A Közép-Európa gondolat halott. Mi mást bizonyítaná ezt a legjobban, mint a most fellobbant szlovák-magyar vita.
A napokban olvastam el Hanák Péter „ Ragaszkodás az utópiához” című könyvét. A liberális történész a nyolcvanas években egyik szószólója volt annak a gondolatnak, hogy Nyugat-Európa és Kelet-Európa között van egy köztes térség, Közép-Európa, amely a nyugati és keleti gazdasági, társadalmi fejlődési modellek között alkot egy köztes történelmi régiót. Hanák Németországot, Ausztriát, Lengyelországot, a Balkánt és az egykori Osztrák-Magyar Monarchia még nem említett területeit értette Közép-Európán.
Ezt a köztes-Európa gondolatot sokan vitatták. Alaptalannak tartották. Hanák és még néhány európai értelmiségi viszont ragaszkodott hozzá.
Nekem először Svédország déli partjain autózva jutott eszembe, hogy a bennünk kialakított történelmi perspektíva egészen furcsa. Sosem értettem, mit kerestek a svédek a lengyel területeken, hogyan juthattak le Németország gyomrába. Hiszen Lengyelország a magyar történelmi felfogás szerint a lengyel –magyar történelmi élményközösség része. Magyarország és Lengyelország együtt alkot történelmi régiót, amelybe a távoli svédek nem férnek bele.
Jellemző, hogy a mi lengyel történeti képünk a Krakkó környéki Lengyelország ( Kis-Lengyelország) történelmi tényéhez kötődik, s azokhoz a magyar királyokhoz, akik lengyel uralkodók is voltak. De ettől még Magyarország nem kapcsolódott össze Lengyelországgal.
Ott, a dél-svéd partokon döbbentem rá, hogy Svédország közelebb van Lengyelországhoz, mint a lengyelek hozzánk. Az úton haladva Malmö, Stocholm és Gdynia városok neve volt felfestve az autóút feletti táblákra. A svéd városok több száz kilométerre voltak, míg a lengyel város – persze komppal összekötve – száz valahány kilométerre. Csak egy tenger választotta el a svéd partoktól.
Lengyelország északi része a balti német hódítás, a lengyel belső területek a német-orosz vetélkedés terepe voltak. Nem a magyarokkal közös történet részét alkották. Mi úgy szeretjük a lengyeleket, hogy hatásmentes perszonáluniót alkottunk velük – történelmileg nézve rövid időszakokra.
Mi úgy utáljuk a szlovákokat, hogy semmit nem tudunk róluk. Van egy nép, amely 1939-ben nyerte el az önálló államiságot – a Harmadik Birodalom protektorátusa alatt -, s csak 1993-ban nyerte azt vissza. Szvatopluk csatavesztése óta úgy őrizték meg a nemzeti nyelvüket, kultúrájukat, identitásukat, hogy hozzánk képest minimális lehetőségekkel rendelkeztek a kultúra megőrzéséhez. Mi úgy ünnepeljük magunkat a sorstépett történelmünk miatt, mintha ez lenne a non plus ultra, holott a szlovákokhoz képest a történelem egészen elkényeztetett minket.
A mi történelem szemléletünk nem etno – centrikus, hanem egoista. Mi nem lebecsüljük a régióbeli más nemzeteket, hanem teszünk rájuk. Nem érdekelnek minket. S egészen jól elvagyunk anélkül, hogy egy percig is érdekelne minket a történelmük. Így az sem izgat minket, hogy hogyan élték meg a saját államiságuk hiányát, a nemzeti identitásuk sajátos alakulását.
Van egy nép, amelyről azt sem tudjuk, hogy honnan a fenéből nőtt ki, s így az sem világos, hogy mire kapják fel annyira a vizet. Történelmi, társadalmi kontextus nélkül szemléljük a szlovákokat. S ha a köztársasági elnökünket basztatják, akkor utáljuk őket. És csak csodálkozunk, hogy honnan a fenéből bújtak ezek elő? és mi bajuk van?
A Közép-Európa régió illúziónak bizonyult, mert nincsen történelmi, gazdasági alapja. Néhány értelmiségi azt gondolta, sorsközösség alakult ki az itt élő népek között. De ez csak egy tudományos, értelmiségi ködkép. Különböző országok értelmiségi tagjai a szétcibált nemzeti közösségek frusztrációjában találta meg a régiót összekötő közös kapcsot. De ez nem egy olyan élmény, amely határokon átnyúló élmény-közösséget teremtett az erre érzékeny elit-értelmiségen kívül.
Gazdaságilag nem volt mit adni egymásnak, a kereskedelem nyugatra és keletre irányult, a lengyel marha kereskedőt a magyarral a közös tevékenység később tudományosan azonosítható közös vonásai, s nem egymás piacainak ismerete kötötte össze. Egymással nem voltak olyan interakcióban, amely történelmi közösséget alkothatott volna
Talán a Közép-Európa hívők a saját nemzeti identitásuk aládúcolására alkották meg a közép-európai identitás közösséget. Nem akarták elismerni, hogy német, orosz, bizánci kulturális hatások formálták a saját közösségüket, s e hatalmak vonzás körzetében fejlődött az identitásuk, s államiságuk. S ezért kerestek egy alternatívát, amely ideális jellegénél fogva nem is igényelte a szigorú történelmi vizsgálatot.
Érdekes, hogy Hanák esszégyűjteménye nem tartalmaz történeti kutatásra vonatkozó gondolatokat, s ismereteket. Történészként maximum a társadalomfejlődés keleti és nyugati modelljétől eltérő, sajátos közép-európai jellegzetességeket sorolta fel. Közép-Európa tehát egy társadalmi modell sajátosságát leíró idea, s nem egy történelemben létezett, gazdasági, kulturális, társadalmi valóság.
Talán ezért sem értjük a szlovákokat, s ezért sem működik a visegrádi együttműködés.
Ha ez baj, akkor azokat a társadalomtudományi kutatásokat kell hiányolni, amelyek a régiót összehasonlító módon, egymással való interakcióiban és eltéréseiben mutatták volna be. Van Oroszország történetünk, Németország történetünk, akit nagyon érdekel, olvashat lengyel történelmet, de a térségről, mint egészről fogalmunk sincsen. Ezért tapogatózunk a sötétben.
A történelmi távlat hiányában pedig nincs az a kontextus, amely alapján a szlovák-magyar, a szerb-magyar vagy a román-magyar viszonyt vizsgálhatnánk. Csak a fene nagy bajuk buzog elő mindig, teljesen érthetetlenül.
Kik azok a szlovákok és mi közünk hozzájuk?
2009.08.28. 16:37 Kóczián Péter
247 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://koczianpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr161344487
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
slovnaft 2009.08.28. 21:56:51
@Admiral William Adama:
Szerintem Ön nincs tisztában a világ mozgásával. csak emlékezzen a két világháborúra, a politikai és hatalmi tengelyekre! Kicsit naiv, már ne haragudjék meg!
Szerintem Ön nincs tisztában a világ mozgásával. csak emlékezzen a két világháborúra, a politikai és hatalmi tengelyekre! Kicsit naiv, már ne haragudjék meg!
Lucius Cornelius Sulla (törölt) 2009.08.28. 21:58:53
@slovnaft:
Nem haragszom, mert igazam van. Az, hogy ön nem látja az az ön baja ;)
Nem haragszom, mert igazam van. Az, hogy ön nem látja az az ön baja ;)
slovnaft 2009.08.28. 21:59:29
@DunaiD:
A szlovákok éppen úgy viselkedtek, mint ovitykával a D-209-es jegyüzér, amikor négyszemköti beszélgetésre hívta, majd elhúzták a függönyt és ott ült az egész magyar sajtó. Ezek már csak ilyenek. Összekacsintók. Nem lennék meglepve, hogy Fickó és libás eleve jót röhögött a pozsonyi terven, amikor 21-én délelőtt olyan jól elbeszélgettek.
A szlovákok éppen úgy viselkedtek, mint ovitykával a D-209-es jegyüzér, amikor négyszemköti beszélgetésre hívta, majd elhúzták a függönyt és ott ült az egész magyar sajtó. Ezek már csak ilyenek. Összekacsintók. Nem lennék meglepve, hogy Fickó és libás eleve jót röhögött a pozsonyi terven, amikor 21-én délelőtt olyan jól elbeszélgettek.
the dragon (törölt) · http://rajottem.blog.hu 2009.08.28. 22:00:49
@\'it\'s cool to know nothing\':
Ezek az esetek mindennaposak, azt kéne megértened, hogy a magyar állampolgárság ebben az esetben védelmet jelentene.
@Admiral William Adama:
Látom ragadt Önre valami dicső szellemi műhelyünkben, de kérem ne feledkezzen meg a taktikai atomarzenál feltétlen szükségességéről sem!
Ezek az esetek mindennaposak, azt kéne megértened, hogy a magyar állampolgárság ebben az esetben védelmet jelentene.
@Admiral William Adama:
Látom ragadt Önre valami dicső szellemi műhelyünkben, de kérem ne feledkezzen meg a taktikai atomarzenál feltétlen szükségességéről sem!
Lucius Cornelius Sulla (törölt) 2009.08.28. 22:03:54
@the dragon:
Nyilván, de még ezt is hozzátenném:
"Milyen életkorban ajánlott a mikroalga fogyasztása?
Semmiféle mellékhatásuk nincsen, ezért teljesen ártalmatlan táplálék kiegészítők."
Nyilván, de még ezt is hozzátenném:
"Milyen életkorban ajánlott a mikroalga fogyasztása?
Semmiféle mellékhatásuk nincsen, ezért teljesen ártalmatlan táplálék kiegészítők."
'it's cool to know nothing' 2009.08.28. 22:04:17
@slovnaft:
Ez így van, szerintem sem lejátszott meccs ez. Jó lenne gazdasági fölényt kreálni és érvényesíteni jól, de egyelőre vesztésre állunk. Ezért gondolom, hogy a barátkozás és nem a konfliktuskeltés az érdekünk. Persze a célt nem szem előtt tévesztve. A szomszéd népek negyon ki vannak éhezve az elismerésünkre. Gondoljatok csak a Cosma gyilkosságra. Még a buzi focidrukkerek Bukaresti fellépése után is arról írt a román sajtó, hogy nem szabad a magyar nemzetet bántani, lám hogy kiállt Cosma mellett is.
Lennének ők a barátaink, de nem hagyjuk. kirekesztőek vagyunk. Egymást is kirekesztjük. Akkor lennénk okosak, ha mindenhol dícsérnénk őket, de valójában terveink lennének (pl. én szívesen fizetnék egy külön adót, amit csak a határon túli magyar területeken lehet elkölteni, amolyan alapítványi támogatás magyar cégeknek stb.) Támogatnám pl. a magyarok visszatelepedését (mármint anyagilag). Még néhány év és szabadon lehet költözni az EU-n belül. Ez nem csak Németországot jelenti! Az itten szájtépők közül tervezi valaki, hogy a felvidékre, vagy Erdélybe költözik?
Ha nem akkor kapjátok be! Csak a pofátok jár!
Ez így van, szerintem sem lejátszott meccs ez. Jó lenne gazdasági fölényt kreálni és érvényesíteni jól, de egyelőre vesztésre állunk. Ezért gondolom, hogy a barátkozás és nem a konfliktuskeltés az érdekünk. Persze a célt nem szem előtt tévesztve. A szomszéd népek negyon ki vannak éhezve az elismerésünkre. Gondoljatok csak a Cosma gyilkosságra. Még a buzi focidrukkerek Bukaresti fellépése után is arról írt a román sajtó, hogy nem szabad a magyar nemzetet bántani, lám hogy kiállt Cosma mellett is.
Lennének ők a barátaink, de nem hagyjuk. kirekesztőek vagyunk. Egymást is kirekesztjük. Akkor lennénk okosak, ha mindenhol dícsérnénk őket, de valójában terveink lennének (pl. én szívesen fizetnék egy külön adót, amit csak a határon túli magyar területeken lehet elkölteni, amolyan alapítványi támogatás magyar cégeknek stb.) Támogatnám pl. a magyarok visszatelepedését (mármint anyagilag). Még néhány év és szabadon lehet költözni az EU-n belül. Ez nem csak Németországot jelenti! Az itten szájtépők közül tervezi valaki, hogy a felvidékre, vagy Erdélybe költözik?
Ha nem akkor kapjátok be! Csak a pofátok jár!
slovnaft 2009.08.28. 22:08:31
@\'it\'s cool to know nothing\':
1. Igen, terveztük már.
2.Már régen szabad az emberek, az áruk és a pénz vándorlása az EU-ban. Ez az alapelv azonnal érvényesült a tagságunkkal.
3. Nem vagyunk kirekesztőek. Mutass még egy nemzetet, egy államot Európában és a világban, amely 1100 éven keresztül képes volt fennmaradni és magába integrálni egykori ellenségeit, elnyomóit! A franciák? Ők csak önmagukat szeretik. Más európai ország nincs.
4. Kapd be te a miénket!!!!
1. Igen, terveztük már.
2.Már régen szabad az emberek, az áruk és a pénz vándorlása az EU-ban. Ez az alapelv azonnal érvényesült a tagságunkkal.
3. Nem vagyunk kirekesztőek. Mutass még egy nemzetet, egy államot Európában és a világban, amely 1100 éven keresztül képes volt fennmaradni és magába integrálni egykori ellenségeit, elnyomóit! A franciák? Ők csak önmagukat szeretik. Más európai ország nincs.
4. Kapd be te a miénket!!!!
the dragon (törölt) · http://rajottem.blog.hu 2009.08.28. 22:10:08
@Admiral William Adama:
Iziben utánajártam a témának, és be kell ismernem, a mikroalgák még nálam is többet tudnak.
Iziben utánajártam a témának, és be kell ismernem, a mikroalgák még nálam is többet tudnak.
'it's cool to know nothing' 2009.08.28. 22:13:35
@the dragon:
Igen, látom azt a nagy védelmet. A köztársasági elnökünkből (akinek gondolom megvan a magyar állampolgárság) épp most csináltak bohócot. Tényleg összeszarják magukat majd a Szerbek, ha Kovács Tihamér állampolgárságot kap. Átjön a határon shoppingolni, oszt majd nem engedik vissza (hehe).
Feltörlik velünk a padlót öcsi! Állampolgársági papírral együtt. De gondolom, ezen véleményem miatt engem már sikerült neked kirekesztened a magyarságból.
Igen, látom azt a nagy védelmet. A köztársasági elnökünkből (akinek gondolom megvan a magyar állampolgárság) épp most csináltak bohócot. Tényleg összeszarják magukat majd a Szerbek, ha Kovács Tihamér állampolgárságot kap. Átjön a határon shoppingolni, oszt majd nem engedik vissza (hehe).
