Kóczián Péter

A politikáról és az életről szól

_

HTML doboz

Orbán örülhet

2011.09.28. 16:45 Kóczián Péter

Orbán Viktor díszkeretbe foglalhatja Barroso EU –elnök szavait és aláírhatja: lám, megmondtam. Utána pedig kiakaszthatja a miniszterelnöki széke fölé, hogy minden látogatója láthassa, furcsának minősített megoldásai közül egyik -másik akár Európában is elfogadásra talál. 

Az EU 55 milliárd eurós bankadót vet ki a tagállamokban zajló pénzügyi tranzakciókra – magyarul: a bankokra, s pénzügyi szolgáltatókra. Ezt jelentette be Barroso az Európai Parlamentben.  

Ahhoz képest, hogy tavaly még mindenki megköpködte, Orbán Viktor most komoly elégtételt érezhet. Akkor még úgy látszott, hogy a magyar miniszterelnök nem csak Magyarországot dönti romba, de az egyezményes gazdasági rendet is felforgatja nem-ortodox megoldásával, amelyet eddig csak szélsőséges, populista és gyakran olaj-országi vezetők mertek csak bevezetni, akik úgysem számítanak.

Mellesleg, ha bevezetik, akkor Orbán azt is mondhatja – ezt persze csak szűk körben mondja majd -, hogy az EU sem tud máshová nyúlni, ha plusz bevételt akar, mint olyan szektorhoz, amelyben sok profit keletkezik. A nyilvánosság előtt túl prózai lenne azt mondani a paradigmatikus változáson dolgozó vezetőnek – vö. ingyenélők társadalmát felváltó munka társadalma kialakítása-, hogy ő sem tud új elemet csiholni az univerzumban.

Barrosonak rengeteg problémája lesz majd a pénzügyi szolgáltatókkal és a világpiaccal, amelyek a versenyképesség csökkenésével, a hitelezés szűkülésével, az Európából kivonuló tőke rémképével vágnak majd vissza. Hál’ istennek, az egyik EU-tagállamban már megszületett az ilyen ellenállást kezelő ideológia, a Nemzeti Együttműködés Rendszerének hívják, szerző: Orbán Viktor, lényege pedig a Nemzeti Együttszívás Rendszerének kialakítása. Csak a „Nemzet” szót kell kicserélni „Európaira”, egyébként minden stimmelne.

Jut eszembe: ha egy politikustól elvárható eszköztár teljes egészét mástól kell kölcsönöznie – stratégiát, taktikát, ideológiát, nyelvezetet-, akkor tulajdonképpen Barroso át is adhatná a helyét Orbán Viktornak.

Orbán for EU (Comission) President? Anyone against it? 

73 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://koczianpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr383262997

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán örülhet 2011.09.29. 10:23:01

Orbán Viktor díszkeretbe foglalhatja Barroso EU –elnök szavait és aláírhatja: lám, megmondtam.

Trackback: Orbán örülhet 2011.09.29. 10:23:01

Orbán Viktor díszkeretbe foglalhatja Barroso EU –elnök szavait és aláírhatja: lám, megmondtam.

Trackback: Szemétdombra a fülkediktatúrával! 2011.09.29. 09:01:22

A fülkeforradalom mostohagyermekei, a munkavállalók megelégelték a Centrális erőtér jogfosztó és megszorító intézkedéseit és mától komolyan harcba szállnak. A legújabb divatnak megfelelően ők is háborús hasonlatokat használnak, tüntetés sorozatukat D-n...

Trackback: Hogyan győzzük meg azt, aki hülyeségben hisz? 2011.09.28. 20:55:24

Már-már rendszert csinálok abból, hogy a saját kútfőből írt cikkek mellett teret adok itt a blogon olyan írásoknak, amelyeket máshol olvastam, és valamiért megfog. Most is egy ilyen cikk következik, amelyet itt találtam, és most változatlan formában kö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agent_x 2011.09.28. 17:31:36

168 óra
XII. évfolyam 21. szám
2000. május 25.

