Kóczián Péter

A politikáról és az életről szól

_

HTML doboz

A politikára elfecsérelt idő

2010.01.05. 16:15 Kóczián Péter

 Minden perc feleslegesen elvesztegetett idő, amelyet a Bajnai –kormány a hivatalában tölt – állította nekem egy decemberi beszélgetés során egy közéleti ügyekben jártas üzletember.

A Bajnai-kormány véleménye szerint azzal fejezte be küldetését, hogy elfogadott egy normális költségvetést, amely leállította a költségvetési hiány dagadását, lefaragta a kiadásokat és adókat csökkentett.

A költségvetés elfogadása után mi dolga van még a kormánynak? , kérdezte a beszélgetés során a neves üzletember.

A Bajnai-kormány további működése csak politikai szempontokkal magyarázható, állította ,s ennek súlyos következménye van a következő másfél évre vonatkozóan.

Az új kormány ugyanis ismét csak menetközben veszi majd át a kormány kereket, ami lényegében 2011 elejére tolja ki a politikai cselekvésének a hatókörét.

A tavaszi választás után őszig is eltart majd, amire az új adminisztráció berendezkedik. A költségvetés vitája elviszi majd az őszt, az új kormány gazdaságpolitikai döntéseinek lényegében csak 2011-ben lesz hatása.

Így Magyarország egy egész évet elveszít: 2009 novemberétől 2010 novemberéig a leköszönő és a beköszönő politikai adminisztráció önérdeke és pozícióváltás tölti ki az időt.

Holott az új kormánynak „menetben” kellene átvenni a staféta botot az elődjétől, s azonnal hozzá kezdeni a maga által elképzelt átalakításokhoz.

A jelenlegi gyakorlat szerint a következő év az új kormány bemosdásával, elődjére való hivatkozással telik majd el, hiszen egészen 2011 január elejéig az új kormány bátran visszamutogathat az elődjére. Addig ugyanis az országban zajló folyamatokért nem vagy alig visel gyakorlati kormányzati felelősséget: a helyzetet nem ő teremtette, számos szabály ( például adószabályok) módosítása csak erőltetetten valósítható meg.

Nincs olyan politikai konszenzus, amely ezt az átalakulást más mederbe terelné. Ezért kellett volna idő előtti lemondásával megszüntetnie a Bajnai –kormánynak a politikai választás miatt kieső időt és a felelősség elhárítását.  Ez volt a végső konklúziója a gondolatmenetnek. 

75 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://koczianpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr711649045

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A vihar kapujában 2010.01.05. 19:45:45

"Hogy állunk a csodafegyverekkel?""Jönnek. Jönnek."(A tizedes meg a többiek, 1944/45 telén)Szakad a barna eső, és a pályaudvar restijében hárman sakkoznak magukban.Reform vagy halálNem értem. Egyszerűen nem értem. Feltúrom az autótá...

Trackback: Válságkezelő-kőműves kormány... 2010.01.05. 16:23:44

Szakértőválságkezelő kormányunk Gordonkával az élen szakért, válságkezel. Szakértő módjára betonozza be saját embereit vezető, jól fizető Hawaii-dizsi-napszemcsi állásokba, kezeli a válságot, hisz minimum 24 embernek kurva jó évei lesznek ezután is. Se...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wallstreetbull 2010.01.05. 16:25:47

Szóval mégse lesz egymillió új munkahely azonnal. Kár:(

Fue · http://www.english-hungarian.com 2010.01.05. 16:30:46

Reális érvelés, de ez minden kormányváltásra igaz. Lehet, hogy általánosságban kellene korábbra hozni a választást, így nem lennének ilyen felemás, félig-meddig elvesztegetett évek.

rockjano 2010.01.05. 16:31:30

No és mi lesz az ingatlanadóval. Fizessünk vagy nem??? Valjuk be vagy nem??? És majd valóban eltörlik???

ha hamarabb lemondott volna a Bajnai kormány (költségvetés után) fél, 3/4 év akkor is eltelt volna szóval igazán nincs igaza az illetőnek.

Viszont a kampányt valahogy le lehetne rövidíteni, és mondjuk mi lenne ha képviselőink nem mennének nyári szünetre hanem végig dolgoznák a nyarat mint mi sokan mások. A Fidesz visszamutogatása meg nagyon rövid életű lesz, abban senki nagyon ne reménykedjen.

sárkányfő 2010.01.05. 16:46:52

A technikai átállás időigénye független attól, hogy maga az átállás mikor történik meg.