Feltörlik velünk a padlót öcsi! Állampolgársági papírral együtt. De gondolom, ezen véleményem miatt engem már sikerült neked kirekesztened a magyarságból.
2009.08.28. 22:13:47
Nem értem igazán a cikkíró logikáját. ha ismerem a történelmét valakinek, ha nem, akár még szerethetem is. De én nem tudok szeretni egy olyan csoportosulást, amelyik megjelenik reggel a házam előtt, és azt mondja, mától ez nem a te országod, mert nekünk adták a franciák, és innentől kezdve nem beszélhetsz, tanulhatsz magyarul, felejtsd el a helységneveidet, Kovácsné helyett csak Kovácsová lehet a feleséged, valamint innentől kezdve felejtsd el a a történelmed is, mert az neked nem jár. Ráadásul bűnös vagy egy olyan háborúért, amihez nem volt túl sok közöd, mert a nagyapádat is úgy rángattak bele, te meg meg se születtél akkor. És lefasisztáznak, miközben az ő vezetésüknél fasisztább már nem is igen kell. Ráadásul, ha megsértenek, debil móricka módjára hümmögnek, és nem értik mi is a te bajod, hiszen ők éppen csak leköptek. Nagy büdös lófaszt! Azt.
'it's cool to know nothing' 2009.08.28. 22:18:49
@slovnaft:
2. Te kis tájékozatlan. Próbálj meg légyszíves Németországban munkátvállalni és letelepedni! Egyre több örszág oldja fel a tilalmat, de a tagsággal nem váltak automatikussá az általad említett jogok. Hogy csak egyet említsek, mi 7 évre kértünk derogációt a termőföldek szabad vásárlása alól. Románoknál nemtom mi a helyzet. Letelepedhetek, munkátvállalhatok?
3. Mi ez, bullshit bingo?
4. Tiétekek? Mi vagy te, szóvivő? (ezzel beismerted, hogy csak a szádad téped. Ülj le egyes.)
2. Te kis tájékozatlan. Próbálj meg légyszíves Németországban munkátvállalni és letelepedni! Egyre több örszág oldja fel a tilalmat, de a tagsággal nem váltak automatikussá az általad említett jogok. Hogy csak egyet említsek, mi 7 évre kértünk derogációt a termőföldek szabad vásárlása alól. Románoknál nemtom mi a helyzet. Letelepedhetek, munkátvállalhatok?
3. Mi ez, bullshit bingo?
4. Tiétekek? Mi vagy te, szóvivő? (ezzel beismerted, hogy csak a szádad téped. Ülj le egyes.)
slovnaft 2009.08.28. 22:19:33
@kermi:
Kiválóan látod. Csakhogy ők nem azt mondják, fejetsd el a történelmed, hanem hogy az a történelem az ÖVÉK! Érted? Fickón kívül mindenki aztg mondja, a szentkorona az övék, annak Pozsonyban a helye. Minden évben szilveszterkor egész pozsony koronázási lázban ég. Eljátszák Szent istván megkoronázását, korhú öltözetben. A várfalra pedig lézerrel rajzolják a koronát. Így tesznek a dicső hősi magyar (vagy éppen más nemzetgiségű) történelmi személyiségekkel, legutóbb II. Rákóczinak adtak szlovák nevet.
Kiválóan látod. Csakhogy ők nem azt mondják, fejetsd el a történelmed, hanem hogy az a történelem az ÖVÉK! Érted? Fickón kívül mindenki aztg mondja, a szentkorona az övék, annak Pozsonyban a helye. Minden évben szilveszterkor egész pozsony koronázási lázban ég. Eljátszák Szent istván megkoronázását, korhú öltözetben. A várfalra pedig lézerrel rajzolják a koronát. Így tesznek a dicső hősi magyar (vagy éppen más nemzetgiségű) történelmi személyiségekkel, legutóbb II. Rákóczinak adtak szlovák nevet.
Karachar Nevian (törölt) 2009.08.28. 22:21:30
Ahogy azt egy előttem szóló már említette felületes a posztoló történelmi ismerete. Nem csak a közös királyokat vagy a Visegrádi egyezményt felejti el, de Szent Kinga(Kunigunda) vagy Boldog Jolán mai napig tartó ottani tisztelete, a magyar hercegek odamenekülései, a közös sors a kereszténység felvételében, a tatár-, majd a török dúlása mind-mind hozzájárultak ahhoz fajta közös sorstudathoz, amik később is mind a nép, mind pedig akár az egyének szintjén visszajött.
Lengyelország 3szori felosztása a 18.sz végén nem emlékeztet titeket valamire?
Ha csak arra gondolunk hogy a 2.VH elején, mikor galád módon két oldalról rohanták le őket, mi voltunk azok akik pont a két nép barátságára hivatkozva szembementünk a német követelésekkel...higgyétek el hogy ez nem volt magától értetődő vagy veszélytelen, ám mégis így tett az akkori vezetés és remélem mindig is így tenne a jövőben is...
Ha találkozol lengyelekkel, biztos vagyok benne hogy közel sem abban a rideg fogadtatásban lesz részed, mint amit egy osztráktól vagy szerbtől kapnál, annak ellenére hogy e két néppel talán a lengyelnél is több a közös történelmünk.
A szlovákok utálata pedig egy általánosítás és ráadásul alaptalan is. Én sem utálom őket(sőt, a szlovák csajok szerintem a legszebbek a Világon).
Ami nagy bajuk lehet velünk az az hogy gyakorlatilag magyarként van ma nyilvántartva szinte minden SVK származású tudós, művész, egyéb ismert ember. Ezek az emberek persze nagyobbrészt magukat is magyarnak tartották, de megjegyzem a nemzetiségek ébredéséig(19.sz eleje) sokkal inkább a vallásuk alapján tartották nyilván az egyes embereket.
Az érvényesüléshez nem volt elég akkor sem a saját néped nyelvének az ismerete, az meg hogy minek tartod magad nem volt akkor sem érdekes kérdés.
Amúgy ezért is érzem zavarba ejtőnek amikor echte magyar történelmi személyiségekről akar valaki beszélni: Kodály, Zrínyi, Hunyadiak, Petőfi, Kossuth, Liszt vagy even József Attila....
A zsidóság 'leválasztása' pedig még ennél is irreálisabb dolog. Szerintem. Főleg ebben az országban az...
Egy nép hogy lehet egy másik ellensége?
Lengyelország 3szori felosztása a 18.sz végén nem emlékeztet titeket valamire?
Ha csak arra gondolunk hogy a 2.VH elején, mikor galád módon két oldalról rohanták le őket, mi voltunk azok akik pont a két nép barátságára hivatkozva szembementünk a német követelésekkel...higgyétek el hogy ez nem volt magától értetődő vagy veszélytelen, ám mégis így tett az akkori vezetés és remélem mindig is így tenne a jövőben is...
Ha találkozol lengyelekkel, biztos vagyok benne hogy közel sem abban a rideg fogadtatásban lesz részed, mint amit egy osztráktól vagy szerbtől kapnál, annak ellenére hogy e két néppel talán a lengyelnél is több a közös történelmünk.
A szlovákok utálata pedig egy általánosítás és ráadásul alaptalan is. Én sem utálom őket(sőt, a szlovák csajok szerintem a legszebbek a Világon).
Ami nagy bajuk lehet velünk az az hogy gyakorlatilag magyarként van ma nyilvántartva szinte minden SVK származású tudós, művész, egyéb ismert ember. Ezek az emberek persze nagyobbrészt magukat is magyarnak tartották, de megjegyzem a nemzetiségek ébredéséig(19.sz eleje) sokkal inkább a vallásuk alapján tartották nyilván az egyes embereket.
Az érvényesüléshez nem volt elég akkor sem a saját néped nyelvének az ismerete, az meg hogy minek tartod magad nem volt akkor sem érdekes kérdés.
Amúgy ezért is érzem zavarba ejtőnek amikor echte magyar történelmi személyiségekről akar valaki beszélni: Kodály, Zrínyi, Hunyadiak, Petőfi, Kossuth, Liszt vagy even József Attila....
A zsidóság 'leválasztása' pedig még ennél is irreálisabb dolog. Szerintem. Főleg ebben az országban az...
Egy nép hogy lehet egy másik ellensége?
slovnaft 2009.08.28. 22:23:37
@\'it\'s cool to know nothing\':
A letelepedési, költözési jog nem azonos a munkavállalási joggal. Ennek utána nézhetsz.A belépésünk időpontjában is volt több orshzág, emylik megnyitotta a piacát a munkavállaók előtt, ma meg már a kisebbség köti az ebet a karóhoz (tán már nincs is ilyen ország). Ami a termőföld értékesítést, vásárlást illeti: valóban kértünk halasztást, de a kettős állampolgárok ez alól KIVÉTELT képeznek. Ezért kaparinthatott meg egy gyümölcsöst az izraeli-magyar állampolgár Blum és ezért megy a harc az velencei kaszinóváros körül. Látod, ha állampolgár lehetne egy székely, ma ő is vásárolhatna földet, nemcsak te Székelyföldön. Jártál már ott egyáltalán?
A letelepedési, költözési jog nem azonos a munkavállalási joggal. Ennek utána nézhetsz.A belépésünk időpontjában is volt több orshzág, emylik megnyitotta a piacát a munkavállaók előtt, ma meg már a kisebbség köti az ebet a karóhoz (tán már nincs is ilyen ország). Ami a termőföld értékesítést, vásárlást illeti: valóban kértünk halasztást, de a kettős állampolgárok ez alól KIVÉTELT képeznek. Ezért kaparinthatott meg egy gyümölcsöst az izraeli-magyar állampolgár Blum és ezért megy a harc az velencei kaszinóváros körül. Látod, ha állampolgár lehetne egy székely, ma ő is vásárolhatna földet, nemcsak te Székelyföldön. Jártál már ott egyáltalán?
slovnaft 2009.08.28. 22:26:01
@Karachar Nevian:
Gratula!
Gratula!
csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.08.28. 22:26:56
Helyünk Európában : nézetek és koncepciók a 20. századi Magyarországon I-II. / [kész. a Magyar Tudományos Akadémia Közép- és Kelet-Európa Kutatási Központjában Berend T. Iván vezetésével] ; [vál. és szerk. Ring Éva] ; [a bev. tanulmányt írta Berend T. Iván] ; [a mellékletet összeáll. Fekete László, Markó László, Pollmann Ferenc]
slovnaft 2009.08.28. 22:28:07
@Csunderlik Peti:
Háát. Iván?
Háát. Iván?
'it's cool to know nothing' 2009.08.28. 22:31:42
@slovnaft:
Sajna régen jártam arra, mindig tervezem, de...
Legutóbb az István a Királyra akartam elmenni a Csíksomlyói búcsúba (amikor először mutatták be). Azon nagyon jó lett volna ott lenni. Végül TV-ben néztem itthon. Így is elszorult a torkom.
A letelepedést munkavállalás nélkül nem tudom értelmezni. Mi a helyzet Romániával? Lehet munkát vállalni? Hogyan lehet Román, Szlovák stb. állampolgárságot szereni?
Sajna régen jártam arra, mindig tervezem, de...
Legutóbb az István a Királyra akartam elmenni a Csíksomlyói búcsúba (amikor először mutatták be). Azon nagyon jó lett volna ott lenni. Végül TV-ben néztem itthon. Így is elszorult a torkom.
A letelepedést munkavállalás nélkül nem tudom értelmezni. Mi a helyzet Romániával? Lehet munkát vállalni? Hogyan lehet Román, Szlovák stb. állampolgárságot szereni?
slovnaft 2009.08.28. 22:34:32
Duray 2 évvel ezelőtt ezt mondta:
"Meg vagyok róla győződve, hogy az európai uniónak van módja rá, hogy a feszültséget oldja a két ország között. Brüsszel ráfog erre kényszerülni, mert a mostani helyzet így nem maradhat. Megoldás lehetne, ha például lecserélnék a szlovák kormányt, így talán rendbe lehetne hozni, amit Ficoék elrontottak a két ország és a két nemzet kapcsolatában. Addig is mielőbb el kellene érni, hogy a felvidéki magyarságot ideiglenesen védelmi gyámság alá helyezze az Európai Unió, ami csak akkor érhetne véget, amikor megszületik egy olyan törvényrendszer Szlovákiában, amely kollektívan védi a magyarokat”.
"Meg vagyok róla győződve, hogy az európai uniónak van módja rá, hogy a feszültséget oldja a két ország között. Brüsszel ráfog erre kényszerülni, mert a mostani helyzet így nem maradhat. Megoldás lehetne, ha például lecserélnék a szlovák kormányt, így talán rendbe lehetne hozni, amit Ficoék elrontottak a két ország és a két nemzet kapcsolatában. Addig is mielőbb el kellene érni, hogy a felvidéki magyarságot ideiglenesen védelmi gyámság alá helyezze az Európai Unió, ami csak akkor érhetne véget, amikor megszületik egy olyan törvényrendszer Szlovákiában, amely kollektívan védi a magyarokat”.
victorsirius 2009.08.28. 22:37:12
a poszthoz gratula, a hozzászólok egy részének meg bakfitty...
vannak emberek, akik soha nem fogják elfogadni, hogy magyarország nem a világ közepe.
vannak emberek, akik soha nem fogják elfogadni, hogy magyarország nem a világ közepe.
slovnaft 2009.08.28. 22:38:57
@\'it\'s cool to know nothing\':
Románia sokkal liberálisabb ezen a téren tudomásom szerint, bár a szlovákok a pénzért ugyancsak bármit megtennének. Van is okuk rá. Januárban még otromba módon lefikázta Fickó Mo-ot, hogy fényévnyivel jobb helyzertben vannak nálunk. Hát ma más a helyzet, még a miénlnél is nagyobb GDP-visszaesésre sámíhatnak. Ami tudható volt, hiszen jobbára csak az autógyárakból élnek.
És Székelyföld. Nem is értem, sokan miért nem hajlandó betenni oda a lábukat.Elképesztő érzés, erre mérget vehetsz.Sose hittem volna, hogy mint a mérgezett egér, vagy a lazac, minden évben többször is visszatérek majd. Semmihez nem hasonlítható az ottani hangulat! Hargita, Kovászna, gyergyó, Csík, gyimes. Rómát látni, és... A fenét. Székelyföldet látni, és!