"Ha van egy magyar barátod, nincs szükséged ellenségre" - mondta Orbán Viktor azon a beszélgetésen, amelyet harmincegy észak-európai üzletemberrel folytatott pénteken.

Andy Sipowicz 2011.09.28. 18:03:38

Under the proposals, the financial tax would be levied at a rate of 0.1% on all transactions between institutions when at least one party is based in the EU. Derivative contracts would be taxed at a rate of 0.01%.
- azaz ennek a (mar evtizedek ota Tobin altal proponalt) adonak annyi koze van a magyar valfajahoz, amit a bankok merlegfoosszege alapjan vetettek ki, hogy ezt is a bankoknak kellene fizetni, de ettol meg gyokeresen kulonbozni fog a ketto. Persze itt is bank, ott is bank, egykutya, konnyu osszekeverni ...

Táskás Tóni 2011.09.28. 18:25:35

Kóczián, te észlény. Csak a mértéke és a felhasználása és az adó célja más . A többi stimmel adó és bank. Megértetted a lényeget. Kócziánt Matolcsy helyére. Anyone against it?

Aszongyaja Zanyósom 2011.09.28. 18:41:54

...Mellesleg mi, ajrópaiak, Orbánt nem elsősorban a bankadóért szeretjük & tiszteljük...

Elnöknek nem választanánk meg... Kelet-Nyugat Római Császár, esetleg?

lyia (törölt) 2011.09.28. 18:47:24

Én megvédeném Petit,
Mert itt írta a tutit:

- Nemzeti Együttszívás Rendszerének kialakítása. Csak a „Nemzet” szót kell kicserélni „Európaira”, egyébként minden stimmelne. -

Európai Együttszívás Rendszere

Jönnek a komcsik!?

lyia (törölt) 2011.09.28. 18:51:00

@Aszongyaja Zanyósom:

Mama! Nooormáááális?

Orbán nem császár, csak pálinkalovag.

Vagy hurkatöltőbáró.

Vagy Torgyángyalázó népfi.

Aztata radikálisdemokratáját nekije ...

-- dr kotász -- (törölt) 2011.09.28. 18:54:43

Eddig úgy volt, hogy sehol máshol nem csináltak ilyen marhaságot. Hát igen, a fentiek tükrében ezt kicsit nehéz lesz megmagyarázni.

Tanúság: ha tájékozatlanok vagyunk, előbb utánanézünk a dolgoknak, utána mondunk véleményt... :)

lyia (törölt) 2011.09.28. 19:01:52

Azistenit a szotyiköpködő kétgörbelábos fodbalistájának, mán ü akargya meghatározni minden magyarok akarattyát es?

Nem elég nekije a fodbalpája grétával rajzolt vonala, hanem vérvel akargya írni a magyar történelmet es?

Ki parancsol Orbánnak megájjt, ha még a Kassai elvtársat es gyalázza a kapitalista béel?

Irgun és Burgund! (ez nem 1 opera)

Izrael és Németalföld es öszvefog, csak magyar válság ne legyen?

Vagy nem?

Hazaáruló GKI!

is 2011.09.28. 19:05:26

jézusom. megint egy újságíró, aki elképzeli, hogy ért a közgazdaságtanhoz, aztán rögtön neki is ugrik cikket írni belőle.

természetesen szó sincs a bankok megadóztatásáról. a pénzügyi tranzakciók _egy_körének_ a megadóztatásáról van szó. ez a kör NEM tartalmazza a banki alapműveleteket, tehát betétvezetés, hitelkihelyezés, kamatfizetés, majd aztán a nyereség osztalékként kifizetése. a megadóztatott kör a részvény, kötvény és derivatív tranzakciókra vonatkozik. ezeket tipikusan _brókercégek_ csinálják (Concorde, Buda-Cash stb.), akik még közös tulajdonos esetén (de lásd a fenti példákat) is _jogilag_mindig_ elkülönülnek a kereskedelmi banktól. itt a _spekulánsok_ megadóztatásáról van szó, elsősorban azokról a számítógépes kereskedőkről, akik átlag 7 másodperc alatt vesznek majd adnak el, tekintve, hogy ennek nehezen magyarázható közgazdasági tartalma van a szimpla profithajhászáson túl.

