Kóczián Péter

A politikáról és az életről szól

_

HTML doboz

Habony igazsága

2013.07.10. 09:40 Kóczián Péter

Nagyon hasznos, hogy Habony Árpád autóhasználati szokásairól szinte napi szinten értesülünk, s mindig vonzóan hátborzongató, amikor a spin doctor maga válik a karaktergyilkossági kísérletek alanyává, de lenne ennél fontosabb téma is, amit Habony sikeres tevékenysége nyomán megbeszélhetnénk.

A Fidesz eredményei azt bizonyítják, hogy merész spin doctoruk jól lövi be a magyar választók ízlését. Legalábbis egyes csoportokét, amelyek fontosak a Fidesz erős pozícióinak megtartásában.

A rezsicsökkentés egy olyan ötlet volt, amely sikeresen erősítette meg számos választó hűségét a Fidesz iránt.

Habony azt a politikai kommunikációs felismerést alkalmazza, hogy a politikai döntések lényege nem csak az a konkrétum, amely a döntéshez tartozik. A politikai döntések egyben metaforák is. Ha sikeresek, jól jelenítik meg a politikus értékeit, törekvését. Ha a metaforák illeszkednek a támogatók elképzelésébe, akkor nem csak a konkrét intézkedéseket, de azok zenéjét, tágabb értelmezési lehetőségeit is megértik a választók. Nem is kell, hogy konkrétan nekik szóljon, elég az is, elég, ha azt tudják, a kormány a társadalom érdekében tevékenykedik. Az a lényeg, hogy a kormány intézkedései olyan problémákat kezeljenek, amelyekről maguk is azt gondolják, hogy jelentős problémák. Ilyen a multik elleni küzdelem, a termőföld védelme, a nyugdíjak értékállósága. A választók többsége nem tudja, valójában mi a helyzet ezekben az ügyekben, de az fontos, hogy úgy érezzék, a kormány jól oldja meg az őket is idegesítő ügyeket.

Az elmúlt húsz évben reménytelen viták és beszélgetések sorozatát folytattam le laikus választókkal, akiket egyáltalán nem ingatott meg, ha politikusaik hazugságával, elhallgatásával, vagy álszentségével szembesítettem őket. Az sem rázta meg őket, ha azzal szembesültek, hogy a nekik tetsző döntések jelentősége sokkal kisebb volt, mint azok az intézkedések, amelyekről vagy nem is hallottak, vagy ha igen, akkor sem tűnt fel nekik, hogy azoknak komoly jelentősége van az életükre. 

A politika az igazságküzdelmek és a szenvedélyek világa, amelyben a politikusnak  érzelmi szinten is rezonáló lépéseket is tennie kell.

Orbán Viktor második kormányzása folyamatosan ilyen érzelmi lépések sorozata. A retorika, amely állandóan felkavarja  - még a Fideszen belüli  – kritikusait is, nem más, mint választóinak és a bizonytalanok egy részének érzelmi lefegyverzésére szolgál. És minden bizonnyal hat más pártok választóira is.

Ki ne örülne a dohányzás elleni fellépésnek? Sokan vannak, akiknek gyanús az EU és utálják a magyar kapitalizmus működését.   Orbán nekik beszél. Az egy ettől teljesen eltérő kérdés, hogy a populista retorikában megjelenő mozzanatok egy részét Orbán is és a Fidesz vezető politikusai is osztják. Nem mindet, de néhányat közülük igen. A gondolati azonosság csak segít abban, hogy nagyobb átéléssel és kisebb önmarcangolással ismételgessék a populista szólamokat.

Nem Habonyt kell elítélni, hanem azokat a közállapotokat kell vizsgálni, amelyek mindezt lehetővé teszik.

Magyarországon nincsenek olyan választó csoportok, nincsen olyan értelmiség, sajtó, amely bármilyen populista intézkedésnek gátat szabna. Sem most, sem korábban, ebben ne tévedjünk. Amikor az MSZP 23 millió román munkavállalóval kampányolt, a komoly sajtó nem jeleskedett leleplezni a kampány szlogen hülyeségét, megalapozatlanságát. Ami nem az Orbán-időszak nagyszerű teljesítményét bizonyítja, hanem azt, hogy a közvélemény ugyanolyan buta maradt, mint akkor.

A spin doctorok gyakorlati eredményekre törekednek. Ami nem megy át, azt nem erőltetik. Nem csinálják a valóságot, hanem csak felismerik, hogy az emberek hogyan akarnak hinni a körülöttük zajló dolgokban. 

153 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://koczianpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr155398574

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Habony igazsága 2013.07.10. 14:13:01

Az a lényeg, hogy a kormány intézkedései olyan problémákat kezeljenek, amelyekről maguk is azt gondolják, hogy jelentős problémák. Ilyen a multik elleni küzdelem, a termőföld védelme, a nyugdíjak értékállósága.

Trackback: Fegyveresek támadtak Habony Árpádra 2013.07.10. 11:14:06

Piacra igyekvő idős párnak álcázta magát két provokátor, akik Habony terepjárója elé ugorva kényszerítették kiszállásra a miniszterelnöki kommunikációs tanácsadót. Az eset még 2006 őszén történt. Ne csodálkozzunk, hogy a per egészen 2011 májusáig húzód...

Trackback: Bagóért adta a Blikk olvasója a Csintalant leleplező fotókat 2013.07.10. 11:11:32

Cigit vett két láthatóan 18 év alatti gyereknek a Hír TV sztárja egy Nemzeti Dohányboltban. Szemfüles Blikk-olvasó képsorozattal dokumentálta az aktust, majd 10 ezer forintért átadta a képekhez kapcsolódó jogokat a bulvárlapnak. Lúzerkám. Kérhetett v...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Állítsuk meg a ......... 2013.07.10. 13:15:05

@Pan Modry:
Mindenesetre, ha vót/van/lesz neki C tipusú átvilágítása, ha nem, az látszik rajta, hogy értelmes gondolat nem jön ki a fejéből.
Körülbelül megfelel a kormányátlagnak.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.07.10. 13:17:13

Muhahaha :D

Nem is, Péter, inkább Bruhahaha :D :D :D

szatyi 2013.07.10. 13:23:04

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Annyit tennék még hozzá, hogy mindenki kikövetkeztetheti, hogy az ipari gáz és áram árának emelése milyen hatással van a termelésünk versenyképességére. Konkrétumként: a német ipari áram már négy éve is annyival olcsóbb volt a magyarnál, hogy azt a bérköltség különbségével sem tudtuk kompenzálni, Németországba telepítették az adott gyártást.