Románia sokkal liberálisabb ezen a téren tudomásom szerint, bár a szlovákok a pénzért ugyancsak bármit megtennének. Van is okuk rá. Januárban még otromba módon lefikázta Fickó Mo-ot, hogy fényévnyivel jobb helyzertben vannak nálunk. Hát ma más a helyzet, még a miénlnél is nagyobb GDP-visszaesésre sámíhatnak. Ami tudható volt, hiszen jobbára csak az autógyárakból élnek.
És Székelyföld. Nem is értem, sokan miért nem hajlandó betenni oda a lábukat.Elképesztő érzés, erre mérget vehetsz.Sose hittem volna, hogy mint a mérgezett egér, vagy a lazac, minden évben többször is visszatérek majd. Semmihez nem hasonlítható az ottani hangulat! Hargita, Kovászna, gyergyó, Csík, gyimes. Rómát látni, és... A fenét. Székelyföldet látni, és!
2009.08.28. 22:39:53
@Karachar Nevian: Ugyebár azt mondja ki a magyar alkotmány, hogy magyar az, aki magyarnak vallja magát. Ha valaki azt mondta magáról, hogy ő magyar, pláne, ha magyarul is alkotta meg a munkáját, úgy hiszem, joggal tekinthetjük magyarnak. Megjegyzem, hogy részemről semmi bajom nem lenne a szlovákokkal, ha nem az lenne a tényállás, amit az előző hozzászólásomban írtam. Egyébként én is szeretem a lengyeleket, és hasonlót éreztem részükről, mikor náluk jártam. Nem felejthetjük el az 1848-as szabadságharcban vállalt szerepüket. Nem véletlenül van majd minden településen Jozef Bem- ről elnevezett utca, tér. Nem véletlenül ő 'Bem apó'. Ők jól jöttek ki a történelem nagy játékából. Sajnos, mi kevésbé. Nem rajtunk múlt.
papamaci1 2009.08.28. 22:42:59
Barmok ! Háború esetén a következő hadseregek támadnának meg minket:a román, a szerb, esetleg a horvát az ukrán (!) és természetesen a szlovák. Talán a cseh,a lengyel az osztrák semleges maradna.
slovnaft 2009.08.28. 22:45:01
@kermi:
Szerintem az Alkotmányt pontosan kéne értelmezni, mert ha így lenne, ahogy írod, nem lennének nemzetiségek. Márpedig vannak. Szerencsére. Szerintem magyar ÁLLAMPOLGÁRról lehet csak beszélni.Az országot döntően magyar (nemzetiségű) magyar állampollgérok lakják, de vannak cigány nemzetiségű magyar állampollgárok és más nemzetiségűek, vagy vallásúak. Ebből a szempontból hibás és egyértelműen politikailag manipulált az a kifejezés, hogy "nem cigány". Vannak cigányok és nem cigányok - hallani mostanában sokat. Hát ilyen nincs. Ha vann ak cigányok, akkor velük szemben vannakmás nemzetiségűek, többnyire magyarok. csakhogy a magyarságtudatot szeretnék nagyon gyengíteni, különösen a mérhetetlen népszerűségű, legarrogánsabb tetűpárt, a szadesz vezérürüi.
Szerintem az Alkotmányt pontosan kéne értelmezni, mert ha így lenne, ahogy írod, nem lennének nemzetiségek. Márpedig vannak. Szerencsére. Szerintem magyar ÁLLAMPOLGÁRról lehet csak beszélni.Az országot döntően magyar (nemzetiségű) magyar állampollgérok lakják, de vannak cigány nemzetiségű magyar állampollgárok és más nemzetiségűek, vagy vallásúak. Ebből a szempontból hibás és egyértelműen politikailag manipulált az a kifejezés, hogy "nem cigány". Vannak cigányok és nem cigányok - hallani mostanában sokat. Hát ilyen nincs. Ha vann ak cigányok, akkor velük szemben vannakmás nemzetiségűek, többnyire magyarok. csakhogy a magyarságtudatot szeretnék nagyon gyengíteni, különösen a mérhetetlen népszerűségű, legarrogánsabb tetűpárt, a szadesz vezérürüi.
papamaci1 2009.08.28. 22:47:36
@napielem:
"határok feloldása, népek barátsága."
Most sírva röhögjek, v. röhögve sírjak ? Ezt a jó szovjet-kommunista szöveget rég hallottam már. De elég sokszor ám.....
"határok feloldása, népek barátsága."
Most sírva röhögjek, v. röhögve sírjak ? Ezt a jó szovjet-kommunista szöveget rég hallottam már. De elég sokszor ám.....
2009.08.28. 22:51:27
@slovnaft: Szerintem nincs ezzel az értelmezéssel semmi baj. Az alkotmány így hangzik és kész. Ha valaki azt mondja magáról, hogy ő német, cigány, zsidó, szlovák, román, vagy bármilyen más, az az ő dolga, az alkotmány nem kényszeríti rá a magyarságot. Azt hiszem, ezzel eléggé 'szelid' alkotmányt mondhatunk a magunkénak. Pl. a román azt mondja ki, hogy Románia egységes nemzetállam. Tehát már az alkotmányban letagadnak kb. 5 millió embert.
slovnaft 2009.08.28. 22:52:00
Látom lefáradtatok. Itt egy izgalmas téma:
torsalqvist.freeblog.hu/archives/2009/07/02/Vilagszenzacio/#e4161875
torsalqvist.freeblog.hu/archives/2009/07/02/Vilagszenzacio/#e4161875
slovnaft 2009.08.28. 23:02:34
Lett volna nagy világcsodája
a Kárpátok középsô részén,
a szittyák sokasága várta,
több nációnak sarja rá lenézvén.
Nem vala ugyan elég arany,
de a cselekvés is hibádzik,
gyönge vezérek érte hasztalan
küzdenek, gyôz a fukar másik.
A Duna mellett elmarad az ünnep,
a vidékrôl sokan elmenekülnek.
Nostradamus Hungaricus
a Kárpátok középsô részén,
a szittyák sokasága várta,
több nációnak sarja rá lenézvén.
Nem vala ugyan elég arany,
de a cselekvés is hibádzik,
gyönge vezérek érte hasztalan
küzdenek, gyôz a fukar másik.
A Duna mellett elmarad az ünnep,
a vidékrôl sokan elmenekülnek.
Nostradamus Hungaricus
2009.08.28. 23:04:01
@slovnaft: Csak az nem szerepel ebben a cikkben, hogy a rovásírást végül is ki találta ki? Sajátunk-e, vagy esetleg átvettük és magunknak formáztuk át, esetleg át se alakítottuk? Plusz kérdés, hogy habár a piramis(ha az) tényleg régi, de mikor kerülhetett oda az írás? Már amennyiben tényleg ott van. Mert azt nehezen hiszem el, hogy egy ilyen leletet ne kapna fel a világsajtó, hiszen ez a legrégebbi írások közé tartozna. Szép lenne. De igaz-e?
'it's cool to know nothing' 2009.08.28. 23:05:35
Azért még visszautalok az eredeti posztra hátha Kóczián elolvassa végig mindegyik kommentet:
- miért kell Svédországban járni, hogy valaki ráébredjen az Eu történelemre? Elég nyilvánvaló.
- azért kíváncsi lennék milyen következtetést vonna le abból, hogy Londontól Sydney van vagy 20 000 km, miközben Sydneytől Jakarta csak kb. 5-6000 km.
- vagy abból, hogy a Porosz nép nem német, hanem Ó-balti (Litvánnal rokon).
- vagy abból, hogy Hannover környékén magyarázhatod, hogy mi Magyarország, meg hol van, meg kik lakják, míg Münchenben ez magától értetődik.
- vagy, hogy a török taxis Németországban ha megtudja, hogy magyar vagy, akkor mindjárt testvérként tisztel, míg egy másik török nép taxisa pl. Azerbajdzsán vagy Türkmén semmit nem tud rólad.
Ezekből mind lehetne valami hülye ideológiát gyártani, következtetést levonni, pont olyat mint az eredeti poszt. pl. Yes, I believe in them. They live among us. They call themselves Hungarians. (E. Fermi)
- miért kell Svédországban járni, hogy valaki ráébredjen az Eu történelemre? Elég nyilvánvaló.
- azért kíváncsi lennék milyen következtetést vonna le abból, hogy Londontól Sydney van vagy 20 000 km, miközben Sydneytől Jakarta csak kb. 5-6000 km.
- vagy abból, hogy a Porosz nép nem német, hanem Ó-balti (Litvánnal rokon).
- vagy abból, hogy Hannover környékén magyarázhatod, hogy mi Magyarország, meg hol van, meg kik lakják, míg Münchenben ez magától értetődik.
- vagy, hogy a török taxis Németországban ha megtudja, hogy magyar vagy, akkor mindjárt testvérként tisztel, míg egy másik török nép taxisa pl. Azerbajdzsán vagy Türkmén semmit nem tud rólad.
Ezekből mind lehetne valami hülye ideológiát gyártani, következtetést levonni, pont olyat mint az eredeti poszt. pl. Yes, I believe in them. They live among us. They call themselves Hungarians. (E. Fermi)
Karachar Nevian (törölt) 2009.08.28. 23:08:30
@kermi:
Ha már a Bem terekről beszélsz ne felejtsd el hogy 2 olyan név van akikről gyakorlatilag minden településen van elnevezve közterület: Kossuth és Petőfi(mindkettő SVK gyökerű). Ha még a részben bunyevác Bartókot is bevesszük a sorba, megvannak a középhullámú rádióadók :)
Kissé pontosítok a szlovákok problémáját illetően:
Bél Mátyás, Benyovszky Móric, Kossuth Lajos, Jedlik Ányos. Eszünkbe sem jutna őket szlováknak nevezni. A magyar wikipedia fel se veti annak az eshetőségét hogy nem kéne kisajátítani őket...
A szlovák meg persze ugyanígy fog reagálni. A nyugati meg meglátja ezt a 'balkáni' őrjöngést és vitát, majd leszarja az egészet és továbbáll.
Érdekes volna ha meg akarnánk húzni itt is a SVK-HUN határt: A szódavíz meg a dinamó feltalálóját ide követeljük, de adjuk cserébe a Bél Mátyást meg Benyovszky lehet mostantól szlovák származású madagaszkári király...?
Ha Zrínyit megkérdeznék ma hogy minek tartja magát, szerintetek horvátot vagy magyart mondana?
Segítek: keresztényt!
Ha már a Bem terekről beszélsz ne felejtsd el hogy 2 olyan név van akikről gyakorlatilag minden településen van elnevezve közterület: Kossuth és Petőfi(mindkettő SVK gyökerű). Ha még a részben bunyevác Bartókot is bevesszük a sorba, megvannak a középhullámú rádióadók :)
Kissé pontosítok a szlovákok problémáját illetően:
Bél Mátyás, Benyovszky Móric, Kossuth Lajos, Jedlik Ányos. Eszünkbe sem jutna őket szlováknak nevezni. A magyar wikipedia fel se veti annak az eshetőségét hogy nem kéne kisajátítani őket...
A szlovák meg persze ugyanígy fog reagálni. A nyugati meg meglátja ezt a 'balkáni' őrjöngést és vitát, majd leszarja az egészet és továbbáll.
Érdekes volna ha meg akarnánk húzni itt is a SVK-HUN határt: A szódavíz meg a dinamó feltalálóját ide követeljük, de adjuk cserébe a Bél Mátyást meg Benyovszky lehet mostantól szlovák származású madagaszkári király...?
Ha Zrínyit megkérdeznék ma hogy minek tartja magát, szerintetek horvátot vagy magyart mondana?
Segítek: keresztényt!
slovnaft 2009.08.28. 23:10:56
És m ég egy kis adalék:
Lesz majd, hogy a pénz egyre kevesebbet
ér, s az emberek apraját eldobják,
és hiába lesznek a pénzek egyre szebbek,
súlyuk miatt már a koldusok sem hordják.
Értéke nem lesz semmi a munkának,
és nem lesz semmi haszna a pénznek,
uzsorások magyar földre licitálnak,
gazdagok helyett fizetnek a szegények.
Nomád népek jônek Pannóniába,
egyre számosabban és megvetetten,
e nemzet veszti nyelvét s Európában árva,
a föld népe nem fogadja be, sem a szellem.
Csak táncol s zenél, koldul, lop ha kell,
és vándorol tovább, örökké vágytól hajtva,
hogy egyszer végsô hazát is érdemel,
és barna bôre nem lesz bélyeg rajta.
Jön új nemzedék, mely erôs lesz,
és nem szégyenli többé, hogy magyar,
a vének nemzedéke önmagán erôt vesz,
s nemcsak önmagának túr és kapar.
Erkölcsében megújul majd az ország,
és végre büszke lesz minden fia,
mert ámulatba ejti egész Európát
ezerszáz évnek elteltével Pannónia.
Agyáva nép megérdemli sorsát,
Vezéreit meghalni hagyja,
bitó alatt tapsol az ország,
a zsarnok számíthat sok szavazatra.
A számos idegen, ki beszivárog,
nem érzi önmagát magyarnak,
kevés a tatár és a török átok,
az idegenek új zászlót akarnak.
Az új zászlón munkálkodások eszköze,
de a pribékeknek munkához nincs köze.
Arégi rablók egy csoportja
fondorlattal szerez hatalmat,
nagy ez a zsák és nagy a foltja,
szabad patkányok jót harapnak.
de meggyûlöli ôket a nép,
a patkányok elmenekülnek,
elválik egymástól vörös és a kék,
hátrahagyják az eltékozolt földet.
Az írott szó elhal majd,
és egyre szegényebb lesz a beszéd,
a nemzetre egy talány hoz bajt,
mely elveszi az emberek eszét.
Egész nap otthonukban ülnek,
bámulnak hazug, mozgó képeket,
s mire a bálványok ledôlnek,
már alig születnek gyermekek.
Amit értelmes elme el sem képzel,
az megtörténik majd Hungáriában.
Senki nem boldogul erôvel, sem ésszel,
csak gyilkos ármány és ravaszság van.
Dolgozni akarnál, de nincs munka,
pedig a földek parlagon hevernek,
aki eddig a munkáját csak unta,
most koldusa lesz az idegeneknek.
Lesz majd, hogy a pénz egyre kevesebbet
ér, s az emberek apraját eldobják,
és hiába lesznek a pénzek egyre szebbek,
súlyuk miatt már a koldusok sem hordják.
Értéke nem lesz semmi a munkának,
és nem lesz semmi haszna a pénznek,
uzsorások magyar földre licitálnak,
gazdagok helyett fizetnek a szegények.
Nomád népek jônek Pannóniába,
egyre számosabban és megvetetten,
e nemzet veszti nyelvét s Európában árva,
a föld népe nem fogadja be, sem a szellem.