Ráadásul a fidesz tuti győzni fog, így már most elkezdheti a felkészülést, és a minimumra szoríthatja a beinduláshoz szükséges időt.

Ettől függetlenül csakugyan üresjárat a mostani 3-4 hónap, de ez minden választási ciklus végén így volt, és valszeg így is lesz.

pucros 2010.01.05. 16:51:41

Fidesz is megbuktathatta volna a kormányt ha nagyon akarja. De annyira azért nem akarta.

Deneware. 2010.01.05. 16:53:50

Az érvelés ott sántít, hogy zsigerből feltételezi hogy az új kormány szebb,jobb,okosabb lesz. És ha mégsem ?

endre69 2010.01.05. 16:56:40

Tök mindegy, ki kormányoz, akkora szarban vagyunk, hogy ebből már sosem jövünk ki. A Fidesz-kabinet még nagyobb adósságot fog felhalmozni, aminek eredménye 2012 körül már mgszorítások lesznek. Csak az a baj, hogy több megszorítást nem viselünk már el. Tehát már csak idő kérdése, mikor fognak lőni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.05. 16:56:44

@pucros: azert marad nekik is abbol a szarbol, amit kozosen boritottak ki es most lehet ellapatolni..:-)

mindenesetre remelem, hogy tenyleg szarlapatolas lesz es nem tartjak be a politikai igereteiket, azaz veszunk hitelbol rozsaszirmot es felhintjuk vele a szaros padlot...

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.05. 16:58:15

Az utolsó percig fontos maradni. Sok pénzt kell még áprilisig kivenni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.05. 16:58:36

@endre69: "Tehát már csak idő kérdése, mikor fognak lőni. "

ezt a lovoldozos dolgot vitattad mar meg szakorvossal is..?
csak mielott hozzajutsz egy machetahoz, mint az a salgotarjani gyerek..;-)

Dr. Trebitsch 2010.01.05. 16:59:28

Nemértem.

Gordon-kormány keresztülviszi a költségvetést.
Lemond, hogy ne akadályozza tovább az ország megújulását.
Köztelnök kiírja a választásokat a lehető legkorábbi időpontra, amit az alkotmány lehetővé tesz.
Nem számoltam pontosan utána, de szerintem ez kb. az az időpont, amikor a normál menetrend szerint is választás lesz. Talán pár hetet lehetett volna nyerni, de nem jelentős a különbség. Ennyire még a Viktornak se sürgős, nem is ügyködnek olyan nagyon az előrehozott választásokon. Szvsz azért, mert ők is látják, hogy már nincs hova előrehozni.

BéKu 2010.01.05. 17:01:03

@Wallstreetbull: Nem is ígértek egymillió munkahelyet azonnal SOHA! Azt mondták, hogy 10 év alatt 1 millió munkahely, ami egyáltalán nem irreális.

@pucros: Megmondanád, hogy mégis hogy? Ha lenne egy kis eszed, meg ismernéd az alkotmányt, akkor tudhatnád, hogy NEM lehet kormányt buktatni, amíg annak megvan a parlamenti többsége. Márpedig az SZDSZ mindig támogatta a kormányt, tehát esély se volt a leváltásra.

Szóval hülyeséget ne beszélj. Kormányt NEM lehet buktatni demokratikus úton. Ennyi, nincs rá törvény adta lehetőség...

Joc 2010.01.05. 17:01:40

A Viktor is elkezdte az osztogatást, legalábbis azt ígérgeti, de akkor ő se jobb a Deákné vásznánál. Be kéne már fejezni az osztogatást, és mindenki csak a befizetése arányában részesüljön a kasszából. Aztán aki nem fizet be semmit, az mehet panaszra a sóhivatalba. Talán akkor megváltoznának a dolgok itt Magyarisztánban...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.05. 17:07:27

@BéKa: de lehet.
miert ne lehetne?

