A Magyar Telekom-csoport áldoz a fenntartható fejlődésért - és nőket devalváló szterotípiát erősít ezerrel.
Az MT „Hello Holnap” kampányában a férfiak felelősségteljesen és okosan beszélnek, miközben az egyetlen női szereplő arra is képtelen, hogy egy barázdált mondatot elmondjon a gazdaság, a társadalom és a környezet összefüggéséről.
Oroszlán Szonja színésznő szerepe a hülye picsáé: egy olyan nőt ad elő, aki arra is képtelen, hogy egy értelmes definíció elmondjon.
Vele szemben Till Attila az, aki a reklámban helyesen beszél: nem absztrakt rizsát nyom, hanem egy jól megfogalmazott, közérthető gondolatot közvetít a fenntartható fejlődésről.
Érdemes végiggondolni a reklám érzelmi gazdaságtanát is: Oroszlán Szonja kínlódva próbál egy bebiflázott mondatot elmondani. Till Attila arisztokratikus nyugodtsággal siet a segítségére, Caramel bársonyosan búg, miközben Oroszlán Szonja kicsit sértetten, csípőből vág Tillához egy földszintes példát arról, hogy ő is meg tudja védeni a környezetet a hétköznapokban.
A reklám egy másik szinten is elképesztően fals. Till Attila, Caramel magát adja, Novák Péter is, a kérdező szerepében. Oroszlán Szonja is? Ennyire felszínes, érzelmektől vezérelt nő lenne? És ez a fenntartható fejlődés kialakításában a nők szerepe?
Hogyan számolnak majd el a történtekkel 2011-es CSR jelentésükben a Magyar Telekom menedzserei?