és ezt az ötletet természetesen nem tavaly, és nem Orbán Viktor vetette fel, hanem 40 éve Tobin. ez ugyanis a Tobin-adó.

szóval nem Mercedeseket osztogatnak Moszkvában, hanem Moszkvicsokat fosztogatnak Leningrádban. a többi stimmel.

qwasder 2011.09.28. 19:05:26

Orbánt az ólba, takarítani!

JohnHenry 2011.09.28. 19:07:48

A kiskakas csak a maga szemétdombján lehet király.

lyia (törölt) 2011.09.28. 19:09:38

2012.11.03.
A Magyar Nemzeti Hírügynökség szóvivője cáfolta, hogy Orbán Viktor festetné a haját.

A magyar nemzet nyugalmát súlyosan megzavaró rémhír terjesztői tegnap már kérték is bebocsáttatásukat a sopronkőhidai magyarságintézet falai közé, kérésüket minden magyarok örökös miniszterelnöke nagylelkűleg engedélyezvén, a delikvensek ma már állampénzen átkoztak.

2012.11.04.
Helyesbítjük híreinket:

A magyar nemzet nyugalmát súlyosan megzavaró rémhír terjesztői tegnap már kérték is bebocsáttatásukat a sopronkőhidai magyarságintézet falai közé, kérésüket minden magyarok örökös miniszterelnöke nagylelkűleg engedélyezvén, a delikvensek ma már állampénzen étkeztek.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.09.28. 19:28:14

Mindenhol gond, probléma, fejetlenség, káosz amihez csak hozzá nyúlnak a szarjankók!

Rodolfó kormány, Rodolfó tervek, vigyázat csalok!

Vegyél részt a tüntetéseken a te érdeked!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.09.28. 19:29:34

Mintha az EU a bankadót azért vetné ki, hogy a görög csődöt kezelni tudja.

Mintha Orbán azért vetette volna ki a bankadót, hogy a folyó költségvetési hiányt fedezze.

Mintha lenne kis különbség a két ok között.

borovi 2011.09.28. 19:30:25

@lyia: A Kolbászkirályt kifelejtetted. Annak ugyanis jó. De CSAK annak.

qwasder 2011.09.28. 19:30:32

@Lázár te igazi szarjankó!:

Ez inkább a Mekkmester féle kormány, mivel Rodolfó művész volt. Ezek amellett hogy bűnözők, még kontárok is....

is 2011.09.28. 19:31:10

@RAMBO: ne terjeszd, semmilyen bankadóról nincs szó.

borovi 2011.09.28. 19:32:37

@Táskás Tóni: És matolcsit Kóczián helyére. Minőségi csere lenne.

Mitya Ivanov 2011.09.28. 19:39:59

a kommentek minősége korrelál a blog színvonalával

chop 2011.09.28. 20:06:41

Persze, adó és bank, de mégis mekkora különbség...

Az egész a spekulánsok költségeinek megnövelésére lett kitalálva és nem arra, hogy tovább destabilizálják a pénzügyi rendszert.

Igen, ehhez valóban közgáz diploma kell. Hja, nem, csak megfelelő szövegértés.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.09.28. 20:28:10

Igen, ez tök más. Az egyik adót bankok fizetik, az után, hogy mennyi a pénzük. A másikat meg bankok fizetik, az után, hogy mekkorák a tranzakcióik. Nyilván semmi összefüggés nincs a kettő között. Eddig is csak hobbiból csináltak a bankok mindenféle tranzakciót, most majd abbahagyják. Ég és föld, csakugyan!

tomhardy 2011.09.28. 20:38:09

Ejnye Peti!