Csak táncol s zenél, koldul, lop ha kell,
és vándorol tovább, örökké vágytól hajtva,
hogy egyszer végsô hazát is érdemel,
és barna bôre nem lesz bélyeg rajta.
Jön új nemzedék, mely erôs lesz,
és nem szégyenli többé, hogy magyar,
a vének nemzedéke önmagán erôt vesz,
s nemcsak önmagának túr és kapar.
Erkölcsében megújul majd az ország,
és végre büszke lesz minden fia,
mert ámulatba ejti egész Európát
ezerszáz évnek elteltével Pannónia.
Agyáva nép megérdemli sorsát,
Vezéreit meghalni hagyja,
bitó alatt tapsol az ország,
a zsarnok számíthat sok szavazatra.
A számos idegen, ki beszivárog,
nem érzi önmagát magyarnak,
kevés a tatár és a török átok,
az idegenek új zászlót akarnak.
Az új zászlón munkálkodások eszköze,
de a pribékeknek munkához nincs köze.
Arégi rablók egy csoportja
fondorlattal szerez hatalmat,
nagy ez a zsák és nagy a foltja,
szabad patkányok jót harapnak.
de meggyûlöli ôket a nép,
a patkányok elmenekülnek,
elválik egymástól vörös és a kék,
hátrahagyják az eltékozolt földet.
Az írott szó elhal majd,
és egyre szegényebb lesz a beszéd,
a nemzetre egy talány hoz bajt,
mely elveszi az emberek eszét.
Egész nap otthonukban ülnek,
bámulnak hazug, mozgó képeket,
s mire a bálványok ledôlnek,
már alig születnek gyermekek.
Amit értelmes elme el sem képzel,
az megtörténik majd Hungáriában.
Senki nem boldogul erôvel, sem ésszel,
csak gyilkos ármány és ravaszság van.
Dolgozni akarnál, de nincs munka,
pedig a földek parlagon hevernek,
aki eddig a munkáját csak unta,
most koldusa lesz az idegeneknek.
slovnaft 2009.08.28. 23:11:56
@kermi:
A csuda tudja. Ha igaz, akkor... De gyanús a nagy hallgatás.
A csuda tudja. Ha igaz, akkor... De gyanús a nagy hallgatás.
'it's cool to know nothing' 2009.08.28. 23:13:07
@Karachar Nevian:
Ezt egy másik poszthoz írtam, de alátámasztja az általad mondottakat.
Egy "kollégának" az alábbi volt a véleménye:
"Mi is a baj a nagy Magyarország matricával,vagy az árpádsávossal? Mellesleg magasról teszek rá,hogy a szlovákoknak esetleg tettszik-é vagy nem!
Előszeretettel magyarázom el nekik,hogy drága "hazájuk" közel 80%-a a miénk volt,sajnos csak volt."
Erre volt a válaszom, hogy:
Mi meg az övék voltunk : ) Mármint drága hazánk az övék volt (mármint is). Vagyis nem volt enyém-tied. Mármint így volt jó. Vót egy magyar király (aki nápolyi vót, vagy félromán, vagy német, meg néha magyar is - az elején), vót a nemzet (csak a nemesekből állt és multietnikumú vót). És voltak a barmok és jobbágyok mint tulajdon, akik nem vótak a nemzet és mindenki lesz@rta, hogy milyen nyelven beszélnek. Írni olvasni úgysem tudtak, a mise meg először latin vót, aztán meg úgy, ahogy ott helyben megértették. A közigazgatás meg latinul vót.
Aztán eltörültük a latinozást és bévezettük a magyart és kiderült, hogy huvazze én nem vagyok magyar, huvazze én sem. Pedig addig ők is úgy gondolták, hogy ők magyarok. És akkor elkezdtek ébredni. Mi meg hülyék vótunk és nem megoldottuk a problémát, hanem elb@sztuk. Most meg szopunk.
Ezt egy másik poszthoz írtam, de alátámasztja az általad mondottakat.
Egy "kollégának" az alábbi volt a véleménye:
"Mi is a baj a nagy Magyarország matricával,vagy az árpádsávossal? Mellesleg magasról teszek rá,hogy a szlovákoknak esetleg tettszik-é vagy nem!
Előszeretettel magyarázom el nekik,hogy drága "hazájuk" közel 80%-a a miénk volt,sajnos csak volt."
Erre volt a válaszom, hogy:
Mi meg az övék voltunk : ) Mármint drága hazánk az övék volt (mármint is). Vagyis nem volt enyém-tied. Mármint így volt jó. Vót egy magyar király (aki nápolyi vót, vagy félromán, vagy német, meg néha magyar is - az elején), vót a nemzet (csak a nemesekből állt és multietnikumú vót). És voltak a barmok és jobbágyok mint tulajdon, akik nem vótak a nemzet és mindenki lesz@rta, hogy milyen nyelven beszélnek. Írni olvasni úgysem tudtak, a mise meg először latin vót, aztán meg úgy, ahogy ott helyben megértették. A közigazgatás meg latinul vót.
Aztán eltörültük a latinozást és bévezettük a magyart és kiderült, hogy huvazze én nem vagyok magyar, huvazze én sem. Pedig addig ők is úgy gondolták, hogy ők magyarok. És akkor elkezdtek ébredni. Mi meg hülyék vótunk és nem megoldottuk a problémát, hanem elb@sztuk. Most meg szopunk.
slovnaft 2009.08.28. 23:14:36
@Karachar Nevian:
Nem igaz, hogy "a Nyugat" leszarja és továbbáll. Nincs is olyan, hogy Nyugat. Ezek ugyanúgy marakodnak. Lásd vallon-flamand vitát, déltiroli zördülést, baszk robbangatást, ír szparatizmust, miegyebet.
Nem igaz, hogy "a Nyugat" leszarja és továbbáll. Nincs is olyan, hogy Nyugat. Ezek ugyanúgy marakodnak. Lásd vallon-flamand vitát, déltiroli zördülést, baszk robbangatást, ír szparatizmust, miegyebet.
slovnaft 2009.08.28. 23:19:41
Nostradamus Hungaricus:
Az Erdôn túl él az ország jobbja,
de számában kisebbik része,
földjét az erôsebb elrabolja,
ezeregyszázból nyolcvan évre.
Már csupán nyelvében él, de él még,
s gyarapszik, míg Erdôn innen fogynak,
az ô küzdelmük hozza el a békét
és egységet minden magyaroknak.
Keletrôl primitív, barbár horda
tör Magyarországra, nem elôször.
A nép minden vagyonát elhordja,
a csôcselék a mélybôl elôtör.
Megérkeznek a haza elárulói,
sértôdöttek és idegenek,
tíz évig tudják a népet zsarolni:
Vörös és sárga a címerben egyek.
Csak temetni tudnak, nem ünnepelni,
erejük gyorsan elfogy, szalmaláng,
türelmesek, de kitartásuk semmi,
vezérük rosszul végzi mindahány.
Költôiket elfelejtik gyorsan,
akárcsak régi énekeiket,
magyar se marad sok a honban,
de magyarul szólnak – az idegenek.
Az Erdôn túl él az ország jobbja,
de számában kisebbik része,
földjét az erôsebb elrabolja,
ezeregyszázból nyolcvan évre.
Már csupán nyelvében él, de él még,
s gyarapszik, míg Erdôn innen fogynak,
az ô küzdelmük hozza el a békét
és egységet minden magyaroknak.
Keletrôl primitív, barbár horda
tör Magyarországra, nem elôször.
A nép minden vagyonát elhordja,
a csôcselék a mélybôl elôtör.
Megérkeznek a haza elárulói,
sértôdöttek és idegenek,
tíz évig tudják a népet zsarolni:
Vörös és sárga a címerben egyek.
Csak temetni tudnak, nem ünnepelni,
erejük gyorsan elfogy, szalmaláng,
türelmesek, de kitartásuk semmi,
vezérük rosszul végzi mindahány.
Költôiket elfelejtik gyorsan,
akárcsak régi énekeiket,
magyar se marad sok a honban,
de magyarul szólnak – az idegenek.
Karachar Nevian (törölt) 2009.08.28. 23:25:48
slovnaft 2009.08.28. 23:14:36
de a mi(szlovák-magyar ~ szlogyar vagy magyák?) problémánkat biza leszarják...
De mi is ellen-leszarjuk az íreket meg a belgákat is, amolyan jó szlávos/magyaros virtussal.
Így leszünk mi egy nagy boldog család...
\'it\'s cool to know nothing\' 2009.08.28. 23:13:07
Én azért voltam mérges a 'tótokra', mert Szt. István bizony az ő királyuk is és nem értem miért nem akarják ők is velünk ünnepelni a szentté avatását?
A közös történelmi emlékek apropóján lehetne közösen ünnepelni, volna is mit...
Lehet hogy itt is hagyományos módszer segítene csak a megbékélésünkben: közös ellenséget kell találni.
de a mi(szlovák-magyar ~ szlogyar vagy magyák?) problémánkat biza leszarják...
De mi is ellen-leszarjuk az íreket meg a belgákat is, amolyan jó szlávos/magyaros virtussal.
Így leszünk mi egy nagy boldog család...
\'it\'s cool to know nothing\' 2009.08.28. 23:13:07
Én azért voltam mérges a 'tótokra', mert Szt. István bizony az ő királyuk is és nem értem miért nem akarják ők is velünk ünnepelni a szentté avatását?
A közös történelmi emlékek apropóján lehetne közösen ünnepelni, volna is mit...
Lehet hogy itt is hagyományos módszer segítene csak a megbékélésünkben: közös ellenséget kell találni.
nem nemsiker_s 2009.08.28. 23:31:50
Tudja valaki hány nóbeldíjasa volt Csehszlovákiának, Romániának meg Szerbiának együttvéve ?
roki 2009.08.28. 23:34:53
@Karachar Nevian:
>>2 olyan név van akikről gyakorlatilag minden településen van elnevezve közterület: Kossuth és Petőfi(mindkettő SVK gyökerű).
Kossuth egészen biztos, hogy nem szlovák gyökerű.
Apa ági felmenői magyar nemesek, anyja német eredetű felvidéki nemesi család sarja.
Math fia Kossuth IV.Bélától kapott adománybirtokot a Vág mentén, később a Kossuthfalva nevű helyet elvesztették, majd visszaszerezték a Kossuth család sarjai.
A Petrovics vezetéknév II.József nyelvrendelete szerint, aki kötelezően írta elő a végződés(ics , vics, ivics, ovics, stb) használatát, az orotdox vallásba tartozó embert jelez. Nem feltétlenül szerb, mert pl. Szentendre ortodox lakosainak adólajstromában igen sok magyar névvel is találkozhatunk, ők szintén Artemije pátriárka népével jöttek a Szerémségből a török elől, hiszen, mint ismert, pl. Szávaszentdemeter környékén magyar ortodoxok is éltek.
Hrúz Mária esetében meg kell jegyezni először is, hogy szintén evangélikus vallású, amiből adódik az óegyházi cseh ismerete, de Hrúz Mária anyanyelvét valószínűleg a kutyájának névül adott "Morzsa" jobban jellemzi.
Vezetékneve kimondottan ritkán fordul elő szláv környezetben, ellenben igen sűrűn a pontuszi sztyepp azon részén, ahol gyanúsan sok, "magyarosan" hangzó helységnév található a 'hruz' kapcsolódással.Feltehetőleg a Hrúz mint család inkább késő szarmata töredék, a szirákok beköltözéséhez köthető.
Nagyon szépen vagyunk mi magyarok, nálunk nemzeti sport mindenkit kiajánlani valaki más nemzetnek, szinte tukmálni, hogy a végén úgy álljunk, mint akinek sosem volt semmije.
Vigyázni kellene legalább arra, amink van.
S
>>2 olyan név van akikről gyakorlatilag minden településen van elnevezve közterület: Kossuth és Petőfi(mindkettő SVK gyökerű).
Kossuth egészen biztos, hogy nem szlovák gyökerű.
Apa ági felmenői magyar nemesek, anyja német eredetű felvidéki nemesi család sarja.
Math fia Kossuth IV.Bélától kapott adománybirtokot a Vág mentén, később a Kossuthfalva nevű helyet elvesztették, majd visszaszerezték a Kossuth család sarjai.
A Petrovics vezetéknév II.József nyelvrendelete szerint, aki kötelezően írta elő a végződés(ics , vics, ivics, ovics, stb) használatát, az orotdox vallásba tartozó embert jelez. Nem feltétlenül szerb, mert pl. Szentendre ortodox lakosainak adólajstromában igen sok magyar névvel is találkozhatunk, ők szintén Artemije pátriárka népével jöttek a Szerémségből a török elől, hiszen, mint ismert, pl. Szávaszentdemeter környékén magyar ortodoxok is éltek.
Hrúz Mária esetében meg kell jegyezni először is, hogy szintén evangélikus vallású, amiből adódik az óegyházi cseh ismerete, de Hrúz Mária anyanyelvét valószínűleg a kutyájának névül adott "Morzsa" jobban jellemzi.
Vezetékneve kimondottan ritkán fordul elő szláv környezetben, ellenben igen sűrűn a pontuszi sztyepp azon részén, ahol gyanúsan sok, "magyarosan" hangzó helységnév található a 'hruz' kapcsolódással.Feltehetőleg a Hrúz mint család inkább késő szarmata töredék, a szirákok beköltözéséhez köthető.
Nagyon szépen vagyunk mi magyarok, nálunk nemzeti sport mindenkit kiajánlani valaki más nemzetnek, szinte tukmálni, hogy a végén úgy álljunk, mint akinek sosem volt semmije.
Vigyázni kellene legalább arra, amink van.
S
roki 2009.08.28. 23:39:16
@Karachar Nevian:
'Ha Zrínyit megkérdeznék ma hogy minek tartja magát, szerintetek horvátot vagy magyart mondana?
'
Zrínyi édesanyja magyar, édesapja német.
Zrin egy vár neve, ami cserével került a család birtokába, a csere óta nevezik magukat arról.
A Subics család viszont feltehetőleg, a Babonics családdal együtt avar gyökerű.
A subics-(subás) még Miklosich szerint sem volt szláv gyökerű szó.
'Ha Zrínyit megkérdeznék ma hogy minek tartja magát, szerintetek horvátot vagy magyart mondana?
'
Zrínyi édesanyja magyar, édesapja német.
Zrin egy vár neve, ami cserével került a család birtokába, a csere óta nevezik magukat arról.
A Subics család viszont feltehetőleg, a Babonics családdal együtt avar gyökerű.