az, hogy a fidesznek nem sikerult - vagy nem is akarta igazan, hiszen akkor nekik kelllett volna megtenni a megszoritasokat es taktikai szempontbol nekik az nagyon nem lett volna palya - ezt megtenni meg nem jelenti azt, hogy nem is lehet..:-)

teny, hogy nem az utai nagygyulesek es puskaporszagozas fog kormanyt buktatni, hanem a taktikazas, pl. ha anno az akkor meg letezo szdszt a bizalmatlansagi inditvany eseten akormany ellen tudtak volna forditani. de ezt nem akartak, hiszen igy szinte tutira mentek, ket eve lathato volt,hogy az szdsz belefullad a sajat szaraba, az mszp alol meg a megszoritasok hatasara kikopik a szavazotabor.

szoval ha valaki meg akarta volna buktatni anno a szoci kormanyt es nekifeszult volna, taktikazott, targyalt volna, ahopgy azt politikusok szoktak tenni, akkor meg tudta volna buktatni a fidesz a szocikat. de akkor most a fidesz allna 15-20% korul es az mszpnek erne a 2/3 kornyeke..:-)

Tű a tank 2010.01.05. 17:12:45

szerintem a végkövetkeztetés hibás. egy esetben lenne valós időnyerés, ha a költségvetés előtt akármennyivel mondtak volna le, és a választásig ügyvivőként csinálnak költségvetést, és utána rögtön, vagy esetleg közben már választás van. Ezzel az a gong szerintem egyértelmű: lemondott kormány ne akarjon költségvetni, mert az illegitim, meg jajj, meg haza- és nemzetellenes, meg jajj, már jönnénk.
lehet még egy logikus vége a dolognak, ha ezt a felkészülést állandónak feltételezzük, hogy márpedig a ciklus rövid, nincs benne idő világmegváltani, sok az átállás arányaiban, úgyhogy válasszunk 6-8-10-akárhány évre.
minden bizonnyal rátermett üzletember volt az illető, aki mondta.

Tű a tank 2010.01.05. 17:15:50

"Mondjanak le gyorsan, hadd változtassunk meg mindent (vagy csináljunk lényegtelen módosításokat, hogy villoghassunk az egésszel), mielőtt kiderül, hogy mégis működik."

lavór 2010.01.05. 17:24:29

@Tű a tank:

Miért kéne változtatni? A "népnek" így is jó, látható.
Aranytálcán hordozzuk őket, mindenki felett állnak. Modern istenekké avanzsáltak. Mondanak, mit akarnak, a nép meg elhiszi. :)

bright.side 2010.01.05. 17:33:40

@Fue: részben igazad van! Mind a logikus érvelést takintve, mind abban, hogy minden választási év előtt ez van. Sajnos a megoldást nem tudom. Lehet, hogy valahogy politikusok helyett államférfiakat kellene a parlamentbe juttatni? Egyelőre nem nagyon látok ilyet...
Kedves Péter, hozzád csak 1 kérdés: gondolod, ha baromi nagy betűkkel írsz, akkor nagyobb igazad lesz...?

Tű a tank 2010.01.05. 17:42:47

@lavór: hamarabb nem lehetett volna, igazitrebitsch elmondta, miért.
egyébként ki a "nép"? aki énekelte 2006-ban, hogy Igen, Igen Igen? vagy aki kiabálta fél év múlva, hogy Gyurcsány takarodj? vagy aki pont leszarja az egészet? vagy bárki, aki hangos, és mond bármit?

Nem vagyok fideszes 2010.01.05. 17:44:15

Ennyi erővel az amerikai elnökök "béna kacsa" időszakának sincs semmi értelme...

elfelejtette 2010.01.05. 17:45:17

Egeszen kivalo modszer ez a jo nagy betutipus hasznalata a blogban. En azert meg novelnem, boldositanam, sot, alahuznam az osszes szot, ugy talan meg atutobb lenne.

Trejo 2010.01.05. 17:49:49

@Tű a tank: vagy piros-fehér-zölddel, hogy az olaszok is el tudják olvasni!

bright.side 2010.01.05. 17:50:16

@elfelejtette: oldal/karakter arány megfelelne? :DDDD

lavór 2010.01.05. 17:53:25

@Tű a tank:

A nép mindazon magyar állampolgár, akik nem tartoznak abba a bizonyos 386 kivételezettbe.

bright.side 2010.01.05. 17:54:26

@lavór: az nem a nép, hanem a zemberek :)

na__most__akkor 2010.01.05. 17:55:26

Meg a kommentezők ékezeteket írnak, magyarul.
Vagy kifogásokat, hogy mért nem.
Mert faszok.

Mert hiszen mi magyarok vagyunk vagy mialófasz.

na__most__akkor 2010.01.05. 17:57:29

A zemberek a kommentezők?