Te mióta támogatod a cannabis legalizálását ;) Nemzeti Együttszívás? Ráadásul nagytömegben? Ennyire elszállt volna veled a ló?

Vagy csak szimplán függőségi tünetek jelentkeztek nálad...

Bár ismerve eddigi görcsös írásaidat nem lennénk rajta meglepődve :)

Táskás Tóni 2011.09.28. 20:39:57

@Pók: Ja gyurcsányi a hibás, osztjónapot.

unionist 2011.09.28. 20:43:50

ehhez képest az emlékeim szerint litván ájemefes bige azt nyilatkozta, hogy szerinte kell a bankadó. csak az egész unióban egységes mértékű, és azt leginkább a pénzügyi rendszer stabilitása miatt kell szedni. ha a világ össze akarna zuhanni, akkor legyen valami összeurópai tartalék pénz. még egyszer: ezt mondta az ájemef.

a magyar kormány meg azt válaszolta erre, hogy az egységes (uniós) bankadó nem jó. mert itt majd több adót vetnek ki, mint a többi országban. és egyébként sem tartalékot képeznek belőle. hanem abból folyó kiadást (adócsökkentést) finanszíroznak. az szja csökkentés miatt a fogyasztás, a társasági adócsökkentés miatt a beruházások úgy felpörögnek, hogy csak na. ezzel szemben számos ellenérv hangzott el. és mára kiderült: szinte mindenben a kétkedőknek lett igazuk.

unionist 2011.09.28. 20:52:39

@Pók:
nyilván az a különbség, hogy az egyik esetben az adó az egész unióban egységes. tehát a labanc nem tudja mondani, hogy inkább szlovákiában tranzakciózik, mint magyarországon.

az meg ugye a teljes naivitás kategóriája, hogy a német-osztrák-svájci termelő beruházások tömegével jönnek ide úgy, hogy nincsenek német-osztrák-svájci bankok. vagy vannak, de azok nem ajánlják magyarországot.

a kínai óriásbefektetések eddig megint csak az álomvilág kategóriájába esnek. kína logisztikai központokat, vámmentes lerakatokat építene magyarországra. azért, hogy az árut a nyugatra tudja teríteni. tehát igazából földterület kell neki, és az úthálózat. egyáltalán nem kell nekik a magyar munkaerő. sem magyar agrártermékek.

is 2011.09.28. 21:09:08

@Pók: köszi, hogy megmutattad a hozzáértésed. lassan írom: NEM ban-kok fi-ze-tik.

qwasder 2011.09.28. 21:24:11

@is: Ahhoz rá kéne jöjjön, hogy a tranzakciónak díja van. Ja, de ha rájön, akkor gondolkodnia is kellett. Az meg nem megy....

sleepy 2011.09.28. 21:24:12

@is: a szerzo szerintem viccelt, erre utala NER, mint Egyutt Szivas Rendszere. Ez csak nekem esett le?

Grrr 2011.09.28. 21:43:31

Ennek az adónak semmi köze a magyar bankadóhoz. más az adózás alá vont tevékenység, más a kivetés módja, a mértéke, a célja. Ráadásul a bankok csak egy azon szereplők közül, akik fizetik majd. Befektetési alapok, biztosítótársaságok is kötelesek lesznek adózni a jogszabály hatálya alá eső tranzakciók után.