Aztán döntse el mindenki, mi a jobb, ha olcsóbb a villanyszámlája, vagy van munkája.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.07.10. 13:25:57

@matolcsy:

"Ugye ez a poszt lényege?"

Nem.

A poszt lényege az, hogy akik a Habonyt mocskolják (aki amúgy nem közszereplő muhaha), azokat ezzel a semmitmondó poszttal kiugrasszák a bokorból a Kóczián-blog által beazonosítható IP címek alapján, hogy aztán a Habony polgári peres úton vegyen elégtételt.

Vagy esetleg a TEK-et küldi rá a mocskolódókra...

Állítsuk meg a ......... 2013.07.10. 13:32:26

TEK?

Hozzám csak olyan jöhet aki minimum a úgy néz ki, mint Mel Gibson 20 évvel ezelőtt, nem kövérebb 85 kg-nál, min. 180 cm, van neki min. egy kisdoktorija(nem plagizált), barna a haja, kék a szeme.
Mit hagytam még ki?

scr 2013.07.10. 13:33:05

Úgy tűniek ez a Habony ponotosan megértette hogyan működik a demokrácia és meri használni ezt a tudást.

s 2013.07.10. 13:34:13

@Mária: Nekem nem a káromkodásod fáj, hanem a véleményed az eredetileg megválaszolt hozzászólásodban. Ti a kommunikációt tartjátok elsődlegesnek, a lényegi cselekvést másodlagosnak. Nálam ez pont fordítva van. Reálos gondolkodással nálad is így kellene lenni, erre utaltam a meghazudtolással.

Kóczián Péter · http://koczianpeter.blog.hu/ 2013.07.10. 13:35:50

@Pepibubó: Nem, nem érzek felelősséget. Én úgy dolgoztam újságíróként, hogy az emberek ne kevesebbet, hanem többet tudjanak meg a világról.

s 2013.07.10. 13:37:20

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Dinamikus IP-cím kiosztásról hallottunk esetleg? Esetleg nem? Estetleg vissza kellene iratkozni a rendszermérnöki kurzusra, ahonnan nemrég baszattuk ki magunkat? Esetleg? :-)

Kóczián Péter · http://koczianpeter.blog.hu/ 2013.07.10. 13:37:59

@Kék az ég: Kóczián arra akarta felhívni a figyelmet, hogy nevezett urakon és összefüggéseken kívül létezhetne egy másik világ, amelyet öntudatos polgárok - újságírók, média menedzserek, cégek menedzserei és sokan mások - állíthanának elő. Ha lennének öntudatos polgárok. Pénz már van hozzá. Öntudat nincs.

is 2013.07.10. 13:39:11

Köszöjük a 876. diagnózist, Kóczián Péter is megmutatja, hoyg tudja ő is ezt még rágcsálni, csócsálni. Elért Tölgyessy Péter szintjére, aki 3 év után -vagy hússzor terjedelmesebben- ugyanennyit tudott magából kipréselni.

Igen, a magyar választó ilyen méretekben ilyen sötét (a francia és a német is sötét, de nem ennyire, az amcsi választó pedig jóval erkölcsösebb, és legalább nem etatista). És? Nincs értelmiségi sajtó, siránkozik Kóczián, de a saját posztjában sem vezet elő semmit, amitől azt kellene gondoljuk, hogy ő viszont ki akar ebből lépni, többet akar tenni.

Köszönjük még egyszer a 876. diagnózist, a kukát már 5-ször ürítettük, reklámújságot és még egyszer/százszor diagnózist nem kérünk.

Mária 2013.07.10. 13:40:44

@s:

"Reálos" gondolkodással tudomásul kell venni a tényt, hogy az emberi faj, mint a földi ökoszisztéma része és abból kiragadhatatlan eleme, valójában két lábon járó beszélő majmok összessége, amely egyedek viselkedése a legmesszebbmenőkig kiszámítható és befolyásolható, mivel ezekre a két lábon járó beszélő majmokra a humán-etológia szabályai vonatkoznak.

Elég tudományos voltam?

És akkor el is érkeztünk a tömeglélektanhoz, ami már egy büfé-ruhatár szakos áltudomány, szerinted.

s 2013.07.10. 13:41:33

@szatyi: Németeknél olcsó a gáz. Ez történelmileg alakult így. Elnézést a copfosoktól. :-)

is 2013.07.10. 13:41:58

@Kóczián Péter: És akkor ez a poszt miért nem arról szól, hogy Habony pedig azon dolgozik, hogy az emberek minél butábbak legyenek/maradjanak, és ezt a tényt a létező legelítélőbb módon tárd elénk? Egy pozitív, egyetértő, hümmögő, bólogató posztot sikerült Habonyról kanyarítanod! Ennyire nem kérjük a dialektikát, meg az ellenség megértését - tekintve, hogy Habony csak az ellenséged lehet, ha ezt a kommentet leírtad.

Mária 2013.07.10. 13:43:50

@s:

"Dinamikus IP-cím kiosztásról hallottunk esetleg? Esetleg nem?"

A saját géped egyedi azonosítójáról hallottál már? Ami a dinamikus IP mögött van, és kikérhetik a kikérésre jogosult szervek?

