legendájában a háttértbe szorul majd, hogy meglehetősen speciális körülmények között kormányzott. Így történt ez Németh Miklós kormányával is. Annak a példája is legendássá vált, megnehezítve a szocialista kormányfők, kormányok és a politikai elit dolgát a kormányzás során.

A pártpolitikai rendszerhez képest ugyanis Németh Miklós és Bajnai Gordon is alternatívát kínált és kínál. A szakértői kormányzás illúzióját. A válságot menedzselő, politikai szempontokra tekintettel nem levő kormányét.

Németh Miklós esete tényleg egyedi volt. De éppúgy politikai támogatás állt mögötte, mint a Bajnai kormány mögött. A változásokat szorgalmazók ’89-ben ( az MSZMP egy részétől az ellenzék egy részéig), most pedig a pénzügyi válság veszélyeit elhárítani akaró értelmiség, párttagok, parlamenti képviselők egy jelentős része.

A Bajnai –kormány nem kapott szabad kezet, nem mentes politikai szempontoktól, nem mentes a pártpolitikától. Nem a Tudástól rendelt programot hajt végre, s tevékenysége nem mentes a pártpolitikai aspektusoktól. Nem támaszkodik a kormányzó párton, politikai koalíción (SZDSZ) túlnyúló politikai bázisra, nincs nemzeti –semleges jellege (nem az ellenzéki, ellenzéki véleményformálók egyetértésével, egyetértésére támaszkodva kormányoz).

A Bajnai-kormány legendája azért alakul majd ki, mert a politikai elvárások egyik kiiktathatatlan mozzanatát, a jól kormányzást valósítja meg.

A magyar pártrendszer egyik súlyos tünete, hogy aki jól kormányoz, az rögtön nemzeti, összmagyar, szakértői kormány színeiben tűnik fel.  A Bajnai-kormány nem technokrata kormány, de mert a fájdalmas döntéseiben a politikai szempontok nem vezetik, s csendes elszántsággal valósítja meg a politikailag visszafelé elsülő döntéseit is, ezért rögtön kiemelkedik a pártpolitikából.

Holott a pártpolitikai alapon összeálló kormány ellentéte nem a kamikaze kormány, amelynek képe már az első demokratikusan megválasztott Antall-kormány esetében kialakult. A párt sikere és az ország sikere nem ellentétes egymással. A politikai megfontolás nem ab ovo válik el a nemzeti érdektől.

Orbán Viktornak erre a felismerésre támaszkodva kell majd kormányoznia, ha a négyéves pártpolitikai küzdelemből ki akarja emelni a kormányát. A Bajnai-kormány a politikai mesterség szempontjából nézve olyan alapot teremt, amelyet a Fidesz leendő kormányfőjének folytatnia kell. Még azon az áron is, ha nem ő maga lesz az Orbán-kormány formális feje. Magyarország most szerintem a csendes-elszánt-eredményest szeretné. Nem a partraszállós-kardózóst.

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://koczianpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr261327924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tb7999 · http://uksi.blog.hu 2009.08.21. 13:46:52

Istenem, add istenem, hogy ezt nem gondolod komolyan.

EMP 2009.08.21. 13:55:24

Egyetertek. Barki is lesz a kormanyfo (de ugye ki mas lenne mint a Viktor) jobban szeretnem ha csendes-elszant-eredmenyes lenne, nem pedig partraszallos-kardozos.. :)
Ebbol a szempontbol a Bajnai tenyleg szimpatikus. Miota o kormanyoz valahogy kevesebbet hallok a miniszterelnok haza tajarol es tobb jobb hirt a gazdasagi oldalrol.
Hogy oszinte legyek jobban preferalom az olyan tipusu kormanyzast ahol nem azt hallom orrba szajba a miniszterelnoktol hogy igy a jo meg ugy a jo kozben meg semmi, hanem szepen csondben egyszer csak azon kapom magam hogy jobb lett...

Attack! 2009.08.21. 13:56:14

Ennek a cikknek egyetlen egy baja van.

Az alapfeltevése nem igaz.

A Bajnai kormány ugyanis nem csinál semmit és még csak véletlenül sem kormányoz jól. Tulajdonképpen ezt senki nem is várja el tőle, szeptember közepe után mindenki csak a kampányra fog gyúrni. A mór persze megtette a kötelességét, csakhogy a mór kötelessége nem az volt, hogy jól kormányozzon, hanem hogy húzza ki valahogy a ciklus végéig, hogy addig is lehessen lopni/addig nem kattan a bilincs/majdcsak lesz valahogy. Ebből a szempontból sikeres a kormányzás, az ország szempontjából viszont katasztrófa. A hiánycélokat lehetetlen tartani, az IMF felé történt vállalások irreálisak.

Most már az történik, hogy minden mindegy, úgyse sikerül, átnyomjuk a költségvetést aztán mehet mindenki ahova akar. De lehetőleg az ország összeomlása az önkormányzati választások előtt következzen még be.


Kóczián, mikor még a hírtévében szolgáltad az akkori uraidat, senki nem bírta elképzelni, hogy ennyire megvehető vagy.

S. Annyi 2009.08.21. 13:56:49

MIJJJEEEEEEEEEEEEEEEEE???
Legendája??????????,


HÁÁÁÁÁÁÁÁÁNYOK!!

is 2009.08.21. 14:01:11

azért, mert a tavalyi népszavazás meghozta a felszínen a FIDESZ eszét (lehet, páran szóltak innen-onnan, és ez is segített), azért a hamu alatt parázs van, a szimpatizánsokat feltüzelték, a Jobbikot elszabadították, a 85% koncra vár, hiszen olyan szépen leszavazott a hülyeségre, ezt nem ingyen tette, vért akar látni, amit 2008 márciusban megízlelt.

nem hiszek abban, hogy Orbán majd explicite szembe pisil ezzel a széllel. összesen két forgatókönyv van: 1) Orbán az élére áll, akkor nagyon nagy baj van (de ennek max. 30% az esélye, hiszen tavaly is meghunyászkodott). 2) Orbán megpróbálja kihúzni, keresi a kádári nyugalmat, annak eszköztárával, akkor pedig 2012-ben 20% lesz megint a FIDESZ népszerűsége. ha nem lesz 20%, mert a nép ezt bekajálja, akkor viszont az isten kegyelmezzen Mo-nak, mocsár leszünk, és tényleg mindenki röhögni fog rajtunk, mert a kádári lecsúszás megy tovább.

is 2009.08.21. 14:02:28

@S. Annyi: megvárjuk, aztán ha van kedved, meg szókészleted, akár érvelhetsz is. nem szégyen az, hogy az ember elmondja értelmesen, hányásmentesen a gondolatait...

egyenlítő 2009.08.21. 14:07:00

Még egy közös tulajdonsága van a Németh és a Bajnai kormánynak. Tudták-tudják, hogy nem választják újra őket.

Az alapvető politikusi hozzáállás választás előtt: hazudni kell, különben nem választanak meg, és nem válthatjuk meg az országot!

Az alapvető politikusi hozzáállás választás után: hazudni kell, különben nem választanak meg újra, és nem válthatjuk meg az országot!

Ettől eltérni, és őszinteséggel nyerni csak Churchill és Thatcher tudott, de mi még messze nem vagyunk annyira szarban, mint Anglia volt akkoriban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.21. 14:08:18

"Bajnai annak, amit ígért, a többségét betartotta."
Ezzel bármilyen politikus tömegeket tudna maga mellé állítani. Csak eddig miért nem jutott eszébe egynek sem?

EMP 2009.08.21. 14:10:13

@ColT: Mert konnyebb megigerni es nem betartani. Azzal kevesebb a melo.

Karma · http://karma.blog.hu 2009.08.21. 14:11:16

Bajnai nem kormányoz jól. Bajnai összehasonlíthatatlanul jobban kormányoz Gyurcsánynál.