A subics-(subás) még Miklosich szerint sem volt szláv gyökerű szó.
slovnaft 2009.08.28. 23:39:37
@roki:
"Nagyon szépen vagyunk mi magyarok, nálunk nemzeti sport mindenkit kiajánlani valaki más nemzetnek, szinte tukmálni, hogy a végén úgy álljunk, mint akinek sosem volt semmije.
Vigyázni kellene legalább arra, amink van."
Nagyon bölcs és igaz szavak. Elismerésem érte! Lassan már valóban nem élnek nálunk magyarok, minden hétvégi nemzetiségi esemény más nemzetiségekről szól. De hol vannak a magyarok?????
"Nagyon szépen vagyunk mi magyarok, nálunk nemzeti sport mindenkit kiajánlani valaki más nemzetnek, szinte tukmálni, hogy a végén úgy álljunk, mint akinek sosem volt semmije.
Vigyázni kellene legalább arra, amink van."
Nagyon bölcs és igaz szavak. Elismerésem érte! Lassan már valóban nem élnek nálunk magyarok, minden hétvégi nemzetiségi esemény más nemzetiségekről szól. De hol vannak a magyarok?????
Megfigyelo 2009.08.28. 23:40:49
@nemsiker_s: A magyar Nobel-dijasok a magyar allam altal kulfoldre kenyszeritett magyar-zsidok voltak. (Az egyedul Magyarorszagon Nobel-dijat kapott Szentgyorgyi anyai agon szinten, ezert kellett 44-ben bujkalnia.) Ezt a populaciot Horthy kormanyzosaga es Sztojay miniszterelnoksege alatt, a maradek joreszet pedig Szalasi nemzetvezetosege alatt, az "oskereszteny" nagymagyarok (nemet szovetsegesuk segitsegevel) kiirtottak. Ugyhogy nem kellene annyira hasonlitgatni...
Ленина · http://szanalmas.hu 2009.08.28. 23:42:40
Egyébként ők is sokra tartják a minisztereiket...
halbot.haluze.sk/images/2008-07/4331_fico.jpg
halbot.haluze.sk/?id=4331
halbot.haluze.sk/images/2008-07/4331_fico.jpg
halbot.haluze.sk/?id=4331
'it's cool to know nothing' 2009.08.28. 23:42:56
@Karachar Nevian:
Amíg azt ordítjuk az utcán, hogy büdös tót elloptad a felvidéket, addig nehéz lesz visszaédesgetni őket és a végén még Szt. Istvánt is megtagadják.
Ha el tudnánk fogadni, hogy az őseik (vagy egy részük) őshonos, szorgalmasan dolgoztak nekünk/értünk évszázadokon keresztül, adót fizettek, írókat, tudósokat adtak a (közös) nemzetnek (nekünk), egy szóval értékes emberek (magyarok?, magyar-tótok?) voltak és ezért (testvérként) tiszteljük őket, elfogadjuk, hogy jogosan használják (közös) szimbólumainkat és történelmünket, és jogukban áll a felvidéken élni és szlováknak lenni, saját sorsukról dönteni, gyanítom megváltozna a hozzáállásuk is. Egyelőre nekem úgy tűnik, ezek mindegyikét tagadjuk. Ők koszos jobbágyok, akiket megtűrtünk ezer éven keresztül és hiába tartottuk el őket és védtük a vérünkel házaikat, hálátlanul ellopták a felvidéket. Amíg ez a vélemény, addig nem jövünk ebből ki sehogy.
Amíg azt ordítjuk az utcán, hogy büdös tót elloptad a felvidéket, addig nehéz lesz visszaédesgetni őket és a végén még Szt. Istvánt is megtagadják.
Ha el tudnánk fogadni, hogy az őseik (vagy egy részük) őshonos, szorgalmasan dolgoztak nekünk/értünk évszázadokon keresztül, adót fizettek, írókat, tudósokat adtak a (közös) nemzetnek (nekünk), egy szóval értékes emberek (magyarok?, magyar-tótok?) voltak és ezért (testvérként) tiszteljük őket, elfogadjuk, hogy jogosan használják (közös) szimbólumainkat és történelmünket, és jogukban áll a felvidéken élni és szlováknak lenni, saját sorsukról dönteni, gyanítom megváltozna a hozzáállásuk is. Egyelőre nekem úgy tűnik, ezek mindegyikét tagadjuk. Ők koszos jobbágyok, akiket megtűrtünk ezer éven keresztül és hiába tartottuk el őket és védtük a vérünkel házaikat, hálátlanul ellopták a felvidéket. Amíg ez a vélemény, addig nem jövünk ebből ki sehogy.
slovnaft 2009.08.28. 23:44:04
@Megfigyelo:
Fura és visszataszító világot alkottunk. Amikor megnyúznak egy öreg magyar asszonyt a rossz emberek, akkor szimplán bűnözőkről beszél a közbeszéd. de ha valamelyik rossz embert éri tettlegesség, mindjárt rasszizmust kiáltanak és hamar kiderül, hogy az illető cigány. Szinte megszólalásig ilyen a hazai zsidóság esete: amikor valamilyen pejoratív eseménnyel kapcsolatban emlegetik őket, tiltakoznak, hogy magánügy, ki a zsidó. Meg olyan nincs is, hogy lehetne azt látni. De amikor a Nobel-díjasokról beszélünk, lám-lám előrekül a zsidó kártya és a melldöngetés. Kettős mérce, állami segédlettel.
Fura és visszataszító világot alkottunk. Amikor megnyúznak egy öreg magyar asszonyt a rossz emberek, akkor szimplán bűnözőkről beszél a közbeszéd. de ha valamelyik rossz embert éri tettlegesség, mindjárt rasszizmust kiáltanak és hamar kiderül, hogy az illető cigány. Szinte megszólalásig ilyen a hazai zsidóság esete: amikor valamilyen pejoratív eseménnyel kapcsolatban emlegetik őket, tiltakoznak, hogy magánügy, ki a zsidó. Meg olyan nincs is, hogy lehetne azt látni. De amikor a Nobel-díjasokról beszélünk, lám-lám előrekül a zsidó kártya és a melldöngetés. Kettős mérce, állami segédlettel.
nem nemsiker_s 2009.08.28. 23:44:57
@Megfigyelo: Csehszlovák, Román, és Szerb zsidó nóbeldíjast is elfogadok :) Egyébként a mi nóbeldíjasaink elótt le a kalappal, ettől függetlenül mind magyarnak tartotta magát.
Nem a vér tesz valakit zsenivé, hanem talán a kultúra, és a nyelv.
Nem a vér tesz valakit zsenivé, hanem talán a kultúra, és a nyelv.
slovnaft 2009.08.28. 23:46:45
@\'it\'s cool to know nothing\':
Ez igaz. Nekünk ők még mindig hegyi pásztorok. Meg drótos tótok. persze ennek meg vannak a maguk történelmi magyarázatai.
Ez igaz. Nekünk ők még mindig hegyi pásztorok. Meg drótos tótok. persze ennek meg vannak a maguk történelmi magyarázatai.
slovnaft 2009.08.28. 23:49:32
@nemsiker_s:
Emlékezzetek! A 2002-es választás előtt adott egy interjút Teller Ede. A nyakába tette azt a kitüntetést, amit OVItól kapott. Szép vastag nemzetiszínű szalagon lógott. És magyarul beszélt. azt mondta, a magyaroké és a fiataloké a jövő. Nagy magyarnak tartotta magát. nagyon szép és emlékezetes volt, sőt dbbenetes. Miután akkoriban kiderült, hogy betegsége miatt elfelejtette a héber és az angol nyelvet, egyedül magyarul, ANYANYELVÉN tudott!!! Aztán két hónap múlva elment. Igazi magyar volt.
Emlékezzetek! A 2002-es választás előtt adott egy interjút Teller Ede. A nyakába tette azt a kitüntetést, amit OVItól kapott. Szép vastag nemzetiszínű szalagon lógott. És magyarul beszélt. azt mondta, a magyaroké és a fiataloké a jövő. Nagy magyarnak tartotta magát. nagyon szép és emlékezetes volt, sőt dbbenetes. Miután akkoriban kiderült, hogy betegsége miatt elfelejtette a héber és az angol nyelvet, egyedül magyarul, ANYANYELVÉN tudott!!! Aztán két hónap múlva elment. Igazi magyar volt.
slovnaft 2009.08.28. 23:51:39
Más kérdés, hogy a Népszabóság pártlap igyekezett befeketíteni szegény Tellert és OVi-gyűlöletében félremagyarázni az interjú szövegét. Ha jól emlékszem, még hazugságba is kergették magukat, egy hamisított levelet közölve.
Zetek 2009.08.28. 23:51:39
Péter! Miért erőlködsz? Nem megy ez neked, ehhez nem értesz. A saját tudatlanságodat nem kellene általánosítani. Ráadásul azt még józanabb pillanataidban te is sejted, hogy nem a knédli receptjének nem ismerete a probléma gyökere.Miként a magyar-cigány konfliktus sem oldódik meg attól, ha bebiflázzuk Dankó Pista életrajzi adatait.
nem nemsiker_s 2009.08.28. 23:51:47
@Megfigyelo: Egyébként már előre számítottam egy ilyen beszólásra.
Azt tartom, hogy magyarországnak minden olyan jószándékú emberre szüksége van, akinek magyar szíve van.
Függetlenülattól, hogy egyébként zsidó e.
Azt tartom, hogy magyarországnak minden olyan jószándékú emberre szüksége van, akinek magyar szíve van.
Függetlenülattól, hogy egyébként zsidó e.
nem nemsiker_s 2009.08.28. 23:54:21
@slovnaft: erre gondoltam.
nem nemsiker_s 2009.08.28. 23:56:31
Na szasztok dobok egy hátast.
'it's cool to know nothing' 2009.08.28. 23:57:03
@slovnaft:
De vajon mit érezne most, ha az utcán tömegek szidják őt is mint zsidót? Ez a baj a kirekesztéssel, sohasem kérdezik meg azt, akit ki akarnak rekeszteni. Mások fogják eldönteni rólad is, hogy magyar vagy, vagy nem. Valaki kitalálhatja azt is, hogy csak a katolikusok magyarok, a reformátusok nem és így tovább.
Genetikailag egyikunk sem magyar. Az a 200 000 honfoglaló beolvadt a sok többi nemzetbe. Szlovák és Magyar között 100% a genetikai azonosság. Végeztek vizsgálatokat honfoglaláskori magyar sírokkal. Döbbenetes lett az eredmény. Gyakorlatilag mindannyian a Magyar törzsek által leigázott nép vagyunk, akik felvették a leigázók nyelvét. Gondoltam, hogy elmondom egy Szlováknak, hogy mi vagyunk az igazi áldozatok, mert minekünk nincs is már meg az eredeti nyelvünk, míg ők megtartották a szláv nyelvet : )
Valahogy úgy, ahogy a török-Bolgár néppel történt.
De vajon mit érezne most, ha az utcán tömegek szidják őt is mint zsidót? Ez a baj a kirekesztéssel, sohasem kérdezik meg azt, akit ki akarnak rekeszteni. Mások fogják eldönteni rólad is, hogy magyar vagy, vagy nem. Valaki kitalálhatja azt is, hogy csak a katolikusok magyarok, a reformátusok nem és így tovább.
Genetikailag egyikunk sem magyar. Az a 200 000 honfoglaló beolvadt a sok többi nemzetbe. Szlovák és Magyar között 100% a genetikai azonosság. Végeztek vizsgálatokat honfoglaláskori magyar sírokkal. Döbbenetes lett az eredmény. Gyakorlatilag mindannyian a Magyar törzsek által leigázott nép vagyunk, akik felvették a leigázók nyelvét. Gondoltam, hogy elmondom egy Szlováknak, hogy mi vagyunk az igazi áldozatok, mert minekünk nincs is már meg az eredeti nyelvünk, míg ők megtartották a szláv nyelvet : )
Valahogy úgy, ahogy a török-Bolgár néppel történt.
Kristl 2009.08.29. 00:03:28
@\'it\'s cool to know nothing\':
Duma. Egyrészt semmi sem támasztja alá amit irsz, másrészt a tapasztalat azt mutatja, hogy bármit csinálhatsz a fiatal agressziv és ellenséges nemzetnek úgyse lesz jó és keres valamit a viszályért főleg ha ebből profitálhat.
A törtenelem amúgy sem cukormázas eperhab.
Duma. Egyrészt semmi sem támasztja alá amit irsz, másrészt a tapasztalat azt mutatja, hogy bármit csinálhatsz a fiatal agressziv és ellenséges nemzetnek úgyse lesz jó és keres valamit a viszályért főleg ha ebből profitálhat.
A törtenelem amúgy sem cukormázas eperhab.
Kristl 2009.08.29. 00:16:53
@\'it\'s cool to know nothing\':
Ez meg butaság:
"Genetikailag egyikunk sem magyar. Az a 200 000 honfoglaló beolvadt a sok többi nemzetbe. Szlovák és Magyar között 100% a genetikai azonosság. Végeztek vizsgálatokat honfoglaláskori magyar sírokkal. Döbbenetes lett az eredmény. Gyakorlatilag mindannyian a Magyar törzsek által leigázott nép vagyunk, akik felvették a leigázók nyelvét. Gondoltam, hogy elmondom egy Szlováknak, hogy mi vagyunk az igazi áldozatok, mert minekünk nincs is már meg az eredeti nyelvünk, míg ők megtartották a szláv nyelvet : )"
Egyrészt nem 200k hanem 500k volt, másképp nem tudott volna sem nyelvileg beolvasztani sem akkora hadi potenciálra szert tenni egy nép, történetesen a magyar. (7-10 törzs)
Másrészt minden tiszteletem a genetika alkalmazói felé, de ha a népeket nem "faji" alapon vizsgáljuk. Akkor faji alapon ne vizsgáljuk. Azaz ha nem beszéhetünk szlovák fajról, meg fajtáról akkor hagyjuk a genetikai-vérségi rokonságot.
Főleg, mivel ha nem használjuk helyesen és nem vagyunk tisztában a dolgokkal akkor ritka buta eredményt kaphatunk. Lásd amit irtál.
Mire gondolok itt ami problémát jelent?
1. A nomád törzsi szerveződés a pusztán nem vérségi. Az ugyanis a nemzetség. A nemzetségek viszont átkerülhetnek egyik törzsből a másikba... (ásd mongol népek története)
2. a törzsszövetség pláne nem vérségi... származási. Igy lehet egy "nép" tagja hipp hopp más "nemzetiségű" csoport. Lásd kabarok, örmények, kazárok besenyők.