Emberek a kommentezők?

Vagy ŐK A NÉP?

Trejo 2010.01.05. 17:58:02

És mi van ha az MSZP nyer megint? Akkor mit mond az üzletember ismerős?

villamos alóli kacaj 2010.01.05. 17:59:22

Szabadon:
És a show megy tovább: A leendő miniszterelnök levélben kért találkozót attól a Schmidt Páltól akinek az átkosban annyira szar helyzete volt, hogy az egyik legmenőbb szálloda igazgatója volt és - öreg ember létére - most a fideszes show-k esetén hűséges kutya szemekkel ül az első sorban.
Gondolom, a beszélgetésben szereplő "neves üzletember" is -többekkel egyetemben- alig várja, hogy a számláját minél előbb benyújthassa.

na__most__akkor 2010.01.05. 18:00:55

" Minden perc feleslegesen elvesztegetett idő, amelyet a Bajnai –kormány a hivatalában tölt. "

Igazán elrendelhetnék, hogy holnaptól május van, vagy június, vagy bármi csak jöjjön már az a a másik csaló gazember?

lavór 2010.01.05. 18:00:58

@na__most__akkor:

" Nép

tágabb értelemben az emberiségnek származás, faj, nyelv, erkölcs s művletség szerint összetartozó része. Államjogi értelemben az államterületen lakó s az államtagok összességét alkotó egyéneknek egysége. Előbbi értelemben nép a. m. nemzetiség; utóbbi értelemben nép a. m. nemzet. A történelmi fejlődés szerint az állam nem mindig egy a nemzetiség értelmében vett népnek állama, és a nép mint nemzet több népből, nemzetiségből áll. A nép az államnak alanyi ereje, eleme és tényezője, miként a terület annak tárgyi ereje, eleme, tényezője. Terület nép nélkül, nép terület nélkül nem állam.....

Forrás: Pallas Nagylexikon

Bilux67 2010.01.05. 18:02:33

Én meg tudom hogy 2014-ben engem fognak királlyá koronázni, úgyhogy minden ami addig történik az csak időpocséklás, mondjon le a zemeszempé meg a fidesz is előre, oszt annyi.

Tű a tank 2010.01.05. 18:04:10

@lavór: és ez a soksok ember mind tátott szájjal ajnározza a nagyonfontos vezetőinket?
tényleg?

lavór 2010.01.05. 18:04:36

@Tű a tank:

Ha abba a kis csoportba tartozol, akkor te már felettünk állsz. :) Elintéztétek. :)

lavór 2010.01.05. 18:06:44

@Tű a tank:

Az elmúlt 20 év megmutatta: igen. Tátott szájjal hallgatják a szózatokat, mik semmiről nem szólnak.
Többször csalódtak, mégis rájuk voksolnak. Egy mazochista nemzet vagyunk. :)

Kivlov 2010.01.05. 18:07:05

időt is húz egy jó ideje. Az elején még tett 1-2 szakértőnek nevezhető lépést, aztán elkezdett mszp-sedni, osztogatni.
Pl: 4% nyuggerdíj emelés egy 6%-os GDP esés utáni évben...

de akkor is égnek a vörösök áprilisban

is 2010.01.05. 18:10:35

fingom sincs a pontos törvényszövegről, de az 99%-ban biztos, hogy Sólyom ha akarná se tudná most már hamarabbra kiírni a választást. de ha november végén lemond Bajnai, akkor sincs értelme.

egyébként megmondom, hogy mi az értelme: a 17%-os SZJA. február elején nagyon sok ember kap több fizetést nettoban, és alacsonyabb fűtésszámlát. és onnantól még 2 hónap, még 5% is jöhet vissza.

Tű a tank 2010.01.05. 18:11:41

@lavór: akkor jó. viszont én ezt úgy mondanám inkább, hogy kapjuk, amit érdemlünk, ugyanis a nép szerintem ugyanolyan hitvány, mint a nemnép, csak a nép többen van, és nem tudjuk mindnek a nevét

is 2010.01.05. 18:13:24

@Kivlov: na, már megint mocsok a nyugdíjas, most ez a hét van? múltkor még meg kellett védeni a nyugdíjasokat a megszorító kormánytól, előtte szintén mocsok élősködők voltak, azelőtt viszont le kellett szavazni a vizidíjat, mert szegény nugdíjas, előtte meg megint mocsok nyugdíjas a 13. havival élősködve.

jövő héten megint szegény lesz a nyugdíjas? nem tűnik nevetségesnek? vagy a FIDESZ mindig is eurázsiával volt harcban?