Szerintem megint olyannak kezdtél beszólogatni, aki többet tud a témáról, mint te. Pont úgy, mint korábban nekem.

szatyi 2013.07.10. 13:47:04

@s: Mire gondolsz? Én csak a fokozott káposztafogyasztást tudom felhozni tudományos magyarázatként, bármennyit is gondolkodom.
Ha ez a feltétel, azért a fizetésért eszek én is káposztát, bár nem vagyok oda érte.

s 2013.07.10. 13:51:11

""Reálos" gondolkodással tudomásul kell venni a tényt, hogy az emberi faj, mint a földi ökoszisztéma része és abból kiragadhatatlan eleme, valójában két lábon járó beszélő majmok összessége, amely egyedek viselkedése a legmesszebbmenőkig kiszámítható és befolyásolható, mivel ezekre a két lábon járó beszélő majmokra a humán-etológia szabályai vonatkoznak."

Kérlek, amennyiben lehetséges, ezen megállapításaidat illetően maradj meg magadnál, rokonaidnál, esetleg bővítsd a kört tetszőlegesen barátaiddal, ismerőseiddel.

Nem vagyok kiszámítható. Te sem vagy az egyébként. Együtt kicsit kiszámíthatóbbak vagyunk, mi, emberek, de külön-külön nem. Túl nagy a becslés hibája, ezért gyakorlatilag használhatatlan. A hunán-etológia nem is erről szól. Akik ilyen leegyszerűsítésekkel éltek, mint te (az ember egy számítógép, az ember egy állat, az ember viselkedése megjósolható, stb.) eddig mind kivétel nélkül látványosan felsültek. Annak ellenére, hogy részigazságaik voltak. Viszont pont azért, mert nem birtokolták a teljes igazságot.

s 2013.07.10. 13:53:11

@szatyi: Nem nyert. Tessék tovább gondolkozni. :-)

Állítsuk meg a ......... 2013.07.10. 13:53:42

@Mária:
Te informatikával is foglakozol?
Akkor mesélhetnél nekem a hosszú bájtok éjszakájáról!

s 2013.07.10. 13:55:58

@Mária: :-) Városi legenda. Taláj már meg légyszi egy gépet nekem, ami egyébként több másikkal együtt egyetlen gépen keresztül megy ki a hálózatra.

szatyi 2013.07.10. 13:56:29

@s: A másikat nem akarom érteni.
Egyébként is az ipari áram ára és a munkahelyek száma közötti összefüggést akartam megvilágítani.

Pepibubó 2013.07.10. 14:02:02

@Kóczián Péter:
2013.07.10. 13:35:50

Nincs kétségem, hogy ebben igaza van. Viszont a helyzet azt mutatja, hogy "az emberek ne kevesebbet, hanem többet tudjanak meg a világról" újságírói hitvallása túl kevés hazánk mai állapotában.

Az egyik hozzászóló, Bernik által fent említett nyugatellenes, demokráciákat lejárató alattomos médiamódszerekre adandó - elmaradt - válaszok például túlmutatnak ezen a hitvalláson. Ki kellene hogy verjék a biztosítékot minden felelős újságírónál.
Szerintem is.

kutya vacsorája 2013.07.10. 14:02:57

tévedés. habonynak nem az autójával van foglalkozva napi rendszerességgel - bár azzal is lehetne, hogy ti.miből fussa rá, ha egyszer munkanélküli szegény -, hanem helyénvaló kísérlet folyik annak eldöntésére, h.a jelenlegi legbefolyásosabb politikai tanácsadó közszereplő-e.
vicc, hogy ez kérdés lehet egyáltalán amúgy.
ami pedig a kurvanagy sikereit illeti, azt miben is érte el? az ország lezüllesztésében való bűnsegédlettel? én ezt nem tartom sikernek. a "siker" az én értelmezésemben pozitív fogalom. gázkamrákat tervezni/építeni nem siker pl. akkor sem, ha hatékonyra sikerült.

lobster thermidor 2013.07.10. 14:08:03

Ez a Habony biztosan tudja, hogy mitől döglik a légy.
Mert különben nem lett volna oly sokáig a babája a Kapócs Zsóka művésznő.

s 2013.07.10. 14:13:00

@lobster thermidor: Kapócs Zsóka művésznő észbeli képességeire vall ez inkább. Ő egy csinos asszony, de esze annyi lehet, mint egy lapát békának.

s 2013.07.10. 14:16:26

@szatyi: PC. Ön úriember. Az más. Más kategória. Egyébként igaz, ami az energia- és a munkerő árát illeti.

dr Smittpálelnökúr 2013.07.10. 14:19:55

Én azért várnék azzal, hogy sikeresnek minősítsem ennek az alaknak a tevékenységét. Mondjuk jövő májusig. Ha megint nyer ez a rablóbanda, akkor technikailag sikeres. Ha zakó lesz, akkor nem sikeres, és megy a lecsóba a többi régi cimbora közé.
Az, hogy a rajongók rajonganak, a nem rajongók pedig jelen pillanatban nem gyújtogatnak úgy, mint pár éve az ellentétes oldalon álló elégedetlenek, nem jelenti azt, hogy simán nyer a fidesz jövőre.

dusomoja 2013.07.10. 14:28:40

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Persze. Kivéve téged meg Kóczián Pétert. Milyen baromság már az, hogy "a közvélemény buta"? Mintha egy személy lenne... Ennél már csak "a piacok kikényszerítették" fordulat jobb.

solesz · www.index.hu 2013.07.10. 14:31:16

@kutya vacsorája: A közszereplő neve a közszereplést fedi. Hidd el, egy percig nem kívánom Habonyt védeni, de azt helyre kell tenni, hogy a tanácsadó által vállalt státuszban nem foglaltatik automatikusan benne, hogy a köz előtt kelljen szerepelnie.

A tevékenysége köz érdekű. Bár ez sem teljesen egyértelmű, mert lehet, hogy személyi coach... És pl. az Orbán kertésze - bár időt takarít meg Viktornak, és így több ideje jut neki az Országra - ne legyen már közérdekű. Talán azt kell/lehet firtatni, hogy mire fizet az állampolgár adójából a kormány. De ha Habonynak nincs szerződése, papíron munkanélküli, akkor vele kapcsolatban még azt sem.

Az pedig, hogy Kapócs Zsóka oldalán megjelent a tévében, az nem változtatta át közszereplővé, főleg nem a tanácsadói mivoltában. Ebbe kapaszkodik néhány lap. Valószínűleg a sztorival behozott pénz előzetes kalkulációk alapján többet hoz, mint a - szinte biztosan - elbukott per Habonnyal.

solesz · www.index.hu 2013.07.10. 14:34:06

@dr Kangörény: de. A Fidesz simán nyer jövőre. Az elmúlt húsz évben nem tévedtek a közvélemény kutatók.
Szerintem most sem. Kétharmaduk nem lesz.
És erős pozícióból indulnak a rezsiosztós, dalolós-felejtős időszaknak neki.

Ne reménykedj. Sokkal inkább készülj.

pali923 2013.07.10. 14:54:03

@solesz: csak a teljesség kedvéért, az utolsó szakaszt tessék elolvasni: A közszereplő fogalmát – bírói joggyakorlati előzmények után a 2003. évi III. tv. (ügynöktörvény) 1.§ (2) bekezdés 13. pontja vezette be a magyar jogba. Ezek szerint közszereplő az a személy, aki közhatalmat gyakorol, gyakorolt vagy közhatalom gyakorlásával járó tisztségre jelölték, illetve aki a politikai közvéleményt feladatszerűen alakítja vagy alakította.

s 2013.07.10. 14:57:48

@solesz: "És pl. az Orbán kertésze - bár időt takarít meg Viktornak, és így több ideje jut neki az Országra - ne legyen már közérdekű. "

De az, bassza szájba a retkes lófasz. Ő adgolja túl neki a csattanó maszlagot. Hogy a picsába ne volna már közszereplő?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.10. 15:00:57

@ppppalika: Mi abban a meglepő, hogy egy magyar alkalmazottat érint a politika?

solesz · www.index.hu 2013.07.10. 15:01:13

@pali923: segíts, ebből melyik Habony? Már úgy értve, hogy ha Habony az, akkor mindegyik kormányzati tanácsadó is egyben az?
- közhatalmaz nem gyakorol
- közhatalmú gyakorlásával járó tisztsége nincs
- politikai közvéleményt feladatszerűen nem alakítja

Ha lenne egy felbújtó szerepköre a közszereplőnek, akkor könyebb lenne eligazodni. Végülis a tanácsadás max. felbújtás. Ha megfogadják az adott tanácsot.

Vagy azt feltételezed, hogy igazából nem is Orbán hozza a döntéseket... ?

solesz · www.index.hu 2013.07.10. 15:01:54

@s: :) na ja, ott hátul van a kender is... vadul.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.10. 15:03:26

@pali923: Lehet, hogy nem is tudja, hogy hazudik, mert őt az a világ veszi körül, amit a jobboldali média sugároz.

vasgyuszi 2013.07.10. 15:11:10

Van az a közmondás, hogyaszongyja 'Rácsapott, mint gyöngytyúk a habonyra'. Véleménynek sem utolsó... :)))

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.10. 15:12:52

@dusomoja:

Az átlagember bunkó, ez egy alapigazság. S a közvéleményt az átlagbunkók határozzák meg.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.10. 15:17:29

@Mária: Nagy igazság! A Fidesz kommunikációja egyáltalán nem profi, 2010 óta is voltak hatalmas bakik, de az ellenzék még ennél is bénább.

barkacs 2013.07.10. 15:18:54

93-ban, amikor már lényegében elveszítették a jövő évi választásokat, mondta egy mdf-es államtitkár: az a baj, hogy nem a miénk a sajtó és nem építettük ki a gazdasági holdudvarunkat. orbán és csapata tanult a hibából. habony? ki?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.10. 15:20:03

@s: Te mennyivel vagy sikeresebb? Azt hiszed, hogy attól leszel sikeres értelmiségi, ha másokról azt terjeszted, se nem sikeres, se nem értelmiségi?

pali923 2013.07.10. 15:31:59

@solesz: de bizony, ő a politikai közvéleményt feladatszerűen alakítja. Minden információ szerint Orbán tanácsadója, aki nála jobban senkire nem hallgat bizonyos ügyekben. Minden bizonnyal ezt valamilyen jogviszonyban teszi, aligha csak baráti beszélgetéseknek tekinthetők azok, amin osztja a tanácsait (vö. taggyűlés volt vagy nem, ha emlékszel még). Egy egyszerű baráti tanácsokat osztogató ember nem vehetne részt a Fidesz-frakció zárt ülésein, márpedig Árpi ott van ezeken. Kell még más is?

pali923 2013.07.10. 15:34:18

@Online Távmunkás: ha ez igaz, akkor ez bizony tragédia. Ugyanis nem valós információk alapján hoz egy egész ország sorsát évekre/évtizedekre megalapozó döntéseket. Akkor onnan sürgősen el kell távolítani.

s 2013.07.10. 15:40:03

@Online Távmunkás: "Te mennyivel vagy sikeresebb?"
Hát, lássuk csak. Van egy viszonylag biztosnak mondható egzisztenciám, amit orbán papa fáradhatatlan munkálkodása sem bírt széjjelbaszni, bár szinte hetente tesz egy próbát evvel, az már ténykérdés. Ezen felül van egy egyéni véleményem arról, hogy mi merre megy ebben az országban, - sokaknak ez sem tetszik, szeretik magukat is és másokat is szekértáborokhoz láncolni - és roppant módon nem vagyok ezzel megelégedve.

"Azt hiszed, hogy attól leszel sikeres értelmiségi, ha másokról azt terjeszted, se nem sikeres, se nem értelmiségi?"
Igazság szerint én nem terjesztek senkiről ilyesmit. Ezt ők magukról terjesztzik, én csak kimondom a letagadhatatlan tényt, ha már ennyire tolakodóan a szeme elé nyomul. Tessék objektív vélemény formálni, és menten visszavonom az összes alaptalannak tűnő vádat. De addig mégis minek?

Baldrick68 2013.07.10. 15:56:05

@ppppalika:
Sajnos pontosan így van.
A szocik tipikusan úgy loptak, hogy csináltak valami beruházást jó drágán aztán valami havercég csinálta példa. autópályák.
Nyilván mindenki tudta hogy lopás, de a hétköznapi embert nem nagyon érintette az ügy, mivel nem nagyon szoktunk autópályákat építeni meg az ismeretségi körünkben sem sok olyan ember van.

A fidesz meghagyva az mszp-s módit, az építsünk tök drágán a haverokkal c. lopást megfejelte azzal hogy lopjuk el más tulajdonát is.

Itt azért elég kézzelfogható dolog, hogy volt egy nyugdíjszámlád amin gyűlt a pénz amit örökölhetett a gyereked, stb. Aztán meg azt mondták hogy helló.

Elég kézzelfogható, hogy a szomszédban a kisboltos becsukja a boltot, mert cigit nem árulhat és mellette nyílt a nemzeti trafikos ahol lehet cigit meg sört meg üdítőt meg bort meg pálinkát is venni.
Lásd:
lh4.googleusercontent.com/-teaVJiZeO6I/UducNha_OWI/AAAAAAAAAQo/ehbdDz4kJNY/w913-h685-no/CAM00129.jpg

lh5.googleusercontent.com/-EOLxUgr-C20/UdvcXV2t2MI/AAAAAAAAAQ4/4Ho6VN-k7s4/w913-h685-no/CAM00130.jpg

lh4.googleusercontent.com/-tux9Npqjiz4/UdvceMdtwrI/AAAAAAAAATA/6dgihIttQwI/w913-h685-no/CAM00132.jpg

Teragigamega lélek 2013.07.10. 16:00:50

Ez egy isteni poszt. Tényleg. Ilyeneket szeretnék olvasni mindig, mindenhol. Közérthető, tisztességes, értelme is van és kritikát fogalmaz meg azokkal szemben, akik valóban felelősek: az ikszelő választópolgárok.
Nagyjából az van itt leírva részletesen, hogy minden társadalom olyan sajtót és politikai elitet kap, amilyet megérdemel. Legalábbis én ezt látom, első olvasatra...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.10. 16:05:13

" A választók többsége nem tudja, valójában mi a helyzet ezekben az ügyekben, de az fontos, hogy úgy érezzék, a kormány jól oldja meg az őket is idegesítő ügyeket."

Populimus ez a javából... A szomorú nem annyira az, hogy ez a banda is csak addig jutott, hogy elhitesse a népel, hogy neki jó, hanem hogy az eddigiek még eddig se jutottak el, hanem magasról szartak mindenre.
Persze valójában ezek is szarnak.

lehuto 2013.07.10. 16:10:43

Szerintem nagyon találó a posztíró meglátása a spin doctor jelenségről. Ugyanakkor rohadt szomorú, mert ha mindig a tömeg igényeit lövöd be színvonalnak, azzal eleve kizárod bármiféle progresszió lehetőségét. A tömeg a massza, a tespedő, lehúzó erő, amit leginkább felemelni lenne ildomos, nem belekapaszkodni, és elmerülni vele a mélyben. Márpedig az ország erősen a mélybe tart.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.10. 16:11:51

"Az elmúlt húsz évben reménytelen viták és beszélgetések sorozatát folytattam le laikus választókkal, akiket egyáltalán nem ingatott meg, ha politikusaik hazugságával, elhallgatásával, vagy álszentségével szembesítettem őket. "

Ezt meg, sosem fogom felfogni. A jelenlegi politikai elit nagy része emberileg, morálisan egy semmi, mégis nem hogy eek vezetik az országot, de még egyesek felnéznek rájuk.

dr Smittpálelnökúr 2013.07.10. 16:18:55

@solesz: Az elmúlt 20 évben nem tévedtek a közvéleménykutatók? Ne már! 2002-ben pl. fidesz győzelmet jósoltak. Volt is meglepetés, a medgyessy köpni nyelni nem tudott, amikor kiderült, hogy nyertek, a fidesz meg ugye pánikszerű naggyűlést tartott

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.10. 16:20:41

@s: "a dolgok lényegét érintően szart se tud csinálni."
Dehogyneeeeem. Csak más az elképzelés a dolgok lényegét jelentően. A pénzfolyó pl. a lényeg :D

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.10. 16:25:32

@pali923: "Ugyanis nem valós információk alapján hoz egy egész ország sorsát évekre/évtizedekre megalapozó döntéseket."

Az ugye megvan, hogy hiába kötelező, se rövidtávú, se hosszútávú elemzés nem készült semelyik törvényhez az utóbbi években?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.10. 16:26:32

@Online Távmunkás: Ha készült volna, mi garantálja, hogy köze van a valósághoz? :D

Mária 2013.07.10. 16:32:57

@Online Távmunkás:

LOL

Honnan veszed, hogy @s egy értelmiségi, ráadásul sikeres?

solesz · www.index.hu 2013.07.10. 16:33:09

@dr Kangörény: néztél mostanában felméréseket? Nem 1-2 % a probléma. Jelenleg a teljes - és egyébként teljesen koalíció képtelen - ellenzék sem lenne elég. És csak most jön az osztogatás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.10. 16:35:21

@solesz: Sajnos nem csak koalícióképtelenek, de semmivel sem különbek ezeknél...

Mária 2013.07.10. 16:35:28

@lehuto:

"Ugyanakkor rohadt szomorú, mert ha mindig a tömeg igényeit lövöd be színvonalnak, azzal eleve kizárod bármiféle progresszió lehetőségét."

A Mein Kampf óta minden kampányfőnök tudja, hogy a tömeg felfogóképességéhez kell igazítani a színvonalat. Nagyon tanulságos olvasmány, ha a nettó zsidózó üzeneteket kihagyod.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.10. 16:41:09

@Mária: Azt a természettudományos diplomát sejtésem szerint legfeljebb tanári MA képzéssel lehet megfejelni, ugye? Vagyis olyan, mint egy régi tanári diploma osztatlan képzésben...

s 2013.07.10. 16:42:53

@ColT: "Csak más az elképzelés a dolgok lényegét jelentően. A pénzfolyó pl. a lényeg :D"
Értem én. Az is lényeg. De aki nem akarja, hogy beszántsák egy kukoricaföldbe, az figyel másra is. Az az igazi lényeg.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.10. 16:42:57

@Mária: Ő azt hiszi magáról, hogy értelmiségi és ő mondja meg másokról, ki tartozik az értelmiségbe...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.10. 16:45:22

@s: A sok birka között elvesznek azok, akiknek feltűnnek az ellentmondások :(

s 2013.07.10. 16:48:59

@Mária: "Nagyon tanulságos olvasmány, ha a nettó zsidózó üzeneteket kihagyod."
Aki abból tanult, az nem ment át a vizsgán. Egy gödörben lett benzinnel lelocsolva és elégetve, miután megmérgezte és fejbe lőtte magát. A figura viszonylag tutira ment, tehát szerintem már ő sem lenne azoknak az eszméknek a feltétlen híve, amikben olyannyira hitt korábban. Mi ettől függetlenül hajlandónak mutatkozunk elkövetni ugyanazokat a faszságokat.

s 2013.07.10. 16:53:53

@ColT: A történelem nagy vágóhídja. Ki kell maradni abból, amit nem lehet túlélni.

solesz · www.index.hu 2013.07.10. 16:56:19

@Mária: ez szép volt. "Ha a nettó zsidó üzeneteket kihagyod"
Tényleg csak ennyi a probléma azzal könyvvel? Lehet, hogy el kellene olvasnom ahhoz, hogy ek tudjam dönteni, hogy mi benne a megszívlelendő? Kockáztatok. Talán megleszek a kizárólag Hitler által felfedett bölcsességek nélkül.
Ezért nem eszem romlott ételt sem, ha utána összeszorított foggal hányva kell kiszűrni a jó részeket. Még a végén olyan is bennmarad, amire nincs szükségem. Inkább finomat eszek.

Egy korábbi kommentedben azt találtad írni, hogy az ellenzék kommunikációja szar. Jelen meccsállásnál nem sokan fogadnak az ellenzékre. Az pedig azt jelenti, hogy nem tolnak bele pénzt. Talán már a következő bajnokság jár az eszükben... pénz nélkül meg kommunikáció sincs. Nem a kommunikációjuk szar, hanem sajnos ők maguk.

solesz · www.index.hu 2013.07.10. 16:58:08

@ColT: igazad van, de be kell látni, hogy nekünk irreálisak jelen helyzetben az igényeink.

pali923 2013.07.10. 17:20:38

@Online Távmunkás: sajnos láttam néhány törvény születését viszonylag közelről, igazad van. Csak ehhez még hozzá kell tenni az egyeztetések teljes hiányát is, ami soha nem volt tökéletes ugyan, de legalább a legvadabb hülyeségek törvénybe foglalását megakadályozhatta. Most már erre sem lehet számítani, meg is látszik a jogalkotáson.

Mária 2013.07.10. 17:48:06

@Online Távmunkás: Nem, nem tanári MA-val fejeltem meg. Van olyan egyáltalán?

Mária 2013.07.10. 17:51:21

@solesz:

"Lehet, hogy el kellene olvasnom ahhoz, hogy ek tudjam dönteni, hogy mi benne a megszívlelendő? "

Igen, el kellene olvasnod. Nem azért, hogy megszívlelendő tanácsokat találj benne, hanem azért, hogy elképedj, menynire egybevágnak az írója tanácsai a mai tömegmarketing alapelveivel.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.10. 17:51:32

@Mária: Más MA képzésről nem tudok, ami természettudományos képzésre épül...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.10. 17:53:50

@pali923: Még a végén kiderül, hogy te írtad a dohánymutyi-törvényt :)

Mária 2013.07.10. 17:58:43

@solesz:

"Egy korábbi kommentedben azt találtad írni, hogy az ellenzék kommunikációja szar. Jelen meccsállásnál nem sokan fogadnak az ellenzékre. Az pedig azt jelenti, hogy nem tolnak bele pénzt. Talán már a következő bajnokság jár az eszükben... "

A meccs jelenleg pontosan azért áll úgy, ahogy áll, mert a csapat szarul játszott eddig is.

s 2013.07.10. 18:05:27

@Mária: Csak nehogy ugyanúgy végezzék. A szívem szakadna meg. Ha volna, úgy értem.

Mária 2013.07.10. 18:06:21

@Online Távmunkás: Nem akarom ezt részletesen elmagyarázni, ez a kommentlista nem annak a helye.

s 2013.07.10. 18:06:50

@Online Távmunkás: Kicsit leragadtatok ennél a pontnál. hujbernek meg még a diplomája, meg az érettségije is piaci termék.

s 2013.07.10. 18:09:13

@Online Távmunkás: Nem ő írta. Ő diktálta. Nagy különbség.

lobster thermidor 2013.07.10. 18:20:57

@s:

Ilyet nem illik mondani egy úrinőről.
A művésznő igenis nagyon okos. Pontosan tudta, hogy kinek az ágyába kell bebújnia a karrierje érdekében.
No és hát minden nőnek szüksége van egy erős férfira, ezért a művésznőt biztosan levette a lábáról Habony férfias szépsége, ellenállhatatlan vonzereje, és sármos mosolya.
Gondolom őt nem ütötte le, és nem rúgta hasba szerelmük hajnalán, de az erőt azt azért megmutatta a fideszes rendezvényeken, melyeken Zsóka az ősz tincsű amorózó karján jelent meg, mintegy bevezettetve az "úri" társaságba...

s 2013.07.10. 18:32:28

@lobster thermidor: "A művésznő igenis nagyon okos."
Nincs szerencsém ismerni a művésznőt személyesen, pedig éveket adnék az életemből pár ővele töltött napért, az Úristen bocsássa ezt meg az én bűnös lelkemnek. Nem is, inkább a testemnek . . . ez az.

Akkor viszont a gyomrával van talán valami baj, mert az nem nagyon bírta bevenni takonyárpi stílusát.

windex 2013.07.10. 18:47:21

@kovi1970: félreértetted, nincs itt szó lenézésről. száraz kis elemzés volt, rálátással, távolságtartással, tényekkel. ha ilyen sokan verik a mellüket, hogy ezzel/azzal tartanak, erős érzelemmel, indulattal utálják azt is, aki a másikkal tart, kritkátlanok és gyanútlanok rajongásuk alanyaival - következésképpen a saját objektív érdekeikkel nem törődnek, sőt, se praktikusan, sem erkölcsileg fel sem képesek mérni azokat, de még a helyzeteket, történéseket se, csak a felszínt karcolgatják, a történések valódi rugóit nemhogy nem látják, de fel se tételezik, hogy vannak olyanok, az mi, ha nem buta? ugyanilyenek voltak gyurcsánék idején, és most is. ugyanaz a tömeg, amit bármely oldal opportunistái remekül ki tudnak használni - és amiért otthon, amikor pezsgővel, pálinkával, konyakkal, viszkivel koccintanak a jól végzett napi munkára és ezen öntudatnak teljesen híján lévő, ergo buta tömegre, hogy azt lehetővé tette, nyilván végtelenül hálásak :-)

windex 2013.07.10. 18:53:03

@s: de mennyire kilóg a magyar társadalomból, nem? simán bemondja egy riportben azt, amit mindenki más takargatni, elhazudni igyekszik smittpalitól gipszjakabig :-) látszik, hogy gyakorlati megoldás volt, vagesz csirkefogó csínytevés, akárcsak lehetett az a többiek esetében is. de attól, hogy felnőtt korukban a többiek elhazudták, és tagadnak, jellemtelen szemétség lett belőle, hujbernél meg nem. :-) na és ez a lényeg és a különbség a gerinctelen szarháziakhoz képest

tundrazuzmo (törölt) 2013.07.10. 19:22:18

Ismét megmondja valaki okos, hogy a politika sikere nem a tényeken múlik, hanem a jó körítésen. Gratulálok!

Eközben Habony ezt a gyakorlatba is ülteti, és kész is van a kétharmad.

Ha az ellenzék is tudna magának szerezni egy Habonyt, akkor lehet, hogy a Szárszóhoz hasonló események nem történnének meg. De úgy látszik az ellenzéknek nincs ilyen jó szpindoktora.

tundrazuzmo (törölt) 2013.07.10. 19:55:46

Még annyit, hogy Habony ötletei lehet, hogy annyira nem "demokratikusak", viszont az emberek felé a Fidesz és a kormány egységét közvetíti.

Valaki szóljon már Bajnai "4%" Gordonnak, hogy ne a sajtóban üzengessen Mesterházynak, mert lehet, hogy valami baromi nagy "demokratikus" együttműködést valósít meg, viszont az emberek csak azt látják, hogy egy 3-4%-os támogatottságú seggdugasz üzenget a legnagyobb ellenzéki pártnak, mely kb. 14-15%-os támogatottságot tudhat maga mögött.

Azon túl, hogy az emberek felé ez ellenzéki széthúzásról üzen, Bajnai is rájöhetne már, hogy színrelépése óta alulról súrolja az 5%-ot, és NEM SIKERÜLT a bizonytalanok megszólítása. Akkor szálljon már le a magas lóról, és takarodjon haza, és engedje Mesterházyt a tandembicikli kormányához...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.10. 20:07:54

@Baldrick68:

Erről jutott eszembe egy orosz vicc.

Nemzetközi építészkonferencián összebarátkozik az amerikai és az orosz építész.

Az amerikai meghívja otthonába az oroszt. Az orosz meg van döbbenve: hatalmas villa, minden luxussal. Megkérdezi:
- Hogyan sikerült ilyen házat építened, mikor te egyszerű építész vagy, ha jól tudom?
Erre az amerikai odavezeti az oroszt az ablakhoz, majd előremutat és megkérdezi:
- Látod azt a hidat ott?
- Látom,
- Hát, én építettem, s sikerült a pénz 10 %-át zsebre tennem.

A következő hónapban az amerikai látogatja meg az oroszt otthonában. Meg van döbbenve: az orosz egy kastélyban lakik, 5-ször nagyobb, mint az ő háza és sokkal gazdagabb minden.
Megkérdezi:
- Hogyan sikerült ilyen házat építened, mikor te egyszerű építész vagy, ha jól tudom?
Erre az orosz odavezeti az amerikait az ablakhoz, majd előremutat és megkérdezi:
- Látod azt a hidat ott?
- Nem látom,
- Hát onnan lett a pénz a kastélyra..

ephart 2013.07.10. 20:49:08

nos az Mszp-zsidóSzdsz annyira lejáratta a ballibant eszmét hogy amíg nem jön valami új hiteles formáció a Fidesz szinte bármit megtehet.a magyarok nem kérnek Bajnai-Gyurcsányi-Mesterházi politikai élőhalottakból.abban a pillanatban hogy megszületett a döntés hogy ezekkel a seggfejekkel vágnak neki a 2014 választásnak tudtam bukó semmi esélyük nincs

kvadrillio 2013.07.10. 21:02:17

MILYEN REZSICSÖKKENTÉS ??????????, HOGY ELŐSZÖR FELTORNÁZTÁK 6000 FT-RÓL 56.000 FTRA.., MERT KELLETT A VÍZFEJNEK MILLIÓS LÓVÉKRA MEG AZ ÁLLAMADÓSSÁG CSÖKKENTÉSÉRE A PÉNZ, AZUTÁN MOST EBBŐL AZ 56.000-BŐL ENGEDNÉNEK 10 %-OT ?????

HÜLYE-E VAGYOL TE HABZÓHAbonyka ????????????????????????????????????

s 2013.07.10. 22:41:14

@windex: Ezt egy kicsit másként látom. Az, hogy egy végzettségnek van piaci értéke, nem képezheti vita tárgyát. Ott van példának okáért mindjárt hujber érettségije. Már azelőtt anyagi értéke volt, hogy az övé lett volna, hiszen 8000 értékes magyar pénzért vette meg, amennyiben jól vagyok informálva. Azonban hujber még ahhoz is hülye, hogy ezt ne verje nagy dobra. Mert én kérem szépen elhiszem azt, hogy egy doktorit megveszünk a kínai piacon. Ki a faszom fog azzal pöcsölni? Nade egy érettségit? Hát már az sem megy? A másik pedig. Ez akkor is egy alja viselkedés. Ha nem tudom megszerezni rendesen, akkor azt kell mondani, hogy én ehhez kicsi voltam. Mert akkor én is vehetnék magamnak ezt-azt, ha már ez így megy. Például én veszek magamnak egy 400 m-es síkfutás világbajnoki aranyat. Jó, ha éppen nincs, akkor beérem az ezüsttel is. Az is valami, nem? A bronz nem kell. Ne haragudj, de azért a szarért pénzt kidobni? Akkor inkább lefutom magam. Szóval ez nem így megy. A teljesítményt le kell adni, ezzel megtisztelve elsősorban magunkat, de másokat is, akik becsületes úton nyertek el bármilyen minősítést. Ez egy emberi mérce.

Vizilabda 2013.07.11. 07:26:10

Azt honnan veszed hogy ezek a hülyeségek Habony találmányai?

pali923 2013.07.11. 11:23:39

Ugyan már senki nem olvassa :), de azért leírom egy mai élményemet. Leszólított az utcán egy nénike, mindenféle politikai dumát lenyomott, de a legszebb, ami idekívánkozik: Viktor kifizette Gyurcsány adósságát - mondta a hölgy.
Hát, ennyit a valóságról, a propagandáról, a köznép ostobaságáról.
És ez a hölgy is választani megy majd jövőre...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.11. 12:02:37

@s: A plágiumügyéről hallottam a héten, de a színészi teljesítménye nem igazán maradt meg az emlékezetemben...
A egyetemi szakdolgozatok esetében pedig ideje lenne a plágiumot bűncselekménnyé nyilvánítani, a sok diplomavásárló mehetne börtönbe is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.11. 12:07:44

@tundrazuzmo: Bajnai és társai azt nem veszik észre, hogy a Millának, Együtt 2014-nek csak addig volt támogatottsága, amíg ők meg nem jelentek. Amikor bedobták, hogy Bajnai náluk tér vissza és ezt 50 lejáratódott ballib értelmiségi támogatta nyílt levélben meg Kuncze és Gyurcsány, akkor hirtelen feleződött a népszerűségük.

s 2013.07.11. 12:19:44

@Online Távmunkás: A srác az érettségijét is vásárolta, mint említettem 8000 magyar pénzért.

velvet.hu/blogok/gumicukor/2013/07/09/hujber_vette_az_erettsegijet_es_smittelte_a_diplomajat/

Lényegében ezek senkik. A smittpali, a habony, a kóczián, aki ahhoz tapsikol, hogy a habony hogy átbasz mindenkit. Ennek az országnak nincs értelmisége. Tudom, fikáztatok itt máriával, nem akartam belepofázni, de ha jobban belegondolsz, ez a helyzet. Vannak elszigetlve értelmes koponyák, de ezek nem állnak össze egy jól azonosítható, és véleményének hangot adó, megkerülhetetlen réteggé. Az országgal ezért történik az, ami végül is történik. Nemzetközi bűnözők kezére jutottunk, a jelenlegi vezetőinket bármilyen normális helyről azonnal kitiltották volna, hacsak ki nem végeznék. Lásd meg a holnapot! Ez ebben a formában sokáig nem mehet tovább.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.11. 12:53:27

@s: Jelenleg melyik országban látsz megkerülhetetlen értelmiségi réteget?

s 2013.07.11. 13:07:29

@Online Távmunkás: Nem vagyok tájékozott a kérdésben. A régi demokráciák valószínűleg jó példák. Nem régi ügy, hogy lemondott Herbert Stepic.

www.origo.hu/gazdasag/20130524-herbert-stepic-raiffeisen-vezer-nem-hibaztam-de-az-eletmuvem-nem-kockaztatom.html

Erre Magyarországon nem fogsz példát találni, ott egy köztársasági elnököt is pajszerrel és kalapáccsal kel kifeszegetni a poziciójából, miután kiderült, hogy csalt a tudományos fokozatának megszerzésében. Ezt független értelmiségiek (újságírók) érték el.

Példák lennének még, nem sorolom. Biztosan érted a lényeget.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.11. 14:01:18

@s: Ő egy gonosz multis bankvezér és még offshore ügye is van :)
Szerencsére a céges világ még kicsit tisztább, mint a politikai szféra.

A politikusok nem mondanak le olyan könnyedén, a német oktatási miniszter is megvárta, amíg jogerősen elveszik tőle a doktorit és csak utána mondott le.
hvg.hu/vilag/20130205_nemet_oktatasi_miniszter_plagium
A románoknál pedig az egyetem visszavonta volna a miniszterelnök doktoriját, de az oktatási minisztérium közbeavatkozott.
eduline.hu/felsooktatas/2013/3/21/Lezartak_a_roman_miniszterelnok_plagiumugye_V4S75Y

s 2013.07.11. 14:16:38

@Online Távmunkás: "Szerencsére a céges világ még kicsit tisztább, mint a politikai szféra."
Ez nem szerencse dolga, hanem kényszer. A politikusoknak választóik vannak, a cégeknek ügyfeleik. A választók többnyire csak négy évente szólhatnak arról, ha valami nem tetszik, az ügyfelek viszont azonnal. Muszáj figyelni a környezetre.

lobster thermidor 2013.07.12. 09:14:36

@s:

Félre ne értsd, nem az Árpi stílusát kellett bevennie Zsókának...
Bár az együttlétük ideje alatt folytatott szerelmi játékok közben elhangzó, egymás intim testtájait becéző szavakról nincs tudomásunk, akár nevezhette stílusnak is Árpád farkát.

s 2013.07.12. 10:49:27

@lobster thermidor: "akár nevezhette stílusnak is Árpád farkát"
Meglehet. Mást valószínűleg nem nagyon nevezhetett stílusnak takonyárpi esetében.
süti beállítások módosítása