Magyarul ha a kabar Bumburnyák vérszerződést köt a többi magyar vezírrel és a népét az ő hadijelvényeik mellé vezeti akkor onnantól ők is magyarok. Akkori szokásjog, "vérségi kötelékkel" ami nem biológiai hanem szellemi, ami idővel vérségi is lehet, de az kit érdekel?
3. A nemzettudat, akkoriban egészen más volt mint most. Halljuk eleget. Ergo akkor miért vérségi nemzettudatozunk visszamenőleg?
4. Genetikai sodródás a mintákban. Mint az életben a halálban is könnyen elképzelhető a sodródás. Magyarul, igen kevés minta áll rendelkezésre megállapitani a nagy alapigazságokat.
5. A románok a horvátok és a szlovének meg a szlovákok is nagy egyezést mutatnak, sőt, az osztrákok is.
Akkor vagy ők is szlávok (az oroszoktól már messzebb vagyunk mi is meg a szlovákok is, pedig ők aztan szlavok nem?)
Vagy pedig szimplán arról van szó hogy a térség keveredett és ugyanazok a hatások érték.
pl:
Avarok itthagyták a mintáikat.
Honfoglaló magyarok végigkufircolták a kárpátmedencét.
Bejöttünk, nagy összeborulás.
Besenyők hasonlóan jártak el olykor, egyes placcokon mig istván fejbe nem kolintotta őket. Ekkor ők is "vegyültek"
Bejöttek németek (bajorok, szászok stb) ők is itthagyták a mintajukat. Aztán megjöttek a kunok...
Utana ment a középkori vándorlás, és telepeshullám (pl barcaság) végül a török "minta" aztán az idelátogató spanyol-németalföldi meg német-lengyel minta ujra... Ezek mind itthagyták a "genetikai nyomukat" végül az oroszok is, mer mér ne.
Közben mi is átruccantunk oda, ők meg ide (pl románok esetében.)
A háboruk elég komoly genetikai infocserét eredményezhetnek.
Erről ennyit.
Ez meg butaság:
"Genetikailag egyikunk sem magyar. Az a 200 000 honfoglaló beolvadt a sok többi nemzetbe. Szlovák és Magyar között 100% a genetikai azonosság. Végeztek vizsgálatokat honfoglaláskori magyar sírokkal. Döbbenetes lett az eredmény. Gyakorlatilag mindannyian a Magyar törzsek által leigázott nép vagyunk, akik felvették a leigázók nyelvét. Gondoltam, hogy elmondom egy Szlováknak, hogy mi vagyunk az igazi áldozatok, mert minekünk nincs is már meg az eredeti nyelvünk, míg ők megtartották a szláv nyelvet : )"
Egyrészt nem 200k hanem 500k volt, másképp nem tudott volna sem nyelvileg beolvasztani sem akkora hadi potenciálra szert tenni egy nép, történetesen a magyar. (7-10 törzs)
Másrészt minden tiszteletem a genetika alkalmazói felé, de ha a népeket nem "faji" alapon vizsgáljuk. Akkor faji alapon ne vizsgáljuk. Azaz ha nem beszéhetünk szlovák fajról, meg fajtáról akkor hagyjuk a genetikai-vérségi rokonságot.
Főleg, mivel ha nem használjuk helyesen és nem vagyunk tisztában a dolgokkal akkor ritka buta eredményt kaphatunk. Lásd amit irtál.
Mire gondolok itt ami problémát jelent?
1. A nomád törzsi szerveződés a pusztán nem vérségi. Az ugyanis a nemzetség. A nemzetségek viszont átkerülhetnek egyik törzsből a másikba... (ásd mongol népek története)
2. a törzsszövetség pláne nem vérségi... származási. Igy lehet egy "nép" tagja hipp hopp más "nemzetiségű" csoport. Lásd kabarok, örmények, kazárok besenyők.
Magyarul ha a kabar Bumburnyák vérszerződést köt a többi magyar vezírrel és a népét az ő hadijelvényeik mellé vezeti akkor onnantól ők is magyarok. Akkori szokásjog, "vérségi kötelékkel" ami nem biológiai hanem szellemi, ami idővel vérségi is lehet, de az kit érdekel?
3. A nemzettudat, akkoriban egészen más volt mint most. Halljuk eleget. Ergo akkor miért vérségi nemzettudatozunk visszamenőleg?
4. Genetikai sodródás a mintákban. Mint az életben a halálban is könnyen elképzelhető a sodródás. Magyarul, igen kevés minta áll rendelkezésre megállapitani a nagy alapigazságokat.
5. A románok a horvátok és a szlovének meg a szlovákok is nagy egyezést mutatnak, sőt, az osztrákok is.
Akkor vagy ők is szlávok (az oroszoktól már messzebb vagyunk mi is meg a szlovákok is, pedig ők aztan szlavok nem?)
Vagy pedig szimplán arról van szó hogy a térség keveredett és ugyanazok a hatások érték.
pl:
Avarok itthagyták a mintáikat.
Honfoglaló magyarok végigkufircolták a kárpátmedencét.
Bejöttünk, nagy összeborulás.
Besenyők hasonlóan jártak el olykor, egyes placcokon mig istván fejbe nem kolintotta őket. Ekkor ők is "vegyültek"
Bejöttek németek (bajorok, szászok stb) ők is itthagyták a mintajukat. Aztán megjöttek a kunok...
Utana ment a középkori vándorlás, és telepeshullám (pl barcaság) végül a török "minta" aztán az idelátogató spanyol-németalföldi meg német-lengyel minta ujra... Ezek mind itthagyták a "genetikai nyomukat" végül az oroszok is, mer mér ne.
Közben mi is átruccantunk oda, ők meg ide (pl románok esetében.)
A háboruk elég komoly genetikai infocserét eredményezhetnek.
Erről ennyit.
Karachar Nevian (törölt) 2009.08.29. 00:16:55
roki 2009.08.28. 23:34:53
Restellem hogy index-es cikket találtamcsak, de van benne pár érdekes részlet:
index.hu/tudomany/tortenelem/kospet36373/
roki 2009.08.28. 23:39:16
A Zrínyiek és a Frangepánok pedig horvátok, hidd el :)
'a danas ga osim nas Hrvata i Mađari smatraju svojim nacionalnim junakom.'
a Horvátoknak az az érdekes hogy már mi is(sic!) nemzeti hősünknek tartjuk...
Amúgy a dédunokája, Zrínyi Péter, fordította horvátra a Szigeti veszedelmet ám 'nem művészi célok vezették, mert költői tehetsége kevés volt, hanem bántotta az, hogy Zrínyi Miklós nem horvátul írt.'
Péter amúgy Ivan Gundulić mellett a legnagyobb horvát barokk író, költő... vagyis annak tartják, én utáltam.
\'it\'s cool to know nothing\' 2009.08.28. 23:42:56
Egyet tudok veled érteni.
Volt egy mondatod ami érdekes:
Ők koszos jobbágyok, akiket megtűrtünk ezer éven keresztül és hiába tartottuk el őket és védtük a vérünkel házaikat, hálátlanul ellopták a felvidéket.
Pár éve olvastam egy SVK történésztől gyakorlatilag ugyanezt a mondítot fordított előjellel, meg persze kivéve belőle az ezer éves részt.
Ő azt írta hogy a szlovákok tűrtek meg minket mikor gyáva kutyák módjára a Kárpátokba menekültünk a Török elől és akkor ők védtek meg minket...
Milyen érdekes, annyira közös a sorsunk hogy gyakorlatilag tükörfordítani lehet még a hazugságokat vagy vádakat is, precíz marad :)
Még annyit hogy elsikkadt, elveszett egy korábbi mondandóm: Iszonyú szép nők vannak odaát, de tényleg...
Restellem hogy index-es cikket találtamcsak, de van benne pár érdekes részlet:
index.hu/tudomany/tortenelem/kospet36373/
roki 2009.08.28. 23:39:16
A Zrínyiek és a Frangepánok pedig horvátok, hidd el :)
'a danas ga osim nas Hrvata i Mađari smatraju svojim nacionalnim junakom.'
a Horvátoknak az az érdekes hogy már mi is(sic!) nemzeti hősünknek tartjuk...
Amúgy a dédunokája, Zrínyi Péter, fordította horvátra a Szigeti veszedelmet ám 'nem művészi célok vezették, mert költői tehetsége kevés volt, hanem bántotta az, hogy Zrínyi Miklós nem horvátul írt.'
Péter amúgy Ivan Gundulić mellett a legnagyobb horvát barokk író, költő... vagyis annak tartják, én utáltam.
\'it\'s cool to know nothing\' 2009.08.28. 23:42:56
Egyet tudok veled érteni.
Volt egy mondatod ami érdekes:
Ők koszos jobbágyok, akiket megtűrtünk ezer éven keresztül és hiába tartottuk el őket és védtük a vérünkel házaikat, hálátlanul ellopták a felvidéket.
Pár éve olvastam egy SVK történésztől gyakorlatilag ugyanezt a mondítot fordított előjellel, meg persze kivéve belőle az ezer éves részt.
Ő azt írta hogy a szlovákok tűrtek meg minket mikor gyáva kutyák módjára a Kárpátokba menekültünk a Török elől és akkor ők védtek meg minket...
Milyen érdekes, annyira közös a sorsunk hogy gyakorlatilag tükörfordítani lehet még a hazugságokat vagy vádakat is, precíz marad :)
Még annyit hogy elsikkadt, elveszett egy korábbi mondandóm: Iszonyú szép nők vannak odaát, de tényleg...
Kristl 2009.08.29. 00:22:37
@Karachar Nevian:
Akkor valamit félreértesz. Ugyanis a szlovákokkal sztem vajmi kevesen ezeréveznek, talán 400éveznek maximum. :]
A helység meg egyházi feljegyzésekből meg kiderül ki mit védett meg és mikor.
Szláv nevűek a feljegyzésekben többnyire zsoldosként, cseh és lengyel zsoldosként jelennek meg. Még Jan Griska is.
A török elől meg hogy "menekültünk" a kárpátokba? Ezt valaki magyarázza el mig friss vok. :]
Akkor valamit félreértesz. Ugyanis a szlovákokkal sztem vajmi kevesen ezeréveznek, talán 400éveznek maximum. :]
A helység meg egyházi feljegyzésekből meg kiderül ki mit védett meg és mikor.
Szláv nevűek a feljegyzésekben többnyire zsoldosként, cseh és lengyel zsoldosként jelennek meg. Még Jan Griska is.
A török elől meg hogy "menekültünk" a kárpátokba? Ezt valaki magyarázza el mig friss vok. :]
Kristl 2009.08.29. 00:25:51
@Karachar Nevian:
A frangepánok horvátok. A Zrinyiek meg is-is. Ennek egyetlen komoly oka van, magyar nemesek voltak, magyarnak tartották magukat. Csupán a kor szokásának megfelelően mindkét nációt fontosnak érezték. Természetes volt mindkét kötődésnek eleget tenni.
De kíváncsi vagyok mi alapján állítod Zrinyiről teljesen egyértelműen hogy horvát.
A frangepánok horvátok. A Zrinyiek meg is-is. Ennek egyetlen komoly oka van, magyar nemesek voltak, magyarnak tartották magukat. Csupán a kor szokásának megfelelően mindkét nációt fontosnak érezték. Természetes volt mindkét kötődésnek eleget tenni.
De kíváncsi vagyok mi alapján állítod Zrinyiről teljesen egyértelműen hogy horvát.
consul 2009.08.29. 00:34:45
Nagyon érdekes gondolat!
Furcsa törtnelmi jelenség az, hogy az aktuálisan fennálló állapotról hajlamosak vagyunk azt képzelni, hogy örökké tart. Pedig dehogy. 1000 évig azt hittük, hogy Magyarország akkora, amekkora volt. Aztán most mekkora? A harmada. Ez még a XX. század első évtizedében is annyira hihetetlen volt, mint embert küldeni a Holdra akkor. 150 évig voltak itt a törökök, senki sem hitte volna akkor, hogy egyszer majdnem a teljes kontinensről eltűnnek. Most a szlovákok hiszik azt, hogy örökre övék a Felvidék, a Románok meg, hogy övék Erdély egyszer s mindenkorra. De igazán beláthatjuk, hogy semmi sem tart örökké. Az, hogy valaha Magyaroszághoz fognak-e tartozni ezek a területek, azonban szintén a jövő nagyon sok szemponttól függő homályába vész. Hasonlóan kétségeim vannak a mai izraeli állapotokkal kapcsolatban. Főleg a népesedési körülmények alakulása miatt érdemes elgondolkodni azon, hogy vajon jelen határaival, vagy egyáltalán fennmarad-e pl. 100 év múlva is az az ország? De pesze ez bármely országgal eljátszható gondolat, amelyik nem nemzetállam, azaz nem kizárólag egyféle nemzet lakja.
Furcsa törtnelmi jelenség az, hogy az aktuálisan fennálló állapotról hajlamosak vagyunk azt képzelni, hogy örökké tart. Pedig dehogy. 1000 évig azt hittük, hogy Magyarország akkora, amekkora volt. Aztán most mekkora? A harmada. Ez még a XX. század első évtizedében is annyira hihetetlen volt, mint embert küldeni a Holdra akkor. 150 évig voltak itt a törökök, senki sem hitte volna akkor, hogy egyszer majdnem a teljes kontinensről eltűnnek. Most a szlovákok hiszik azt, hogy örökre övék a Felvidék, a Románok meg, hogy övék Erdély egyszer s mindenkorra. De igazán beláthatjuk, hogy semmi sem tart örökké. Az, hogy valaha Magyaroszághoz fognak-e tartozni ezek a területek, azonban szintén a jövő nagyon sok szemponttól függő homályába vész. Hasonlóan kétségeim vannak a mai izraeli állapotokkal kapcsolatban. Főleg a népesedési körülmények alakulása miatt érdemes elgondolkodni azon, hogy vajon jelen határaival, vagy egyáltalán fennmarad-e pl. 100 év múlva is az az ország? De pesze ez bármely országgal eljátszható gondolat, amelyik nem nemzetállam, azaz nem kizárólag egyféle nemzet lakja.
ssjani 2009.08.29. 00:38:48
Szerintem reggel Keressük elő Mikszáthtól a " Tót atyafiak, jó palócok" című könyvet és keressünk benne a két nép gyűlölködésére vonatkozó részeket. Nem hiszem, hogy találunk benne. Vagy nézzünk körül Jókainál, regényeinek hány százaléka játszódik a mai Magyarország területén. Szinte elenyésző és mégis magyarokról szól még ha más nemzetiségű is a szereplő attól még magyar nemes.
Vagy mindkét nagy írónk elfogult történelemhamisító lenne ?