Nem vagyok fideszes 2010.01.05. 18:15:18

@is: Ne keverd már meg szegény orbándroidot, még belezavarodik a végén!

S. Annyi 2010.01.05. 18:17:59

A Bajnai-kormány ne az időt húzza, hanem a belét.

lavór 2010.01.05. 18:21:02

@S. Annyi:

A dolog iróniája, hogy a visszatérésben bíznak. Tehetik is; itt az győz, ki nagyobbat tud ígérni. :)
Utána meg mindegy mi történik, nem? :)

architext 2010.01.05. 18:25:46

@BéKa: Mielőtt nagyon lehülyézel valakit, érdemes tájékozódni: az adótörvények szavazásakor a Fidesznek volt lehetősége leszavazni a törvényjavaslatot, és ezzel megbuktatni Bajnait, de eszük ágában sem volt, sokan nem nyomtak gombot közülük, pedig bent voltak a teremben. Nyilván mérlegeltek, és úgy döntöttek, jobb nekik így. A propaganda persze egész más.

Kivlov 2010.01.05. 18:26:39

@is:
a nyuggernek mi köze a vizitdíjoz??? azt se fizette. ő semmit nem fizet áfán kívül... nemtom, biztos aranyat sz*rik és 3 millió van belőle... vicc

Tű a tank 2010.01.05. 18:26:46

@lavór: jajjmerúgyiskikapunkmervisszajönnekezekamocskogecikugyismernekünknemlehetjósohasem?

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2010.01.05. 18:33:10

"hiszen egészen 2011 január elejéig az új kormány bátran visszamutogathat az elődjére."

Amekkora sz*rt ez kormány hátrahagyott még 2020--ban is lazán vissza lehet majd mutogatni bárkinek. :)

lavór 2010.01.05. 18:37:01

@Prof. William:

Na ja. És ebben ki is merül a regnálásuk. De még kicsit személyeskednek, vádaskodnak. Tipikus "bagoly mondja verébnek" esete. :)

Darkhorse 2010.01.05. 18:46:49

@is: Valóban több ember kap több fizetést januártól, de ez megint a csalán más f*szával való verése!
Miért nem 8 éve, 6 éve, 4 éve, 2 éve lépték ezt meg? Most már tuti a bukta és a számlát más fogja állni!

azértmertcsak 2010.01.05. 18:56:22

kedves Fidesz! Ha nem most, akkor mi a faszomkor kell egy ország életében árnyékkormány???
HEEEEEEE?

vagy

taxis/kamionos/traktoros/civil autós blokád, 45 nap múlva választás, kampány nuku, addig pedig a Közti Elnök elkormányoz

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.01.05. 19:00:12

A Fidesz maximum azzal veszt időt, hogy szép lassan beleőrülnek a tudatba, hogy nem ők kormányoznak.

Más:
Volt szerencsém együtt focizni pár Fidesz-es "manager"-rel 2000 környékén.
A lobbizók ott ülték végig a meccset az öltözőben.
Úgyh egyik kutya másik eb!

bunko_jobbos 2010.01.05. 19:01:44

Jaj, de jó, hogy olvasható méretűek a betűk :-)))

Viktor megmondta, hogy már másnap jobb lesz. És ezt el is hiszem neki, ugyanis sok dolog nem a pénzen múlik, hanem az akaraton.

Most lenne jó időgéppel visszamenni a sok baloldali szavazónak 2002-be, oszt néznének nagyokat: jóléti rendszerváltás, stb. Mert megérdemeltétek azé

joska61 2010.01.05. 19:13:40

@Turk Hava Yollari: "A Fidesz maximum azzal veszt időt, hogy szép lassan beleőrülnek a tudatba, hogy nem ők kormányoznak."
tartok tőle, hogy ez már múltidőben értendő.
Egen, a fidesz ugyanúgy vissza fog mutaogatni még 2020-ban is, mint ahogy most visszamutogat az ötvenes évekig, pedig a gengszterváltás idejéig elég lenne. Meg mint ahogy a mostani bagázs mutogat vissza 98-2002-közöttre, pedig az összes elbaszáshoz képest vityáék kismiskák.

sárkányfő 2010.01.05. 19:14:32

@Darkhorse:
"Miért nem 8 éve, 6 éve, 4 éve, 2 éve lépték ezt meg? Most már tuti a bukta és a számlát más fogja állni!"
Meglépték. Nem emlékszel? Úgy hívták: 100 napos program. Az magyar nép örült. A számlát azóta is fizetjük... Ja, és persze: A Fidesz is megszavazta :)

tölgyes 2010.01.05. 19:20:04

@Wallstreetbull: Ki ígért Önnek 1 millió munkahelyet egy év alatt..SENKI!.. No de akkor amikor Orbán a teljes foglalkoztatás lehetőségét ígérte az egész szoci tábor hörgött:KÁDÁRIZMUS! Pedig csak a LISSZABONI SZERZŐDÉS ÁTVÉTELÉRŐL VOLT SZÓ.

tölgyes 2010.01.05. 19:22:16

@Turk Hava Yollari: Akkor lenne igaza, ha Orbánék alatt nem csökkent volna a GDP arányos hiány 9%-kal..de mivel akkor csökkent a Gyurcsány-Bajnai kettős alatt pedig 30%-kal nőtt.. ÍGY A FIDESZ ÉS AZ MSZP KÖZÖTT A KÜLÖNBSÉG 40%..::))

tölgyes 2010.01.05. 19:24:12

@joska61: Ha még nem vette volna észre nem a fidesz veszít időt, hanem az ország... Ha 2006 őszén átadják a kormányzást, akkor ma nem állunk a tönk szélén.. vagy legalább is nem ennyire.

sárkányfő 2010.01.05. 19:26:52

@tölgyes: Ez a 10 éves ígéret full komolytalan, akár Fidesz, akár mszp nyomja (mindkettőre volt/van példa). Tipikus parasztvakítás. Vakulj, paraszt...
Azért 10 évre mondják, hogy ne lehessen számon kérni. Ha 4 évre ígérne mondjuk 400e-t, tök kínos lenne 4 év múlva.
És főleg nem mondják meg, a lényeget, amitől komolyan lehetne venni: hogyan.

Ha én 10 évre 2milliót mondok, szavazol-e rám?

joska61 2010.01.05. 19:28:57

@tölgyes: A mi lett volna ha koncepciók felejthetőek véleményem szerint. Kérlek tisztánlátásodat ne befolyásolja a pártszimpátiád. A középtávú memóriám azt mondatja, hogy a fidesz kormányzása sem volt akkora dicsmenet, mint ahogy azt hirdetik magukról. Más kérdés, hogy ezek meg komplett katasztrófa.

Trejo 2010.01.05. 19:31:43

@tölgyes: Persze. Ha a nagymamának meg kereke lenn ő lenne a villamos!

sárkányfő 2010.01.05. 19:31:56

No de lássunk egy konkrét ígéretet, nem 10 év múlvára, de idén nyárra, egyenest a nagyfőnök szájából: "Lesz 2010-ben egyszeri, nagy arányú adócsökkentés, ha a Fidesz kerül kormányra"

Remek. 100 napos program lesz itten, fidesz módra. Az adó csökken, a nép ismét örül majd, és az önkori választásokon tarol a fidesz (úgyis ez a fő cél).
Közben a költségvetés hiánya ismét nő, az 1,5 év megszorításai értelmüket vesztik, a 2014-es reménybeli euró céldátum füstté válik. Sebaj, tegye csak tönkre egymással versengve a fidesz-mszp az országot, a románoknak is hamarabb lesz eurójuk, mint nekünk.

sárkányfő 2010.01.05. 19:33:01

@ó jaj:
* az _elmúlt_ 1,5 év megszorításai...

azértmertcsak 2010.01.05. 19:33:32

sőt
még a romáknak is hamarabb lesz:)

pandacsökiboborján 2010.01.05. 19:33:49

"lefaragta a kiadásokat és adókat csökkentett. " Most mondta a kicsit hadaró volt reptéris szóvivő, hogy azé növelték a jövedéki adót a naftában, mer köll a pénz az adócsökkentés fedezetére!!! Akkor csak adóátrendezés van! Ez nem tűnt fel senkinek sem? Az adócsökkentés kormánya,meg a reformoké
Amúgy lehet lesz 1 millió új munkahely, de a kedves magyar vállalkozók majd ukrán vendégmunkásokkal fogják feltöltani,mert az olcsóbb

lavór 2010.01.05. 19:37:12

@pandacsökiboborján:

És ugye el is kéne hinnünk, hogy azé' emelték...
Véletlen se másért. :)

pandacsökiboborján 2010.01.05. 19:43:03

Ja és azért is kell még 4 hónap,mert nem könnyű ám annyi WC ülőkét,csaptelepet, tonert, AUDI alkatrészt hazavinni kézitáskában...
Gordont már keresik a fejvadászok?-már nem bűnözőket kergetők,hanem a zseniális vállalatvezető keresők.

vitorla100 2010.01.05. 19:48:35

Fidesz?? Mszp?? Ki nem szarja le?? Magyarországról van szó és nem két hatalommániás-lenyúlós pártról.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.01.05. 19:53:48

@tölgyes: Önnek pedig akkor lenne igaza, ha a Soros segítségével nem vesz fel a Fidesz annyi hitelt.
Tehát, azt kérem Öntől, hogy a pártszimpátiája ne tévessze meg közgazdasági kérdésekben.

(csak a későbbi vitákat megelőzendő: _egyik_ párttal sem szimpatizálok)

lavór 2010.01.05. 19:59:40

@vitorla100:
Ők ezt tök másként gondolják: róluk van szó. :)

torró 2010.01.05. 20:27:27

Az hogy mindenki szkeptikus teljesen érthető a mi helyzetünkben. És jönnek az ígéretek,mert mindenki várja is hogy valamit ígérjenek. És mit tudnak ígérni a jelenlegi helyzetünkben? Mert valamit kell.Azért annyira ne nézzük le őket hogy olyasmit ígérnek amit még egy gyerek se hinne el első hallásra. Tehát olyan kell amit valamennyire meg lehet magyarázni.Mivel nem hinném hogy itt mindenki közgazdasági zseni csak saccolgatunk a lehetőségek között.Egyébként az a probléma hogy nem tudjuk magunkat kivonni a szimpátia vonzásából. Ezeket a velünk történő dolgokat felülről illik vizsgálni. És ami a legrosszabb , minden hiányos történeti ismeretekkel rendelkezik ,nagyrészt csak felületesen. A pártok pedig taktikáznak , mert másképp könnyen belebukhatnak egész egyszerű eseménybe is. Példa erre az MSZP jobbikos bulija amit valójában a FIDESZ két harmados többségének a meghiúsítására szántak, És ma már számtalan helyen lekörözték az MSZP-t. És ebből zavar van, mert már sokan azt is vizionálták hogy még akár kormányzati közelségbe is kerülhetnek. de itt meg is bukna a mutatvány mert nem tunának még egy normális államtitkárt sem kiállítani. EZ csak egy ki kitérőnek szántam. Vissza a valóságba.
Kérdem én hol lenne most a FIDESZ ha az MSZP nem segíti őket nyolc év szorgalmas munkájával ilyen magasságba. Ki kiabálna most ha normális élhető országot próbált volna kialakítani, nem a korrupció és a nagymennyiségű pénz lenyúlások országát? Az előre hozott választások pedig a FIDESZ egyértelmű problémáját hozta volna magával mert, ebben az egy évben csak bukni lehetett volna. És ki az a hülye aki ezt megteszi?
És valóban most aki kormányra kerül igen nagy problémákkal kell szembe nézni, mert még a pénzügyi helyzetet senki nem tudja pontosan milyen állapotban van valójában!

Kalmár 2010.01.05. 20:43:29

Kicsit úgy tűnik ebből a blogból, minha valami profi válságkezelő költségvetés állnakészen tuti módon, amit át kell adni csak az újaknak végrehajtásra.
Pont ez lesz a taktika a szoci oldalon.
Azért pár szót megérdemelt volna az a költségvetés amelyben számilliárdos csúsztatások vannak. Szerinted helytálló amit a Bajnai erről mondott?
Egyszerűen túl van tervezve a bevétel és alul a kiadás. Előre papírozva pár kiadás 2009 re és áthozva pár bevétel 2010 re. (zárjegyek pl.)
Ez egy kamu. Pont tavaszra tarthatatlan lesz. persze lesz frankó magyarázat, hogy Orbán rosszul elenzékiskedik ezért ő a hibás....meg a púnió.
süti beállítások módosítása