Mind a kettő igaz, viszonyítási alap kérdése.

sanyix 2009.08.21. 14:11:49

bajnai nem kormányoz jól, főleg ilyen idióta pénzügyminiszterrel mint a kuglifejű. Pár ALAP dolgot változtatot, amiről a hülye is tudott hogy változtatni kell. És pár dolgot elbaszott, pl az utalványok adóztatása. Mert kisbarátunknak nem tűnik fel hogy ha megadóztatja a semmiből nem lesz adó, mert így senki nem fog osztani utalványt.

Ezeken kívül meg sodródik az árral (ami már pozitív kezd lenni, hiszen állítólag vége felé tartunk a mesterséges válságnak). És engedi magyország további diktatúrává változását, lásd drazsé vs "terroristák", drazsé vs koncepciós perek.
Bajnai is pont olyan balfasz hülye mint az összes barom akiknek támogatását élvezi, csak nem veszi fel a "nagyvezír" szerepet.

sanyix 2009.08.21. 14:16:11

@is: Már most is mocsár vagyunk imádott 2 pártod jóvoltából, mindenki rajtunk röhög. Libsibolsi barátocskám ez az igazság... persze van aki még beveszi a buta tömegek közűl a "zorbán a patásördög" szöveget ugye :D

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.21. 14:42:57

Péter, abban teljesen igazad van, hogy a szoci legendagyártás valóban erősíti a ballib mainstream erőit, de nem szabad figyelmen kívül hagyni az ellenhatásokat sem. A társadalom nagy része egyszerűen túllépett a balliberális kormányzáson. Elegük van belőle. Unják. Az egész gyurcsányizmus arra épült, hogy a hosszú távú következmények figyelmen kívül hagyásával, mindenfajta visszacsatolás kiiktatásával kormányoztak, ami rövid távon sikeres, viszont folyamatosan gyengíti a rendszert.

Bevethetik még akárhányszor a szoclib kommunikációs tüzijátékot: látványos lesz, de egyre kevésbé eredményes.

azAttis 2009.08.21. 14:48:54

nagy lószar ez Petikém! Legenda lesz csak nem úgy ahogy Németh Miklós.

Bajnai idejében kiteljesedett a KLEPTOKRÁCIA. Ez a helyzet. Ezért fognak jó szívvel emlékezni a szoci/szadesz "szakértők".

"Hej be szép idők voltak.. korlátlanul loptunk (szakértettünk)"

"Amikor a Bajnai volt sokkal többet loptam haza!!"

"Hely azok szép a végkielégítések!"

"Offsore kormány volt Józsikám!! AZok voltak a szép idők. Nem győztem számolni!"

Ha Gyurcsány a hazugság miniszterelnöke volt akkor a Bajnai a lopásé.

states 2009.08.21. 14:49:30

Úgy látszik Gyurcsány mégiscsak etalon lesz, aki nála egy hajszállal kevésbé hülye, abból rögvest szakértő, technokrata meg jó kormányos lesz mifelénk...

Balangó 2009.08.21. 14:50:16

Ez tényleg rossz cikk.
A Bajnai kormány nem kormányoz jól, csak nem olyan teátrálisan működik, mint a Gyurcsány kormány, és nálunk ezt már jó kormányzásnak nevezik.

Valaki vagy jól kormányoz, vagy sukorói King's Cityt támogat. Az egyik kizárja a másikat.

Silcon 2009.08.21. 14:50:48

@is: "vért akar látni ... Orbán az élére áll, akkor nagyon nagy baj van"

Csak nincs valami vaj a fül mögött? :)

Bajnai az elkerülhetetlen lépéseket tette meg, azokat a megszorításokat, amelyeket szoci politikus sosem lépett volna meg. Azért, mert az a törzsközönséget húsbavágóan érinti és így csökken a népszerűség. A szoci szavazók szemében így nem közvetlenül kötődik a párthoz.
Bajnaiék semmit sem tettek a gazdaság talpraállításáért, elleneben beterveztek egy halom dolgot jövőre, amivel kész tények elé állítják az új kormányt.