Vagy mindkét nagy írónk elfogult történelemhamisító lenne ?
GMÁTÉ 2009.08.29. 00:39:19
A szlovákok annak köszönhetik fennmaradásukat, hogy pl. Szt. István és a többi magyar uralkodó nem akarta eltiporni az itt élő kisebbségeket. Ennyit róluk.
hakos2 2009.08.29. 00:46:44
Kedves Kóczián Péter, kicsit jobban kellene ismerni a szlovákokat önnek is , mielőtt a témáról írni kezd. (bár lehet hogy csak valami szlovák származástudat torzítja a látását)
Egyébként nincs az elmúlt évszázadban még egy nép, amely olyan szerencsés lett volna, mint a szlovákok, ha valakit a történelem elkényeztetett , azok bizony sajnos ők voltak.. A nagy elnyomatásuk pedig csak egy mítosz, amelyet ők nem is annyira jóhiszeműen hirdetnek.
S ha ön azt gondolja, hogy a magyarok utálják a szlovákokat, akkor bizony halványlila gőze sincs, mi az az utálat, ahhoz bizony előbb meg kellene ismerkednie a szlovákok nemzeti sportként űzött magyargyűlöletével, amely alapvetően és elismerten a szlovák identitás fokmérője.
A történetben igazán az a szomorú, hogy túszként egy rosszul megrajzolt határ mögött velük él félmillió magyar. Akiken nap mint nap élvezkedhetnek. Nem csoda, hogy sokan közülük föladják és gyermekeikből szlovákot nevelnek, hogy nekik már nyugodtabb életük legyen. Meg hát végső soron ki akar egy lúzer néphez tartozni?
Egyébként nincs az elmúlt évszázadban még egy nép, amely olyan szerencsés lett volna, mint a szlovákok, ha valakit a történelem elkényeztetett , azok bizony sajnos ők voltak.. A nagy elnyomatásuk pedig csak egy mítosz, amelyet ők nem is annyira jóhiszeműen hirdetnek.
S ha ön azt gondolja, hogy a magyarok utálják a szlovákokat, akkor bizony halványlila gőze sincs, mi az az utálat, ahhoz bizony előbb meg kellene ismerkednie a szlovákok nemzeti sportként űzött magyargyűlöletével, amely alapvetően és elismerten a szlovák identitás fokmérője.
A történetben igazán az a szomorú, hogy túszként egy rosszul megrajzolt határ mögött velük él félmillió magyar. Akiken nap mint nap élvezkedhetnek. Nem csoda, hogy sokan közülük föladják és gyermekeikből szlovákot nevelnek, hogy nekik már nyugodtabb életük legyen. Meg hát végső soron ki akar egy lúzer néphez tartozni?
Karachar Nevian (törölt) 2009.08.29. 00:48:45
Kristl 2009.08.29. 00:25:51
wiki forrás, ugyebár kérdőjeles a hitelessége:
hr.wikipedia.org/wiki/Knezovi_Zrinski
itt érdemes a családfát nézni, de ez jobb ha tudsz horvátul:
hr.wikipedia.org/wiki/%C5%A0ubi%C4%87i
Bribirből származnak(Krka folyó) ami erősen Dalmácia. Olyannyira hogy mikor Kálmán megkötötte a Pacta conventa-t, ez a terület nem is volt még a kezében...
wiki forrás, ugyebár kérdőjeles a hitelessége:
hr.wikipedia.org/wiki/Knezovi_Zrinski
itt érdemes a családfát nézni, de ez jobb ha tudsz horvátul:
hr.wikipedia.org/wiki/%C5%A0ubi%C4%87i
Bribirből származnak(Krka folyó) ami erősen Dalmácia. Olyannyira hogy mikor Kálmán megkötötte a Pacta conventa-t, ez a terület nem is volt még a kezében...
futura 2009.08.29. 00:56:49
@slovnaft: Most az általam hajdan igen tisztelt, majd talán húsz éve megzakkant, Szentmihályi Szabó Péter , magát nostradamusi vátesz szerepkörébe beleélő verselőnk,mind a 99 versszakát ide akarod másolni?
Nem értem a célját, most komolyan gondolod, vagy röhögni kéne rajta.
Egyébként hozzászólásaidból árad az a láb és húgyszagú gondolkodás, ami miatt elég nehéz ebben a közegben manapság , normálisan gondolatokat cserélni.
Válaszod borítékolom, egy rugóra jártok.
Nem értem a célját, most komolyan gondolod, vagy röhögni kéne rajta.
Egyébként hozzászólásaidból árad az a láb és húgyszagú gondolkodás, ami miatt elég nehéz ebben a közegben manapság , normálisan gondolatokat cserélni.
Válaszod borítékolom, egy rugóra jártok.
Kristl 2009.08.29. 01:10:30
@Karachar Nevian:
Értem. Tehát belinkeltél egy horvát nyelvű viki oldalt. Remek. Klikkelj oldalt a magyarra, és megkapod csaknem ugyanazt magyarul magyar nevekkel.
Na és?
A jelenlegi francia elnök most francia vagy magyar amúgy?
Értem. Tehát belinkeltél egy horvát nyelvű viki oldalt. Remek. Klikkelj oldalt a magyarra, és megkapod csaknem ugyanazt magyarul magyar nevekkel.
Na és?
A jelenlegi francia elnök most francia vagy magyar amúgy?
Parasite 2009.08.29. 01:12:01
a szlovákokat utáljuk, meg úgy általában dögöljenek meg a románok is, meg az osztrákok és a büdösszájú németek. az üvöltöző angolokról meg a köcsög franciákról nem is beszélve. pusztuljon ki a zsidó meg a cigány, a rohadt niggerek meg takarodjanak haza. itthon fulladjon meg az összes komcsi mszp szavazó, basszák meg egymást a libcsik, a jobbosok meg rohadjanak meg az árpádsáv alatt. közben azon csodálkozunk, hogy minket mindenki utál. én meg azon csodálkozom, hogy nem hányunk még saját magunktól. szégyenország.
Parasite 2009.08.29. 01:12:35
@Kristl: jajj hát magyar, mert híres! minden híres ember és találmány magyar, nem tudtad?
Parasite 2009.08.29. 01:18:00
@Kristl: hányás előtt? származás ellen nincs gyógyszer. ez van. bárhová menekülsz a világba, mindig magyar maradsz ahol utálni fognak.
Kristl 2009.08.29. 01:19:45
@Parasite:
Engem szeretnek a nagyvilágban a magyarságom mellett. :)
Engem szeretnek a nagyvilágban a magyarságom mellett. :)
Parasite 2009.08.29. 01:21:47
@Kristl: a hátad mögött nem tudhatod mit mondanak rólad :)
Árpi 2009.08.29. 01:22:25
Ha az a "hatásmentes" határmentes akart lenni, akkor légyszi' áruld már el, mely országok választottak el minket, magyarokat és lengyeleket egymástól a perszonáluniók idején!
Parasite 2009.08.29. 01:23:58
haverom most jött haza svájcból. mesélte, hogy amikor meglátták a magyar rendszámú motorját fintorogtak meg pofákat vágtak rá. ez csak akkor múlt el, amikor meghallották, hogy kanadai. szegény csak annyit hibázott, hogy itthon vett motort.
Kristl 2009.08.29. 01:28:16
@Parasite:
Nem érdekelnek a svájciak. Engem hivtak az ismerőseim németo- angliába, usa-ba és ujzélandra is. Csupán azért mert ismernek, noha tudják rólam hogy magyar vagyok.
A svájci idegengyűlölők miatt amúgy miért kellene rosszul érezni magam? Talán a svájci "rasszisták" jobb fejek?
Nem érdekelnek a svájciak. Engem hivtak az ismerőseim németo- angliába, usa-ba és ujzélandra is. Csupán azért mert ismernek, noha tudják rólam hogy magyar vagyok.
A svájci idegengyűlölők miatt amúgy miért kellene rosszul érezni magam? Talán a svájci "rasszisták" jobb fejek?
Parasite 2009.08.29. 01:33:03
@Kristl: hívtak hogy legyen kin röhögni :D bocs nem bírtam kihagyni.
nem idegengyűlölők ők. de aki nem látja be hogy magyarnak lenni nem dicsőség manapság, az valamit rosszul lát.
nem idegengyűlölők ők. de aki nem látja be hogy magyarnak lenni nem dicsőség manapság, az valamit rosszul lát.
Fricibá' 2009.08.29. 01:41:03
Kóczián Úr!
Egy darab elfogult könyv elolvasása után osztani az észt szimplán hülyeségre vall, ha viszont komolyan gondolja, akkor maga egy sehonnai (Petőfi után).
Remélve, hogy ezután inkább csak magának olvasgat, maradok tisztelettel.
Egy darab elfogult könyv elolvasása után osztani az észt szimplán hülyeségre vall, ha viszont komolyan gondolja, akkor maga egy sehonnai (Petőfi után).
Remélve, hogy ezután inkább csak magának olvasgat, maradok tisztelettel.
blackbox 2009.08.29. 01:47:32
Ján Slota és a „szlovákok“ harckocsikkal romboltatnák le Budapestet. A szlovákok a magyarokat görbelábú mongoloknak, Szent Istvánt lovas bohócnak, a turult papagájnak látják, a dél-szlovákiai magyar kisebbség elleni támadások mindennaposak. Ha a magyarországi közbeszéd alapján próbálnánk a magyar-szlovák viszonyról tájékozódni, ilyen és hasonló konfrontatív állítások sorával találnánk magunkat szemben.
Ennek megfelelően a magyar-szlovák konfliktus nem a két nemzet közötti feloldhatatlan ellentét, hanem a politika által formált, a mindennapi életre nagyrészt a médián keresztül kiható, mesterségesen tematizált ideológiai szembeállítás. A két ország közti kapcsolatokat jelentősen terhelik olyan politikai hangsúlyok, amelyek következtében a problémák értelmezésében sokszor a mítoszokkal övezett populizmus érvényesül.
Malženicky Katica, Ravasz Ábel: A szlovákok magyarképe és a szlovák-magyar viszony
www.demos.hu/index.php?name=OE-DocManager&file=download&id=345&keret=N&showheader=N
Ennek megfelelően a magyar-szlovák konfliktus nem a két nemzet közötti feloldhatatlan ellentét, hanem a politika által formált, a mindennapi életre nagyrészt a médián keresztül kiható, mesterségesen tematizált ideológiai szembeállítás. A két ország közti kapcsolatokat jelentősen terhelik olyan politikai hangsúlyok, amelyek következtében a problémák értelmezésében sokszor a mítoszokkal övezett populizmus érvényesül.
Malženicky Katica, Ravasz Ábel: A szlovákok magyarképe és a szlovák-magyar viszony
www.demos.hu/index.php?name=OE-DocManager&file=download&id=345&keret=N&showheader=N
Donald 2009.08.29. 09:30:41
Ez most komoly ez a blog? Ez még féligazságnak is kevés.
Anno csak Magyar-Lengyel határ volt.
A lengyel fejedelemség központja Krakkó volt, AZ északi területek a lengyel lovagrendhez tartoztak.
A tótok trianon után kaptak egy lehetőséget a csehek 2 idiótája miatt Masaryk és Benes sikeres müködésének köszönhetően, remélem azóta is forognakl a sirban. Önálló Szlovákia soha nem létezett illetve rövid időre 1939. március 14-én Hitler kényszerítette Josef Tiso-t, a szlovák Néppárt elnökét az önálló Szlovákia kikiáltására. Az új állam formálisan független volt, gyakorlatilag azonban a németeket kiszolgáló bábkormány vezette. Gyakorlatilag 92-93-tól beszélünk Szlovákiáról. Miért utálnak minket egyszerü, mert az életterük a miénk volt aztán elszaporodtak,
és törekedtek az önállóságra, ami kurva nagy segítséggel 80 év alatt sikerült is nekik. Lásd Trianon, Csehek, majd rendszerváltozás. Hogy mi miért utáluk, hát azért mert köcsög módon viselkedtek győztesként kitelepítésekkel, üldözéssel , rablásokkal. Ami a zsiogerekbe ivódott bele, náluk a magyargyűlölet, nálunk meg mindenkifelé lassan, bár mondjuk az osztrákokat nem utáluk, pedig nekik is jutott terület.
Az hogy mennyire generált ez probléma nem lehet tudni. Tény és való, hogy él bennünk , főleg fent a hegyekben, ahol már a Bornemissa nevü nem beszél magyarul és vad tóttá vált.
Ez nem csak politikusok játéka, ők csak erősíteni tudják az érzéseket.
45 után is mindent megtettek, hogy a nemzetiségi arány felboruljon és akkor folytathatnám, az üzletek , lakások házak elkobzásával és utána kiutalták olyannak akik életébe nem járt még arra sem. Pl félhülye erőszakos cseh excsendőrnek egy nyomdát Rimaszombatban. Neki tetszett bár fingja nem volt hozzá. Az adóságot természetesen az eredeti tulajjal akarták kifizettetni............
Valahogy így kezdődött....
Anno csak Magyar-Lengyel határ volt.
A lengyel fejedelemség központja Krakkó volt, AZ északi területek a lengyel lovagrendhez tartoztak.
A tótok trianon után kaptak egy lehetőséget a csehek 2 idiótája miatt Masaryk és Benes sikeres müködésének köszönhetően, remélem azóta is forognakl a sirban. Önálló Szlovákia soha nem létezett illetve rövid időre 1939. március 14-én Hitler kényszerítette Josef Tiso-t, a szlovák Néppárt elnökét az önálló Szlovákia kikiáltására. Az új állam formálisan független volt, gyakorlatilag azonban a németeket kiszolgáló bábkormány vezette. Gyakorlatilag 92-93-tól beszélünk Szlovákiáról. Miért utálnak minket egyszerü, mert az életterük a miénk volt aztán elszaporodtak,
és törekedtek az önállóságra, ami kurva nagy segítséggel 80 év alatt sikerült is nekik. Lásd Trianon, Csehek, majd rendszerváltozás. Hogy mi miért utáluk, hát azért mert köcsög módon viselkedtek győztesként kitelepítésekkel, üldözéssel , rablásokkal. Ami a zsiogerekbe ivódott bele, náluk a magyargyűlölet, nálunk meg mindenkifelé lassan, bár mondjuk az osztrákokat nem utáluk, pedig nekik is jutott terület.
Az hogy mennyire generált ez probléma nem lehet tudni. Tény és való, hogy él bennünk , főleg fent a hegyekben, ahol már a Bornemissa nevü nem beszél magyarul és vad tóttá vált.
Ez nem csak politikusok játéka, ők csak erősíteni tudják az érzéseket.