NA YA! 2011.09.28. 21:47:02

Ovi a Galaxis ura, és alább nem adja, punktum!

hepcia 2011.09.28. 21:49:59

@unionist: dehogynem majd rizst fogunk termeszteni közmunkában

hackbard.celine 2011.09.28. 21:55:30

@Pók: valamiről lemaradtál: a bankadót 2010-ben VISSZAMENŐLEG a 2009-es mérlegfőösszeg alapján vetették ki, azzal az ígérettel, hogy egyszeri tétel lesz. Aztán kiderült, hogy hazudtak, legalább a ciklus végéig, akár egy egyéni képviselői indítvány alapján (visszamenőleg is) változó mértékű lesz.
Az EU-s pénzügyi műveletek egy részére vonatkozó tranzakciós adó az Orbáni unortodox modellre annyira hasonlít, mint Mona Lisa portréja egy fej káposztához. Előbbit kifinomultság és évszázados tapasztalat eredményezte, utóbbi is fejnek nevezhető, de a magyar ugaron is megterem, aztán ha sokat hagyod a napon, túlérik és felrobban.

Katzenstreu 2011.09.28. 21:58:25

Kedves Hülye Gyerek! Kit érdekelsz még gyenge erőlködéseiddel?

is 2011.09.28. 22:24:55

@sleepy: egy dolog viccelni, egy másik ténybeli tévedéseket elkövetni. jót nevetek, egyúttal elküldöm melegebb éghajlatra, mert a sötétséget terjeszti

is 2011.09.28. 22:25:26

@Katzenstreu: te egy tükör előtt írod a kommentjeid?

2011.09.28. 23:06:11

>> "Ez a lépés (a Tobin-adó) azért is elfogadhatatlan, mert újra az emberektől vesz el pénzt" - hangsúlyozta Szíjjártó.

www.origo.hu/uzletinegyed/magyargazdasag/20081120-tobin-ado-ellenzok-es-tamogatok.html

kalamáris (törölt) 2011.09.28. 23:18:26

idióta Index nem nagyon rakta ki a Barroso-bejelentést, miután sikerült mára egy tematikus bankadó és előtörlesztésellenes tematikus napot összehozni, szigorúan a magyar nép hatalmas jótevőinek (bankoknak) érdekében. Becsületből kirakták viszont ezt a blogot, mintha a hírt pótolhatná. ORF-nél BBC-nél bezzeg címlapos a dolog. Ennyit a médiamanipulációról.

Katzenstreu 2011.09.28. 23:25:33

@is: Egyelőre nem okoz problémát, hogy tükörbe nézzek. Viszont nem értem, hogy Kóczián miért nem örvendeztet meg bennünket hosszú és mély hallgatásával.

BejgliFolt 2011.09.28. 23:36:20

eu-ban értem a bankadót, mivel rakat pénzt toltak bele a bankszektorba hogy megmentsék

itthon mennyi pénzt is kellett beletolni csányi bácsi cégét leszámítva a bankokba?

Dig, Lazarus! 2011.09.28. 23:39:36

Szerző értelmezésében talán még a kamatadó is bankadó, amit Gyurcsány vetett ki a bankokra, csak az egyszerűbb ügymenet érdekében mi fizetjük (az adózott) pénzünk (általában épp csak inflációkövető) hozama után ... érdekes, hogy a bukdácsoló gondolatmenet végén mégis zseniális következtetésre jut - tökös legény, legyen hát az EU elnöke, de nem a bizottságé (commission két m!), hanem rendesen! Vagy EU-király, aki alá a FIFA is tartozik. Mi meg úgyis ki akarunk lépni, megtesszük, és indulhatunk tiszta lappal ...

Pszt! 2011.09.28. 23:45:55

A bankadót ugye nem a zemberekkel fizettetik meg?

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2011.09.28. 23:47:03

figyi peti, ne pazarold az idot az irassal, tegyel fel egy videot ahogy otthon megkoszoruzod az orban mellszobrot.

kalamáris (törölt) 2011.09.28. 23:53:13

nem értem, minek itt erőlködni, EU is rájött, h ezt meg lehet lépni, ennyi. Sok ellendrukker pedig örüljön, hogy az index legalább elhallgatta, persze kínos lett volna a sok agitprop cikk után.

Link Elek 2011.09.29. 04:26:10

hat mi jobban jarnank ha eltakarodna Mo-rol, de az EU-ban nem ugy tunik, hogy nagy nepszerusegnek orvendene zorban demokracia felfogasa

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.09.29. 04:38:07

"Orbán for EU (Comission) President?"

Tök jó ötlet, csak innét húzzon már el végre.

Szigetvári Viktor 2011.09.29. 06:07:15

Péter,

annál Neked több eszed van, semmint hogy összekeverj egy makroprudenciális célokat szolgáló, a célcsoport szempontjából relatíve alacsony abszolút értékű adót egy fiskális konszolidációs célokat szolgáló, mérlegfőösszegre kivetett adóval.

ha törökgábori "értékmenteskülsőmegfigyelői" percepciós pozícióból írod le pusztán a "politikai kommunikációs tér narratív rezdülését", akkor részigazságod persze van.

hiszen bankadó-bankadó, alma-alma (pedig persze körte-alma), egy jobboldali politikus verbálisan tőkeellenes, mert megteheti, meg akarja tenni itt is, ott is.

a dolgok között leginkább a felszínen van hasonlóság, amott eljutott oda a válsághangulat és a legitim politikai felelős keresés, hogy a bankok számos esetben valóban kritizálható gyakorlatát immár ilyen eszközzel is kritizálják, ez egy eu-s szinten átfogó elvonás formájában ha nem is teljesen új fejlemény, de politikai elfogadása részben mégis az.

a dolog itt azonban véget ér. az eu nem ugyanarra szerez forrás még analógiásan sem, amire a magyar kormány. ha utóbbi a vitatott hatású bankadóból konszolidálta volna a hiteleseket, vagy a MÁV-ot, vagy bármit, akkor érvelhetőbb lett volna. de nem ez történt. az egyre romló strukturális deficitpozíciónk befoltozására éljük fel mindannyian. mert a kormány nem hajlandó fenntartható kiigazítási lépéseket tenni.

nu pagagyí 2011.09.29. 06:50:06

A Tobin-adó célja az olyan spekulációs célú ide-oda utalgatások megfékezése, amik általában nem a reálgazdaságot segítik. Ezt az adót ugyanis a nemzetközi tranzakciókra vetik ki.
Az Orbán-adó célja egyszerű pénzbeszedés mérleg főösszeg alapján, eredménye a banki hitelforrások szűkülésén keresztül az államtól független gazdasági tevékenységek akadályozása.

Aszongyaja Zanyósom 2011.09.29. 07:13:19

@sleepy: A szerző szerintem komolyan gondolta, mer' ez viccnek elég durva...

De hogy én is komolykodjak egy kicsit: Igen, érzem a provokatív iróniát az írásban. Nyilván jókat röhög Kóczián a kommenteket olvasva - szokok én is, mikor hasonló módon provokálok, oszt rámrontanak. De...

Ez a "bankadózás" pont ugyanolyan rosszízű prókátorkodás, pont ugyanolyan szómágia, mint a nemmegszorítás, vagy a médiatörvény apologetikája. Nem az, nem úgy, nem attól vonva, nem annyi, nem azért, nem akkortól és nem addig. A többi stimmel: BANK és ADÓ.

Ha pölö a "nem-ortodox" gazdaságpolitikával kapcsolatban idézném Joszif Fliszarjonovicsot, hogy "Minden megy, csak akarni kell!" - a végén még úgy tűnne, hogy lesztálinistáztam Orbánt. Pedig nem, még ha több alapja volna is ennek a párhuzamnak, mint a két "bankadónak"...

nyisz 2011.09.29. 07:18:38

A pamflet írőjának bizonyára nem fáj saját műveletlensége., az olvasónak azonban annál inkább.
A Brüsszel által kivetett adó nem bank adó, hanem az un. Tobin adó egyik válfaja. Hasonló adót, már Keyenes is javasolt a 30-as években, de a konkrét javaslatot Tobin dolgozta ki a 70-es években.
Az adó célja ezért nem is a bankok profitjának lenyúlása elsősorban(lásd orbán bankadóját), hanem a spekulációs célú tranzakciók drágitása.
Az adófizetők se csak és elsősorban a bankok, bár velük szedetik be ezt az adót, és Ők fizetik meg a költségvetéseknek, hanem a tranzakciók megrendelői (a befektetők és a spekulánsok, a bankok csak annyiban amennyiben önálló műveletekkel lépnek a piacra).

klacus 2011.09.29. 07:20:36

Én úgy tudtam, hogy a nagy volumenű spekulatív tőkeáthelyezést kívánják csillapítani valamelyest.

"Szóval azok ott fent az égen nem rovarok, hanem sok millió fényévnyi távolságra lévő izzó gázgömbök. "

Han Duo 2011.09.29. 07:35:30

A magyar és az EU "bankadónak annyi köze van egymáshoz, mint a 27%-os áfával csúcsok vagyunk és a 27 helyünkkel a fociranglistán is csúcsok vagyunk. 27-27, de a lényeg, hogy csúcsok vagyunk!.
Szánalmas, hogy a kínkeserves pozitívum keresés ennyire sem sikerül. :( A tory_t által belinkelt cikkben benne van, mi köze ehhez a jelenlegi bandának. Aki a nyilvánvaló különbséget nem látja a két adó között az még elkezdhet vitatkozni a Szíjjártóval.
Ez is olyan szar bér-blog, mint Gréczy a másik oldalon, de ott lassan már sajnos nem is kell hazudni, itt viszont ez tudatlan meg nem bír eleget.
Ki a fene eteti ezeket?

Laarson 2011.09.29. 07:54:00

Ez a blog teljessen szar kéretik törölni!

ember zembere 2011.09.29. 08:18:00

Lenne ötletem hogy Orbán kivel cseréljen helyet, mert ennek az országnak még ennél népnyúzóbb kormánya nem volt, beleértve Rákosit is. Remélem a népharag egyszer sárba tiporja őket, mert az ilyen szemét embereknek mint Orbánék még a nép között sincs helyük a hatalomban meg pláne nincs!

bucbuc 2011.09.29. 08:45:39

Akik kezében a tőke és a média szinte bármit megtehet.
(a gyengébbek kedvéért: ezek a bankok van akik szerint a zsidók)

Szóval aki ezzel szembemegy bármilyen jó vagy geci is az geci lesz a világ szemében.
Aki velük megy az bármilyen jó vagy geci is, az jó lesz.

Ennyi bocikáim. A nagy orbán/gyurcsány/akárki gyűlöletekben ezt nem árt ha néha szűrőként felteszitek.

radala 2011.09.29. 08:54:10

Tegnap hallgattam az Ö1-et, ez az osztrák Kossuth, csak reklámok nélkül, meg tán nem szar.
Meg voltam döbbenve, amikor Barrosot hallgattam. Egyrészt üvöltözött, mint a sakál, másrészt szó szerint azt mondta, amit OV szokott. Ezután jött Faymann és szó szerint azt, mondta, mint OV, de már nem üvöltözött.
Ezen kívül szó volt még sok minden másról és megállapítottam, sokadszorra, hogy Mo egy közép-európai ország...
Semmiben nincs okunk szégyenkezni, vagy mindenkinek oka van. Szó szerint ugyanaz volt a kritika, mint otthon minden-minden-minden azonos volt. Talán egy kivétel, hogy utána szó volt arról, hogy a nyugdíjas politikusok harcba indulnak a nagyobb direkt demokráciáért és nekem úgy tűnt, hogy az osztrákoknak vannak nyugdíjas politikusaik, akik nincsenek is lejáratódva. Nos ilyenünk nekünk nincs...

Elveszett légionárius 2011.09.29. 08:56:39

Csak a tény kedvéért, akár pozitív a dolog, akár negatív: a bankadót nem Orbán vetette ki először, hanem Gyurcsány. Elvileg ideiglenesen, de később mégiscsak fennmaradt.
Ja, és a FIDESZ persze tiltakozott.

NYJetsTD 2011.09.29. 09:26:06

Jaj kóczián fiú, már megint feltűntél... Te voltál az, aki egy lapzártában teljesen helyénvalónak ítélte, ha a nemzeti ünnepeket tönkreteszik folyamatos bekiabálásokkal, dudálással, fütyüléssel. Szeretnélek kérni, majd most is így vélekedj...
Azt meg, hogy közgazdasági és értelmezési ismereteid mennyire helytállóak, előttem már sokan leírták. Fogd meg a kumin kezét, csináljatok közös blogot. De tudok még jobbat. Legyél TE az első, aki elismeri hogy fasz volt, írd meg újra ezt a bejegyzést és akkor lesz respect...

_tx_ 2011.09.29. 09:32:17

rá ne lépj a nyelvedre

tuttle 2011.09.29. 09:32:47

Orbán for EU (Comission) President? Csak ezt ne!
Édes Istenem, milyen szerencsétlenséggel akarod még sújtani ezt a szenvedő kontinenst? Akkor már inkább a sáskák!

Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu] 2011.09.29. 09:33:59

Tiszteletem Orbánnak, de ez a bejegyzés nagyon-nagyon gyenge lett és színvonaltalanul fenéknyaló. Fenéknyalást lehet színvonalasan is csinálni. Még ha azt is mondom, hogy egy kezdeményezést átvettek Orbántól, azért még ez nem jár azzal, hogy valamennyi kezdeményezése jó lenne... A Jobbiknak is van értelmes ötlete, őket is akarod Eu elnöknek? A szabolcsi romáktól a görögök már átvették, hogy nem kell dolgozni, meg lehet élni segílyből is, foci EB-t nyertek vele! :DDD

Szóval eleve tárgyi tévedés bankadót Tobin-adóval összekeverni (az egy másik kérdés, hogy hozzá "mertek" nyúlni a bankokhoz), dupla tévedés egy jó (?) ötlet alapján valakit EU-elnökké javasolni. Ennyi erővel ötletpályázatot is kiírhatnál, akinek van egy legjobb ötlete, az mehet EU-elnöknek.

Mindazonáltal Orbán legalább tökös és van koncepciója (számomra néha kicsit ijesztő), szóval az inkompetens EU-bürokratákat odavágja.

Táskás Tóni 2011.09.29. 09:41:02

Egy a lényeg. Az idióta ostoba magyar emberekhez már úgy fog eljutni Barroso ill az EU adója, hogy a zseni Orbán ugyanezt csinálta, tehát jogosak a magyar kormány intézkedései. Pedig lófaszt ,mama

Táskás Tóni 2011.09.29. 09:43:40

@Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu]: Tökös? Egyenesen egy nagy fasz. Amit csinálnak az nem koncepció, akkor nem kellene óránként újraírni és gondolni a ktgvetést. Lassan törvénybe lehetne iktatni, hogy a ktgvetést is utólag kell megírni a tényadatokból.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.09.29. 10:08:52

A bankadónak nem a tényével volt gond, hanem a mértékével. Kötve hiszem, hogy az EU-s hasonló lenne majd a magyarhoz.

"Orbán for EU (Comission) President? Anyone against it? "

Na ez meg még viccnek is rossz...

neomodel 2011.11.18. 08:30:05

Ha van valamilyen emberfajta, akit kifejezetten utálok és megvetek, az a talpas, elvtelen, szemellenzős, kritikátlan, tényeket tudatosan félremagyarázó újságíró. Ha nem érted Péter, hogy mi a tobin adó és a bankadó közötti különbség és írsz róla a baj, ha viszont tudod, de mégsem azt írod le, az pofátlan aljasság és tudatos seggnyalás, erős gyomorral (vö. előttem kommentelőkkel).
Vagy tudod mit? Szimplán hülye vagy.
süti beállítások módosítása