papírrepülő 2009.08.21. 14:57:32

gratulálok magyarok, sikerült bebizonyítani hogy magyarok vagytok! nem árpád zászlóval meg tv-székházba betöréssel egy kis túrórudiért, hanem hogy nektek(nekünk) soha nem lesz JÓ semmi, ha ti élnétek rózsadombi villában akkor is panaszkodnátok hogy jaj mennyi adó van, meg jajj mennyi minden szar ebben az országban, hát lóf@aszt a seggetekbe , 89 óta Bokroson kívül Bajnai az egyedüli aki jól csinálja a dolgát, viktorka egy retkes cigány aki csak a fajtársai zsebét tömködi az adónkkal aztán csodálkozunk ha 2 nap múlva kátyús az autópálya, és most ért el a kedves pártjával együtt arra a szintre hogy lassan már a hazugságaikról se tudnak már hazudni mert akkor már nem lenne 2/3, ezért inkább néha bólogatnak és kussolnak (szerencsére)

mszpben meg túl sok régi szocialista van akik még mindig a "minden közös" elvek szerint élnek ,és e szerint végkielégítik egymást... szdsz pedig minden csak nem liberális...mdf meg ott nyal segget ahol csak tud, jobbik (a kdnpvel együtt) meg egy utolsó szarházi elmebeteg banda, morvai krisztikével és az egész pereputtyal együtt.

takarodjon mindenki a mostani politikai elitből, ezek nem alkalmasak politizálásra, a köz javának szolgálásra, SENKI a mostani pártokból, mindenki csak a saját javát akarja, leszarja hogy milyen áron!

Netuddki. 2009.08.21. 14:57:53

Ugyan már! Adónövekedéssel nem lehet a gazdaságot fellendíteni és a munkanélküliséget csökkenteni. Per pillanat van más fontosabb dolog amit rendbe kéne rakni?

papírrepülő 2009.08.21. 15:03:45

@kovi1970: közbiztonság, mezőgazdaság, külpolitika, tömegközlekedés, infrastruktúra

EMP 2009.08.21. 15:05:48

@papírrepülő: hat ezt jol megaszondtad. :)
es a legszebb hogy valamilyen szinten meg egyet is ertek lol
Dunaba az osszes jelenlegi politikussal :)

Silcon 2009.08.21. 15:12:57

@papírrepülő: ha annyira tudod, hogy hogy kellene csinálni, miért nem alapítasz pártot? Azért furcsa, hogy két olyan embert dicsérsz, akik keményen behúzták a kéziféket és ezzel hosszútávon elég sok kárt okoztak, még ha rövidtávon eredményesnek is tűnt a tevékenységük.

Lichtenstein · http://terrormedia.blog.hu 2009.08.21. 15:14:47

Mélyebben Petikém, mélyebben, még nem elég barna a nyelved!

S. Annyi 2009.08.21. 15:16:08

@is:
Van szókészletem. Szóval a legenda, az egy pozitív kicsengésű szó, s mint ilyen, még véletlenül sem alkalmazható erre a csürhére. A csürhe az egy tisztességes magyar szó, a hányással együtt.

vajdasagi 2009.08.21. 15:24:13

Itt többen említették a korrupciót, mint olyat, amit Bajnai hozott (pl. végkielégítések, stb.). Ez azért nem pontos, mert a végkielégítések többsége a Gyurcsány-érához köthető. Csupán csak most derült ki.

Amúgy nem tudom megitélni a Bajnai kormányt. Az vil
gos, hogy a Gyurcsány éra NAGYON káros volt az országnak (a Megzójé meg még károsabb), míg pl. a Viktor nem volt NAGYON káros, csupáncsak káros.
Most ezel elértem, hogy mindkét fél elvakult drukkerei dühösek lesznek rám, sajnálom.

A korrupció valóban az ország és az állam szinte minden póráján át bűzlik. Talán 20 éve így van ez, és talán mostanában erősebben bűzlik, mint régen, de azért emlékszem én Kaya Ibrahimokra is, meg hasonlók. Talán akkor kevesebb ügy volt, és talán kevesebb milliárdot loptak el akkortájt, mint mostanában. Talán a pártfinanszírozás nem korrupcióval történő megoldása lehetne az első lépés a jobbulás felé. Csak vajon ki lesz, aki ezt meg meri tenni? A Bajnai semmiképp, de gyanítom, a VIktor sem fogja. A Jobbik meg az LMP pedig debilisek és közveszélyesek társasága a véleményem szerint. Vagyis: patthelyzet.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.08.21. 15:28:47

@S. Annyi: ezzel még nem magyaráztál meg semmit.
én nagyon kiváncsian várom viktor és csapata kormányzását.
nyomokban a bokros csomag utáni állapotra hajaz a mostani helyzet, annyi különbséggel, hogy most nincs miból osztogatni. ha megpróbálja kiszolgálni a nyolc év alatt összegyűlt igényeket, feltölteni az mszp/szdsz alatt kiürült zsebeket, akkor nagyon-nagyon ügyesnek vagy nagyon pofátlannak kell lennie.
mivel már mindegy (sokal rosszabb addig nem lehet) ezért tényleg kiváncsi vagyok hogyan kezeli a lépéskényszeres helyzetet.
most akár nekiállhatna mozsárágyúval is az elmút időszak rablói falhozállításának de fogadjunk hogy csak füst lesz, láng egy centi sem. egyszerűen nem érdeke, azaz kéz kezet mos... :-/
de majd meglátjuk.

papírrepülő 2009.08.21. 15:29:11

@Silcon: ha ilyen egyszerű lenne már rég megtettem volna, de amíg a vidéki néni annyit olvas a blikkben hogy "fidesz-mszp, szavazzon arra akit kevésbé gyűlöl!" addig esélye nem lesz egy új, esetleg értelmes pártnak.
Hosszútávon pedig azért volt hátrányos mert amit a kézifék behúzásával összekuporgattak azt orbán meg a többi okos kiskirály elherdálták, a családra, az elvtársakra és a korrupcióra

gregor gysi 2009.08.21. 15:31:08

Ezt a cikket sem tudtam végigolvasni.
Unalmas vízgereblyézés.

MACISAJT 2009.08.21. 15:41:46

Már a hasonlat is sántít.

Ha már, akkor bajnai kordon "kormányzása" a ballib/hiszterolib legendáriumban a hasonlóan szart sem érő bokros mellé kerül majd ("rendbetette az országot, meghozta a fájdalmas de szükséges intézkedéseket", Orbánék abból éltek " stb.)

Ugyanis a legendás bokros csomagot az Alkotmánybíróság nagy részben megsemmisitette.
Névadóját pedig egy év után, 1996 április 1-én saját párttársai rúgták ki( utóda a székben, egy másik híres "közgazdász", bizonyos medgyessy péter lett két évig-ennyit a szakértelemről.)
Bizony bokros az un. "suchmannositás" nélkül fabatkát sem ért, az ekkor eladott írtozatos mennyiségü állami vagyon okozta a látszólagos fellendülést.
Tudták ez még a bokros- legenda kitalálói is, nem véletlen hogy mikor nemrég konkrét lehetőség lett volna hogy idoljukat a hatalomba emeljék...még annyi esélyt sem kapott a sajátjai részéről mint egy mosógépgyáros.

Így állunk bajnaival is.
Az hogy az IMF -vel kötött sokadik lebukott alkúk nyomán sorozatosan lenyomják a szavazógépen a megszoritásokat, az annyit segít az országnak mint érszükületesnek az amputálás.Levághatják a lábát, kezét, akármilyét-talán eléldegél így is egy darabig.
De az már a teljes rokkantság állapota.
"Kőbe vésett 3,8% hiány"? Minek?
Az önkormányzatok teljes lepusztításának árán?
A TB kivéreztetése árán?

És végül:
"Magyarország most szerintem a csendes-elszánt-eredményest szeretné. Nem a partraszállós-kardózóst."'

Pontosítsunk.A bal- és hiszteroliberális réteg szeretné ugyanezt, pontosan mint 1989-ben.
Hogy megússzák az elmúlt hét és fél év gazemberségeit.
De az ország a legkevésbé sem szeretné, ha "ezek"
(is) megúsznák.
Orbánnak éppen az lenne a veszte-és a vona/morvai/hegedüsöknek a felívelése- ha átmennne "csendesbe".

gitáros 2009.08.21. 15:42:06

Az se ép, aki személyekhez és pártokhoz köti a korrupciót. Ugyanez lesz Viktorkánál is, a dolog teljesen pártsemleges. A Fideszhez kötődő ügyek már túl rég voltak, már nem is emlékszünk rájuk, mi?

gitáros 2009.08.21. 15:43:09

@MACISAJT:
"annyit segít az országnak mint érszükületesnek az amputálás"

Ami ugye konkrétan életet ment.

S. Annyi 2009.08.21. 15:55:22

@úriparaszt:
Tudod, én is kíváncsian várom. Ám azt ne felejtsük el, hogy 4!, azaz 4%-os gazdasági növekedéssel adta át az országot, s azt se, hogy ez a csürhe mit csinált a gazdasággal, ami ugyebár nem a válságnak köszönhető ugyebár (ami szerintem nem volt). Bokros helyrerakta a gazdaságot és nem értem, hogyan állítasz fel párhuzamot a mostani helyzettel, hiszen helyreállítani és elkúrni azok ellentétes dolgok.

MACISAJT 2009.08.21. 15:57:04

@gitáros: "Fideszhez kötődő ügyek már túl rég voltak, már nem is emlékszünk rájuk, mi?"


De. Emlékszünk.
A mindezidáig egyetlen leszámolásügyi államtitkárságra, amely közpénzből milliárdokat költött el 2002 után keller lászló vezetésével, hogy Pro-Ware kft.-el megerősitve bármit is bebizonyítson ezekből az "ügyekből".
Oszt a végükre is emlékszünk( 70% elvérzett a rendőrségen, 20% az ügyészségen,10% mint Bártfai és Berkecz "ügy" a bíróságon.)

Emlékszünk bizony a "hosszú bájtok éjszakájára"(c. by kuncze rádióriporter és akkor szdsz elnök), a röpcédulás kamionokra, a kénsavas (!) autópályákra..:P

És emlékszünk a 2002-es MSZP/SZDSZ "Magyarország többet érdemel", " Jóléti rendszerváltást", " Lop Stop" tábláira, meg lendvai ildikó néne 19 ezer forintos nyugdíjas "csekkjeire" is.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.08.21. 16:13:08

Ennek ez írásnak az alaphangja az amit magyarra fodított angol kifejezéssel úgy lehet összefoglalni: vágyias gondolkodás.

Érdekes, logikus gondolatmenet, csak mintha a valósághoz nem lenne köze.

LOOOVE · http://szerelmes.dolgok.com 2009.08.21. 16:13:36

@S. Annyi: Hánnyál, csak ne ide! Történelmi szempontból biztos is, hogy legenda lesz, igaza van a posztírónak!

kpityu2 2009.08.21. 16:19:06

A "legenda" szót köznyelvi vagy titkosszolgálati értelemben használod ? Az utóbbi ugyanis egy kitalált történetet, fedősztorit takar. Ami lássuk be nem áll messze a jelenlegi PR kormánytól-párttól.

herut 2009.08.21. 16:23:18

Ugyan mitől legenda Németh Miklós?
Lelépett,aztán tele zsebbel visszajött,megpróbált hatalomra jutni,megsértődött,most nem ő mondja a frankót,duzzog.Kb.ennyi,nekem ennyi sem.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.21. 16:48:26

@gitáros: "Ugyanez lesz Viktorkánál"

Aha! Akkor az elmúlt hét évben miért nem volt egyetlen igazi fideszes korrupciós botrány? Mert önkormányzati pozíciókban erősek.

Annyira bírom ezt az "egalitárius" dumát, hogy az egyik olyan, mint a másik, amikor fideszes részről a legnagyobb balhét a Medgyes hülyeségei adják, a ballib oldalon meg annyi embert csuktak már le, hogy lassan kibérelhetjük Guantanamót!

bajaj 2009.08.21. 16:53:20

Németh Miklós messze nem legenda, legfeljebb a vörösöknek tapsikoló nyugdíjas nénik körében. Fletó is csak náluk marad meg pozitív emlékként, szerintem mindenki más gyülöli.

Bajnai pedig egy báb, meghozza azokat az intézkedéseket, amit egy kicsit tehtségesebb 15 éves gyerek is meghozna. Szerintem az ö személye arról szól, hogy egy országnak kell egy miniszterelnök. Praktikusan nélküle is ki lehetett volna húzni ezt az egy évet, ha erre alkotmányos lehetöség lett volna.

Más részröl, ha jót akar magának, akkor az MSZP összekaparja az utolsó filléreket a láda mélyéröl és megveszik kilóra bajnait miniszterelnök-jelöltnek. Közel s távol nincs más olyan ember, aki szóba jöhet a részükröl.

lordart 2009.08.21. 17:19:22

Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy Gyurcsány után nem nehéz egy kicsivel jobban kormányozni... Elég már az is, ha a kormányfő csendben marad, nem beszél úton-útfélen hülyeségeket és már sikeresebb az exminiszterelnök GY.F.-nél.

kamasuka 2009.08.21. 17:26:34

@EMP:
Gyurcsánnyal ellentétben Bajnainál nem hallod, hogy ez így jó, meg úgy jó, de semmi sem változott Gyurcsányhoz képest: ugyanúgy a lejtőn gurul az ország, és csak a hitelek tartják rajta a szekeret. Ha annak vége, vége az egész Bajnai mágus sztorinak.

Vagy látsz itt valahol pozitív változást? Mert én nem. Max. mint a Hamis a babában: már nem tizen csinálják egy ember munkáját, hanem öten, mert változások voltak, Európába tartunk ...

kamasuka 2009.08.21. 17:28:02

@egyenlítő:
Meg a milliárdos adósságállomány és a romló gazdasági helyzet.

kamasuka 2009.08.21. 17:30:24

@states:
Kóczián is az Orbán interjúba "bukott bele", mit vársz? Meg kell alapozni a mítoszt, mielőtt a patás rendet tesz.

kamasuka 2009.08.21. 17:33:57

@papírrepülő:
Persze, a patás baszta el a jövődet. Melyik filmet nézted? Ja, te a AXN Sci-fit! Én a Realityt ...

kamasuka 2009.08.21. 17:37:12

@gitáros:
Nem emlékszem, hogy Kósát 1x is elvitték volna bilincsben, vagy százmillás végkielégítéseket adtak volna nyugdíjasoknak.

kamasuka 2009.08.21. 17:37:47

@gitáros:
És? Idővel beledöglik, de legalábbis egész életére nyomorék lesz.

Silcon 2009.08.21. 17:43:39

@papírrepülő: "mert amit a kézifék behúzásával összekuporgattak azt orbán meg a többi okos kiskirály elherdálták"
Megyóék bebizonyították, hogy a herdáláshoz egy év is bőven elég, azonkívül Viktor kormányzása alatt csökkent az államadósság.

Egyébként meg semmilyen új pártban nem bízom. Mióta a Centrum 2002-ben az MSZP-re szavazásra buzdított a 2. fordulóban...

Silcon 2009.08.21. 17:50:49

@MACISAJT: "Pontosítsunk.A bal- és hiszteroliberális réteg szeretné ugyanezt, pontosan mint 1989-ben. Hogy megússzák az elmúlt hét és fél év gazemberségeit. De az ország a legkevésbé sem szeretné, ha "ezek" (is) megúsznák."

Ez a lényeg. Antall úriember volt, de nem vette figyelembe, hogy a másik oldalon ezt a fogalmat nem ismerik.

Silcon 2009.08.21. 17:52:47

A fene se érti ezeket, amikor Deutsch Tamásék kimentek bocsánatot kérni '68-ért, akkor meg lecsukták őket...

Kivlov 2009.08.21. 17:56:04

@kamasuka:
van pozitiív változás: csökken az SZJA, sőt ha átmegy a 2010es, még tovább fog. Az ÁFA meg nagyon helyes, hogy nőtt. Az megfizeti minden adócsaló és kamuminimálbéres is.

Silcon 2009.08.21. 17:56:20

@Silcon: Bocs, ezt egy másik topikba szántam :(

Silcon 2009.08.21. 18:01:31

@gitáros: "Az se ép, aki személyekhez és pártokhoz köti a korrupciót."

Tanmese: Öreg boltosnak szólnak, hogy fiatal felesége fűvel-fával csalja. Modja az öreg: nem baj, inkább vagyok résztulajdonos egy jól menő üzletben, mint egyedüli gazda egy rosszul menőben.

Szóval Viktorék is spájzoltak, de nagyságrendekkel kevesebbet és nem mellékesen futott a szekér. A szocik 40+13 évig művelték ezt és sosem mentek jól a dolgok.

2009.08.22. 07:51:46

Sokan mondják, hogy "mocsárban" vagyunk, meg, hogy mindent elrontottak, és nagy a "nyomor". Ehhez képest én azt látom, hogy ahányszor csak 4 napos ünnep van, a magyar elindul a fürdő és pihenőhelyekre, és talpalatnyi hely nem marad szárazon. Az utak tömve vannak terepjárókkal, és márkás nyugati autókkal. A plazák, szupermarketekben lépni nem lehet néha. Ismerőseim, kollégáim között nem egy van, aki évente többször jár külföldre nyaralni. "Mindenki rajtunk röhög": szerintem olvasd el a környező országok gazdasági helyzetéről szóló beszámolókat, meg a mostani a magyar helyzetről szóló legutolsó elemzéseket, és akkor kicsit meg fog változni a véleményed. Amúgy, ha Medgyessy indította el az országot a lejtőn, akkor most azoktól, akik ennek haszonélvezői voltak, talán kérjük vissza a könnyen jött pénzt. Nem emlékszem, hogy bárki tiltakozott volna az 50%-os béremelés, és az egyéb lazítások ellen.

2009.08.22. 07:57:26

Azért azt megkérdezném már egyszer a gyűlölködőktől -. ld. mindenki más gyűlöli -, hogy milyen frusztrációkkal küszködnek az életben, hogy politikusokat gyűlölnek? Szerintem nézzenek önmagukba először.

2009.08.22. 07:59:21

A jövődet nem a patás -ta el, hanem az, hogy elmentetek és arra voksoltatok, hogy nem fogtok 300 Ft-tal hozzájárulni az orvosi ellátásotokhoz, és ahhoz sem, hogy az egyetemet komolyan vegyék. A magyarnak minden ingyen kell és most és azonnal, de csak neki. Mindenki és minden más dögöljön meg, de leginkább a szomszéd lova. Ostoba nemzet.

azAttis 2009.08.22. 11:03:28

@Zoltanius: te mint a Felemelkedettek egyike már csak tudod. Tanítsd még a magyarokat MESTER!

Hej de nagy szerencsénk van, hogy beszélsz MAGYARUL. "Ostoba nemzet"??

Gyalázd a népet keményen ó Te legokosabb. Kreatív liberalizmusod oly nagy teremtő "értékkel" bír.

Hogy világosan értsd: ostoba itt Te vagy és NEM a Nemzet.

6.Lenin 2009.08.23. 16:18:50

-Ez igen!Csodálatosan vezet.Semmi cécó,biztos kéz,előre tekint,látszik a szakértelem.
-Nem látja!A szakadék felé rohanunk!
-Ugyan,hol van az még?Aztán meg úgy tudom, váltanak.Talán még előtte.Most viszont csodálatos,amit csinál.Profi az szent.
-Gondolja meg tud előtte állni?Egy hölgy ott hátul azt mondta,beszappanozták az utat.
-Ugyan már,ki figyel arra,mit mond 1 régi bútordarab.
-Ki fogja váltan?Mikor fog felszálni,hiszen robogunk lefelé?
-Úgy veszem ki a szavaiból,Ön fideszes,állandóan kötözködik.Azt figyelje,ami most van,lehet nem is olyan mély az a szakaédék,meg vannak barátaink,akik mindig segitenek,lehet ez a kocsi szállni is tud,csak még nem látjuk.
Mindig csak akadékoskodnak,ostobák.
süti beállítások módosítása