45 után is mindent megtettek, hogy a nemzetiségi arány felboruljon és akkor folytathatnám, az üzletek , lakások házak elkobzásával és utána kiutalták olyannak akik életébe nem járt még arra sem. Pl félhülye erőszakos cseh excsendőrnek egy nyomdát Rimaszombatban. Neki tetszett bár fingja nem volt hozzá. Az adóságot természetesen az eredeti tulajjal akarták kifizettetni............
Valahogy így kezdődött....
Donald 2009.08.29. 09:33:52
helyesírásom kissé szar lett, csak felugrott a cukrom így hirtelen korán reggel
Donald 2009.08.29. 09:35:39
Szvatopluk Morva fejedelemhez pedig semmi közük nem volt, bár szeretnék.
slovnaft 2009.08.29. 09:53:44
@futura:
Hol voltál eddig és hova tűntél? Látom, neked meg csak egy rugóra jár az eszed, az ezeréves magyar ereklyék és nemzeti jelképek mocskolása a célod. szlovák e vagy te, he?
Hol voltál eddig és hova tűntél? Látom, neked meg csak egy rugóra jár az eszed, az ezeréves magyar ereklyék és nemzeti jelképek mocskolása a célod. szlovák e vagy te, he?
slovnaft 2009.08.29. 09:57:10
Kis színes:
Vörösmarty Mihály
Zabgyerek! te horog lábú hegy'mászni teremtett
Tót csuda! mely dolog az: hogy a magyar ellen ugatsz?
Megvesztél-e, hogy eb fogadat vigyorítod Uradra,
S annyi kegyelme után föl marod álmaiból?
Ódd magadat! ha fölébreszted, bizony elbotoz egyben,
Bőrödből ki vet, és azt buta dobra üti.-
Majd bezzeg akkor bőgsz, és bőgve Swatoplug apádat
'S hasztalanul hívod szürke vitézit elő.
Mert rajtok síron túl is nyargalva megy Árpád!
S vas sarkantyúját oldalaikba veri.
Azt mondod: ha magyar szóból a tót kimaradna,
Szólani nem tudván, bőgene a' ki magyar.
Hogy lehet az? te egészen tót csak bőgeni tudsz, és
Medve hazádban nem hallani emberi szót.-
"Krk, Szmrt, prszt - " Ne üvölts! mert elfúlsz tőle 's bögyödből
A zab, melyet evél, - vissza böfögve meg öl.
1836
Vörösmarty Mihály
Zabgyerek! te horog lábú hegy'mászni teremtett
Tót csuda! mely dolog az: hogy a magyar ellen ugatsz?
Megvesztél-e, hogy eb fogadat vigyorítod Uradra,
S annyi kegyelme után föl marod álmaiból?
Ódd magadat! ha fölébreszted, bizony elbotoz egyben,
Bőrödből ki vet, és azt buta dobra üti.-
Majd bezzeg akkor bőgsz, és bőgve Swatoplug apádat
'S hasztalanul hívod szürke vitézit elő.
Mert rajtok síron túl is nyargalva megy Árpád!
S vas sarkantyúját oldalaikba veri.
Azt mondod: ha magyar szóból a tót kimaradna,
Szólani nem tudván, bőgene a' ki magyar.
Hogy lehet az? te egészen tót csak bőgeni tudsz, és
Medve hazádban nem hallani emberi szót.-
"Krk, Szmrt, prszt - " Ne üvölts! mert elfúlsz tőle 's bögyödből
A zab, melyet evél, - vissza böfögve meg öl.
1836
Il Cavaliere Nero 2009.08.29. 11:42:13
Anélkül, hogy igazából vitatkoznék tartalmi részletkérdésekkel (pedig lenne kedvem), csak annyit kérdeznék, kedves Péter, mire fel ez a ragozás?
"Utáljuk a szlovákokat"?
Én nem utálom őket.
Szerintem ők sem utálnak engem.
Általában nem hiszem, hogy mély és sötét indulatok feszülnének szlovák és magyar ember között.
Én még Ficót sem utálom. Sőt: Slotát sem.
De persze bosszant és módfelett felháborít, amit fentnevezett politikusok művelnek.
No, de ennek mi köze ahhoz, hogy ismerjük-e egymás történelmét eléggé?
Ha tökéletesen és kölcsönösen ismernénk, talán nem lenne elég vevő a soviniszta populizmusukra?
Bármilyen történelmi tény bármilyen alapos ismerete szinte tetszőleges számú értelmezéshez adhat alapot.
Az a szlovák, aki utálni akar minket, utálni fog.
És mindig lesz néhány magyar, aki feltétlenül utálni fogja a "tótokat".
No, de ez az általános többes szám első személy: igazán kiakasztasz az ilyen elméleties, könyvízű eszmefuttatásaiddal...
Pedig amúgy nem vagy buta ember, egészen élvezetes dolgokat írsz néha.
Csak azt nem értem, miért kell mindig kényszeresen kompenzálnod, hogy magyar ember vagy magyar érzelmekkel.
Nincs abban semmi szégyelnivaló.
Hisz te sem utálod a szlovákokat.
Viszont ha az ember egyre szűkülő végtelen spirálban is kereng az igazság körül, nem tagadhatja, hogy teljes objektivitásra törekedni eleve reménytelen, hiszen mindig lesz valaki a spirálkar ellentétes oldalán. Nem?
"Utáljuk a szlovákokat"?
Én nem utálom őket.
Szerintem ők sem utálnak engem.
Általában nem hiszem, hogy mély és sötét indulatok feszülnének szlovák és magyar ember között.
Én még Ficót sem utálom. Sőt: Slotát sem.
De persze bosszant és módfelett felháborít, amit fentnevezett politikusok művelnek.
No, de ennek mi köze ahhoz, hogy ismerjük-e egymás történelmét eléggé?
Ha tökéletesen és kölcsönösen ismernénk, talán nem lenne elég vevő a soviniszta populizmusukra?
Bármilyen történelmi tény bármilyen alapos ismerete szinte tetszőleges számú értelmezéshez adhat alapot.
Az a szlovák, aki utálni akar minket, utálni fog.
És mindig lesz néhány magyar, aki feltétlenül utálni fogja a "tótokat".
No, de ez az általános többes szám első személy: igazán kiakasztasz az ilyen elméleties, könyvízű eszmefuttatásaiddal...
Pedig amúgy nem vagy buta ember, egészen élvezetes dolgokat írsz néha.
Csak azt nem értem, miért kell mindig kényszeresen kompenzálnod, hogy magyar ember vagy magyar érzelmekkel.
Nincs abban semmi szégyelnivaló.
Hisz te sem utálod a szlovákokat.
Viszont ha az ember egyre szűkülő végtelen spirálban is kereng az igazság körül, nem tagadhatja, hogy teljes objektivitásra törekedni eleve reménytelen, hiszen mindig lesz valaki a spirálkar ellentétes oldalán. Nem?
Il Cavaliere Nero 2009.08.29. 12:02:43
Nem tudom,miről beszélsz Donald. A történelmi eszmefuttatásoddal tartalmilag nagyrészt egyet lehet érteni, de a hangvétel fölöslegesen durva.
Én soha nem tapasztaltam, hogy a szlovákok többsége gyűlölné a magyarok többségét. Sem fordítva.
Barátságtalanságot tapasztaltam, na de azt, mondjuk, máshol is. Szlovák rendőr, finánc, hivatalnok, ok, az is csak a komcsi érában inkább.
Nekem ez az állítólagos gyűlölködés nagy-nagy fikciónak tűnik. Hogy aztán történészek, politikusok, államhivatalnokok és újságírók mit fröcsögnek többnyire megélhetési okokból, az egy másik kérdés...
Ha túl sokat beszélünk erről az igazából nem vagy csak alig létező gyűlöletről, a végén még az is elgondolkodik rajta, akiben soha fel sem merült, hogy valamiért köpködni kéne a szomszédot.
És teljesen mindegy milyen szándékkal vagy előjellel emlegetjük a gyűlöletet, a beszédtettünk révén előbb utóbb meg fog valósulni.
Persze beszélhetünk a polikusok rosszakaratáról, az emberek megvezethetőségéről, a gazdasági és társadalmi feszültségek által beélesített történelmi alapú érzékenységekről.
De ez nem azonos a gyűlölettel.
Egyébként sem lehet egy népet gyűlölni.
Csak gyűlöletes embereket.
És ki a gyűlöletes ember? Na, ki?
Aki engem gyűlöl. Püff. Ez nem hókusz-pókusz, ráolvasás: ha meg akarunk szabadulni a gyűlölet lehetőségétől, a minket körülvevő apró gyűlöletcsíráktól, akkor először is deklarálnunk kell, hogy nem gyűlölünk. Nem divatos módon elhatárolódni persze a vélt vagy valós gyűlölködőktől, hanem egyszerűen és pozitívan kijelenteni minden felelős gondolkodású magyar és szlovák embernek, hogy ÉN nem gyűlölök. Mindenki a maga szintjén és közegében.
Szerintem ez többnyire így is van, csak néha mondani kéne.
A Slota-féle politikusokat meg jól meg kell szívatni az összes létező européer eszközzel.
Én soha nem tapasztaltam, hogy a szlovákok többsége gyűlölné a magyarok többségét. Sem fordítva.
Barátságtalanságot tapasztaltam, na de azt, mondjuk, máshol is. Szlovák rendőr, finánc, hivatalnok, ok, az is csak a komcsi érában inkább.
Nekem ez az állítólagos gyűlölködés nagy-nagy fikciónak tűnik. Hogy aztán történészek, politikusok, államhivatalnokok és újságírók mit fröcsögnek többnyire megélhetési okokból, az egy másik kérdés...
Ha túl sokat beszélünk erről az igazából nem vagy csak alig létező gyűlöletről, a végén még az is elgondolkodik rajta, akiben soha fel sem merült, hogy valamiért köpködni kéne a szomszédot.
És teljesen mindegy milyen szándékkal vagy előjellel emlegetjük a gyűlöletet, a beszédtettünk révén előbb utóbb meg fog valósulni.
Persze beszélhetünk a polikusok rosszakaratáról, az emberek megvezethetőségéről, a gazdasági és társadalmi feszültségek által beélesített történelmi alapú érzékenységekről.
De ez nem azonos a gyűlölettel.
Egyébként sem lehet egy népet gyűlölni.
Csak gyűlöletes embereket.
És ki a gyűlöletes ember? Na, ki?
Aki engem gyűlöl. Püff. Ez nem hókusz-pókusz, ráolvasás: ha meg akarunk szabadulni a gyűlölet lehetőségétől, a minket körülvevő apró gyűlöletcsíráktól, akkor először is deklarálnunk kell, hogy nem gyűlölünk. Nem divatos módon elhatárolódni persze a vélt vagy valós gyűlölködőktől, hanem egyszerűen és pozitívan kijelenteni minden felelős gondolkodású magyar és szlovák embernek, hogy ÉN nem gyűlölök. Mindenki a maga szintjén és közegében.
Szerintem ez többnyire így is van, csak néha mondani kéne.
A Slota-féle politikusokat meg jól meg kell szívatni az összes létező européer eszközzel.
Savigny (törölt) 2009.08.29. 21:02:14
kifejezetten nem reprezentatív és még jellemzőnek sem mondható kivétel? a szlovák légiirányítók roppant normálisak, készségesek, jól beszélnek angolul...az ember szivesen köszöni meg és köszön el tőlük az ő nyelvükön... (ez ma volt) :))
Kamakura 2009.08.30. 09:54:16
KP újra megtalálta szarva közt a tőgyét. Még régebben a Heti Válaszban megjelent irományaiban is
általánosított,fekete-fehér marhaságokat jelentett ki .
Hanák nem volt liberális ,ezt honnan vette ? A távolságokról - Svéd -Lengyel, a térkép lapozgatása javallot,ehhez nem kell "terepre" mennie. A térség ismeretéről: úgy tűnik,hogy néhány fontos könyvet még nem olvasott ,ezért egyszerűbb a dolgokra rácsodálkozni. A többesszám használata pedig KP egyik specialitása. Az utálatról,gyűlölködésről:ez sajnos az ember "alaplapjába" bele van égetve,ez ellen csak " tudósklubbal" nem lehet küzdeni. Szóval csodálom KP magabiztos lózungjait. A tájékozatlanságait,közhelyeit nem tudom elfogadni.Talán a szépségiparban kellene tovább munkálkodnia.
általánosított,fekete-fehér marhaságokat jelentett ki .
Hanák nem volt liberális ,ezt honnan vette ? A távolságokról - Svéd -Lengyel, a térkép lapozgatása javallot,ehhez nem kell "terepre" mennie. A térség ismeretéről: úgy tűnik,hogy néhány fontos könyvet még nem olvasott ,ezért egyszerűbb a dolgokra rácsodálkozni. A többesszám használata pedig KP egyik specialitása. Az utálatról,gyűlölködésről:ez sajnos az ember "alaplapjába" bele van égetve,ez ellen csak " tudósklubbal" nem lehet küzdeni. Szóval csodálom KP magabiztos lózungjait. A tájékozatlanságait,közhelyeit nem tudom elfogadni.Talán a szépségiparban kellene tovább munkálkodnia.
Lépes Elek 2009.08.31. 18:19:39
@victorsirius: Dehogy nem a vilag kozepe! Mindenki labtorloje vagy kopocseszeje.
Mixer 2009.09.04. 14:48:23
olyan,h "szlovák történelem" egyszerűen nincs
Balt 2009.09.16. 21:23:28
"lengyel marha kereskedőt"
Már megbocsáss, drága Péter, de ez kritikán aluli helyesírás, és most a történelmi "elemzésbe" ne is menjünk bele!
Már megbocsáss, drága Péter, de ez kritikán aluli helyesírás, és most a történelmi "elemzésbe" ne is menjünk bele!
T. Andrews 2011.06.22. 03:05:46
Gyűlölöm a szemét tótokat,nincs olyan hogy szlovák csak így hívatják magukat.Szartót van csak meg drótostót,üveges és faúsztató.
Rohadék szemét mocskok őszintén kívánom az összesnek hogy rohadjon el! Fasztapló hegyibunkók.
Még a himnuszuk dallamát is magyar népdalból lopta ez a tetves senkiházi hegyirabló csürhe.Rájuk kéne támadni.
Rohadék szemét mocskok őszintén kívánom az összesnek hogy rohadjon el! Fasztapló hegyibunkók.
Még a himnuszuk dallamát is magyar népdalból lopta ez a tetves senkiházi hegyirabló csürhe.Rájuk kéne támadni.
Az utolsó 100 komment: