Kóczián Péter

A politikáról és az életről szól

_

HTML doboz

Politikai és Szakértelem

2010.07.19. 23:23 Kóczián Péter

 

 
Orbán Viktorral egy olyan politikust választottunk meg, akinek számára a politikai elsőbbsége mindenek fölött álló.
Ez nem azt jelenti, hogy csak politikai szempontjai vannak, hanem azt, hogy mindent a politikai szféra működési szabályainak rendel alá. Sem a szakértelem, sem a függetlenség, sem a politikai semlegesség nem alkot önálló értékekkel bíró, tiszteletet érdemlő kategóriát.  
Orbán Viktor a szuverenitásra törekszik, de ez mindig a politika, s a benne cselekvő politikus szuverenitása.
Az IMF távozása óta a gazdasági szereplők szabályrendszerét próbálja alárendelni a politikának.
Stumpf István alkotmánybíró jelölésével a szakértelmiség koncepcióját dobja a sutba. Korábban nagy presztízsű jogászból – vagy az annak látszatával rendelkező egyetemi tanárból –lehetett alkotmánybíró.
Köztársasági elnök is csak abból lehet, aki apókás(Göncz), jogászos (Mádl), keményfából faragott demokrata autoriter ( Sólyom) volt, tehát a bölcs, az élettől elemelkedett figura valamelyik toposzát idézte fel. Schmidt Pállal a „jófej srác”-ból lett „jófej pali”mint a „jófej ember” megtestesítője  kerül a köztársaság első posztjára.
Orbán Viktor mindent alárendel a politikának, mert azt gondolja, hogy a politika az a tevékenységi forma, amelyen keresztül a világot át lehet formálni, ha annak rendjét elégtelennek érezzük.
A politika egyfelől az emberi szenvedélyek tere: Schmitt Pál az érzelmi ragaszkodás és az intellektuális semmitmondás embere, akinek huzata van, de nem sugároz ki bölcsességet. Schmitt élményt ad, s nem tekintélyt. Ez pontosan megfelel Orbán Viktor politikai intézményrendszerre vonatkozó változtatási szándékának.
A miniszterelnöki rendszer - Orbán Viktor szerintem nem prezidenciális rendszert akar, hanem egy hatalmas erejű miniszterelnök rendszert. Olyan miniszterelnöki rendszert, amelyben a politikai erő és szándék, s annak megvalósulása a legfontosabb szervező erő. Egyszerűen: a politikai hatalom gyakorlása minél nagyobb mértékben a miniszterelnök konkrét kezében van.
A miniszterelnök választja ki és választatja meg a köztársasági elnököt, a jegybank elnökét, a pénzügyi piacokat kontrolláló embert, az ÁSZ elnökét, bármikor dönthet a nagy állami gazdasági társaságok és kulturális intézmények kinevezéséről, s ezen keresztül az azok által folytatott politikákról. A nevezett tisztségek és intézmények a politikai szándék megvalósítására szolgálnak, amelynek gyökere a nép döntése.
Orbán számára a politikai szuverenitás növekedése nem az egyszemélyi diktatúra megerősítését jelenti, hanem a demokratikusan választott politikai vezető cselekvőképességének a fokozását.
A politikai döntések, akciók, tevékenységek sorozata, ha éppen egy átmeneti és építkező korszakban vagyunk, amilyennek Orbán a mostani időszakot tartja. Egy olyan időszak, amikor a felelősségteljesen cselekvő első számú akcióképes vezető nem engedheti meg, hogy intézményi vagy emberi különállások a tötymörgésbe fullasszák az ország átalakítását.
A politika politikai személyiségek kezelése, s mindenkit azzal fog meg, s azzal fog le, amivel az megnyerhető. Minden parlamenti politikus számára a házelnökség azért maga a csúcs, bármennyire is protokolláris a funkció (Kövér László házelnöksége).  Stumpf István számára maga a mennyország a tekintélyes Alkotmánybíróság tagjává válni. Rogán Antal szeretne pörögni és villogni: hát akkor mutassa meg majd fejlesztési főpolgámester-helyettesként, hogy mit tud.
A nagy integrátor - Orbán Viktor mindenkit integrál, mégpedig úgy, hogy az illető tekintélyes és személyének megfelelő, a lelke mélyén őt lebilincselő pozíciót, terhet, lehetőséget, projektet kapjon.
Orbán azért ilyen előzékeny, hogy mindenkit, aki a szuverenitását korlátozhatja, leszerelje, semlegesítse. Szerintem Gyurcsány Ferencet is maga kísérné ki miniszterelnöki kisbuszán Ferihegyre, ha azt megválasztanák az ENSZ-főtitkárának, mert ott szabadon foglalkozhat a világ megváltásával és e pozíció betöltése jelenleg nem befolyásolja a magyar miniszterelnök mozgásterét.
Azokat az embereket választotta maga mellé, akik szuverenitását fokozzák, s nem korlátozzák. Az nem igaz, hogy csak végrehajtók, mert nem azok. Vannak önálló elképzeléseik, szándékaik, mernek azokért vitába szállni, akár még vele is. De a politikai vezető jogát a politikai szándékok, elképzelések megvalósítására nem korlátozzák. Nyilván sok mindenben egyet is értenek Orbán politikára, gazdaságra, intézményekre vonatkozó kritikájával is.
Orbán a politika, s benne a politikus szuverenitásának kiterjesztésén dolgozik, mindenkivel szemben. Szerintem az IMF-el való csatája kifejezetten intellektuális kihívás is jelent a számára. Az IMF ugyanis a pénzügyi szemléletű gazdaságpolitika intézménye, gondolatrendszerének elszánt és kifinomult őrzője. Azaz, a munka-szemléletű Orbán tökéletes ellenfele. Velük szemben bizonyítani azt, hogy lehet másként is, a világ egyik legnagyszerűbb teljesítménye lehet számára. Mert tényleg nem hiszi el, hogy igazuk van.
Utóirat:  A magasba szökő hitel részletekről
Hogy mindez a mi bőrünkre megy, a laikusokéra? Van olyan szakma, amelynek tevékenysége nem? Az orvosé, a tanáré nem a rá bízott alanyok életén keresztül valósul meg? Rajtuk keresztül derül ki a hiba, a tévedés, s az is, ami jó megoldás. Orbán Viktor számára a politikai is csak egy az ilyen fajta tevékenységi formák közül. Az emberrel kapcsolatos tevékenységek lehetőségeit, az alternatívát csak az emberek életén lehet modellezni. Ez az emberi lét és tudás egyik paradoxona, amelytől ha valaki lebénul, akkor képtelenné válik politikai döntéseket, azaz az emberek életét befolyásoló döntéseket hozni.
 

52 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://koczianpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr202162445

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kövér politizáló házelnök lesz 2010.07.23. 12:13:02

Új házszabályt alkotna 2014-re és szakaszosabb ülésezési rendet vezetne be a csütörtökön házelnökké választott Kövér László. A politikus visszaállítaná az Országgyűlés tekintélyét; nem lesz több pogácsázás és üdítőzés a bársonyszékeken.

Trackback: Jár nekik? 2010.07.20. 13:21:56

A köztársasági intézmények pártok általi kolonizálása, rátelepülése, kisajátítása nem kívánatos. Sólyom László jelölési gyakorlata, amit oly vehemensen támadott az akkori kormányzópárt és holdudvara, épp emiatt volt a - láthatóan elbukott - republikánu...

Trackback: Mi a baj a Fidesz káderpolitikájával? 2010.07.20. 12:07:43

Nem az a baj, hogy a Fidesz saját embereit nevezi ki. Hanem, hogy sokszor nem megfelelő a jelöltek felkészültsége, szakmai háttere. (Fotó: MTI) Úgy látszik, a közvélemény kezdi megszokni a Fidesz káderpolitikáját, jelölési gyakorlatát, vagyis a...

Trackback: A megfelelő ember V. : alkotmánybíró(k) végzettség nélkül 2010.07.20. 11:04:36

Bár a konkrét apropót ezúttal is a FIDESZ szolgáltatja, de most nem csak nekik szól a kritika, hanem az összes korábbi parlamenti pártnak. A FIDESZ Stumpf Istvánt, Orbán egykori mentorát, tanácsadóját, miniszterét alkotmánybírónak jelöli (aki valószínű...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stone pit(er) 2010.07.20. 08:34:43

Tetszett!
Ha tovább gondolom, vajon hosszabbtávon mi az előnyös, ha a vezető (és itt jellemzően a legfőbb irányító) erősen szervez, összecsiszol, és a kereteket meghatározza és betartatja ("a szuverenitása szent" alapon), vagy ha egy vitatkozó, érvelő, elképzeléseket folyamatosan csiszoló (fejlődő), ámde lassabb, nem annyira koherens, a közösség ( mint építő egyéni gondolat!?) szuverenitását jobban figyelembe vevő irány érvényesül.

TemplarOmega (törölt) 2010.07.20. 11:54:44

Szerintem Gyurcsány Ferencet is maga kísérné ki miniszterelnöki kisbuszán Ferihegyre, ha azt megválasztanák az ENSZ-főtitkárának

Na ez viccnek is nagyon erős.
Inkább válasszák meg a főcsicskának a sitten.

AkarkiJ 2010.07.20. 11:57:22

@stone pit(er): Szerintem mindegy melyik lenne, mert egyik se ér semmit, ha nincs mögötte valós teljesítmény. Mit ér egy ilyen erős összpontosított hatalom, ha nem használják az ország érdekében, ha az önkormányzati választás sikere fontosabb, mint azonnal lépni...

egy-fo-epitesz 2010.07.20. 11:58:03

Persze. Csak túl kézenfekvő dolgokat ragoz a cikk. Egyszerűen a politikai hatalom a 2/3-os, csak annyival másabb mint az 1/2-es hogy gyorsabb. A forradalmi hangulat is ehhez kell. ez természetes hogy a saját elképzelései szerint akar mindent AZONNAL átalakítani. Illetve itthon természetes patriarchális nemezt vagyunk. Ezért szeretjük majd Mr. Smitt tet. A gyurcsányi ámokfutáshoz képest nincs különbség csak anyni, hogy az 2006 ig pár év volt, ez pedig sokkal gyorsabb lesz szerintem max 1 év vagy hónapok. Választás előtt 1-2 évet adtam volna nekik. Most hogy "belengett a jármű" elkezdenek ellenzéket is csinálni maguknak... amiben majd lehet folytatni, erre egyedül az LMP alkalmas. szerintem ez az igazi kérdés, hogy a kisgömböc belebújik e az lmp be? és más néven folytatja... a fidesznek már vége, csak a vidéki kis falvakba lassan megy a hir...

egy-fo-epitesz 2010.07.20. 11:59:42

@stone pit(er):
ja a demokráciánál tuti hatékonyabb a diktatúra (királyság), igen ám csak nem mindegy ki a király....

egy-fo-epitesz 2010.07.20. 12:01:15

szerintem ezért javasolta az ensz főtikári széket pont... pintér meg azt hitte ez valós hír, már intézkedett is...
www.hir24.hu/kulfold/101634/raketak-csapodtak-be-az-ensz-fotitkar-gepe-alatt.html

café 2010.07.20. 12:02:23

A szerző nyilván nem akart bántó lenni, de Göncz érdeme azért jóval több volt annál, minthogy "apókás" volt. És ezt jó felidézni, mert megvilágító a jelenre nézve is.

Göncz a pártállam börtönénen ült, 56-os volt, akkor lett a rendszer kisszámú tevékeny ellenzékének tagja, amikot annak volt kockázata. Személye a rendszerváltást szimbolizálta (mielőtt a jobberek megvadulnak, másnak is voltak hasonló érdemei, de ettől még Göncz is az elnyomással szembehelyezkedés erkölcsiségét képviselte).

Ehhezképest Schmitt a pártállamban bizalmi állásokban volt, és a (minden) rendszerrel való együttműködést szimbolizálja.

pokesz70 2010.07.20. 12:13:33

"Az IMF ugyanis a pénzügyi szemléletű gazdaságpolitika intézménye, gondolatrendszerének elszánt és kifinomult őrzője. Azaz, a munka-szemléletű Orbán tökéletes ellenfele. Velük szemben bizonyítani azt, hogy lehet másként is, a világ egyik legnagyszerűbb teljesítménye lehet számára. Mert tényleg nem hiszi el, hogy igazuk van. "

Ez olyan szépen hangzik, mindjárt elsírom magam. Pár kérdésem lenne azért: szerinted tényleg azért rekedt meg a tárgyalás, mert ideológiai vagy akár csak teoretikus kérdéseken rágódtak volna? Én úgy tudom, hogy az IMF-EU tandemnek inkább azzal volt baja, hogy nem volt semmi konkrétum a jövő évi költségvetést illetően. Mert az rendben van, hogy lehet más a gazdaságpolitika, csak akkor el kéne nagyjából képzelni, hogy a más az hogyan lesz más és az miért jobb, mint az eredeti. Ellenzékben elég volt azt mantrázni, hogy ezt nem így kéne, hanem máshogy, de kormányon a "máshogy"-at egy kicsit részletesebben kéne kifejteni. Kevés abban hinni, hogy a másik félnek nincs igaza, abban is kéne hinni, hogy az a helyes, amit én javaslok. De ... ööö ... az pontosan mi is?

Amit írsz a káderpolitikáról, egy normális országban még elfogadható lenne. Nálunk viszont a politikai közhangulat, a megosztottság miatt ez nagyon kártékony. Pláne a kétharmad birtokában. Hiszen a törvényhozás, a kormányzás szempontjából most sincs a fidesz előtt akadály, hogy azt tegye, amit jónak lát. Pontosan egy ilyen helyzetben kéne az ellenőrző funkciókat minél függetlenebb és minél szakmaibb emberekkel feltölteni. Legalább az országnak azt az egyharmadát kéne annyira emberszámba venni, hogy megadják a lehetőséget a párbeszéd kialakítására. Ha a baloldali politikusok leamortizálták magukat erkölcsileg (ebbe most ne menjünk bele, mert ez sem ennyire fekete-fehér), legalább a független szakértők, a média, stb. szintjén alakuljon ki párbeszéd. Így elég sokan fogják úgy érezni magukat, mint én: cserben lettem hagyva a saját országomban, le vagyok tolva a térképről, nekem már csak a pofádbefog jutott. Kívülre kerültem a nemzeti együttműködésből, pedíg őszintén szeretném én is, ha épülne, szépülne, gyarapodna piciny hazánk. Mert az, hogy itt ezt (egyelőre) leírhattam, nem meríti ki a politikai párbeszéd fogalmát.

Zozi79 2010.07.20. 12:15:10

Scmitt és nem Schmidt. Eddig olvastam.

Mind1 2010.07.20. 12:15:18

Érdekes gondolat, de attól tartok, hogy a gyakorlati élettől messze van. Orbán tényleg azt hiszi, hogy egyedül az akaratával megváltoztathatja a világot, de ez nem így van.

A Zátlagember szemében - mondjuk, aki nem isteníti őt - ennél pragmatikusabb, áttekinthetőbb és főleg érthetőbb szerepvállalást kell mutatnia.

Én úgy látom, hogy a maga mellé vett emberek szuverentása korlátozott és a "húzd meg, ereszd meg" politika miatt alig van ember, aki hosszú távra tudna/merne tervezni még a szűk környezetében is.

Az, hogy egy politikus valójában nem törődik a választóival és a Zemberekkel, nem újdonság, mindig is így volt - rendszerektől, politikusoktól függetlenül, legfeljebb jobb volt a marketing/agit.prop.

A baj az. hogy ha az őt körbevevő emberek realitásérzéke ugyanarra a szintre jut, mint az övé, nem lesz senki a hatalom csúcsán, akinek maradna kapcsolata a valós élettel

election sc.monitor (törölt) · http://www.valasztas.eoldal.hu 2010.07.20. 12:18:29

K. Petya!
Schmitt Pali az nem Schmidt Pál,
durva elírás ezen a szinten, talán ezért rúgtak ki anno a HírTV-ből.

hááááát 2010.07.20. 12:18:45

Hányszor hallgattuk az elmúlt 4 évben: "párt állam".

Akkor ez mi?

"Felhatalmaztak minket a magyar polgárok!"

A jó édes anyátok hatalmazott fel titeket erre!

nestrot10 2010.07.20. 12:18:53

Orban maga sem ért semmihez, miniszterelnöknek meg egyenesen csapnivaló..Európa országaiban és Amerikában nem kívánatos személy, nincs respektje,..gagyinak tartják más országok vezetői.
(Pl. ahogy a Washington Post és a Die Welt is nyilatkozik róla )..Sárközy 11 perc után elmenekült még a közeléből is... mikor itt volt Merkel leszarja, mint az Angolok is...Martonyi hiába ment koldulni a Clinton Hillary hoz hogy fogadják az Orbánt---nem jött össze!
szóval szégyenkeznünk kell Orbán miatt nekünk...( meg a Fityisz seggnyalóknak is)

reccs 2010.07.20. 12:20:44

OFF
Kedves Péter!
Szinkrontolmács kimúlt?

decens 2010.07.20. 12:28:31

Az itt Orbánt hirigelő okostojások vegyék már egyszer tudomásul, hogy le vannak szavazva!

nestrot10 2010.07.20. 12:33:43

@decens: Rákosi Viktor meg veled együtt és az egész világ által le van szarva:)hehe...leülhetsz!

ki kicsoda 2010.07.20. 12:47:44

... egyszer egy kollégám azt mondta: legalább mi ne mondjuk magunkról, hogy alacsony, mondjuk inkább, hogy nem olyan magas!

Hát Orbán Viktor, mint vezér, mint entellektüel, mint ember, nem olyan magas.

(nem csak fizikai értelemben, bár annak lélekben lehet jelentősége)

szabópisti 2010.07.20. 12:48:46

szerecseny-mosdatás. De a betűtípus méretét kisebbre vehetné a szerző, úgy jobban olvasható lenne.

R_Gábor 2010.07.20. 12:51:08

Na kérem, szakértő Kóczián Péter Úr...
Schmitt Pál leendő köztársasági elnök nevét két t-vel írják, és nem úgy, hogy Schmidt. Aztán meg vagy az "ENSZ főtitkárának", vagy "ENSZ-főtitkárnak" lehetne megválasztani Orbán Viktort vagy bárkit, az "ENSZ-főtitkárának" írásmód biztosan nem jó.
És még végig sem olvastam a posztot.

nestrot10 2010.07.20. 12:52:49

@ki kicsoda: ...sőt már többen látják, hogy a Törpe meztelen:))))

smartdrive 2010.07.20. 12:57:09

Schmitt, nem pedig Schmidt

nestrot10 2010.07.20. 12:59:43

azért az se semmi, hogy a Vén Schmitt állás és pozició hajhászó , buta köpönyegforgató..kit szeretne utódjául a MOB élére? Na?,,,,, az gonosz törpe seggnyalóját akitől 25 milliót kapott annak idején vissza nem téritendő pénzt az adófizetők pénzéből!!!-( Széchenyi terv klientúrának osztogatott pénz)..... a kocsmája vállalkozásához...na igen...a Buta Kovács Kokót , akinek a fejében a fél agysejtjeit már régen szétverték...
Buta közt. elnök, buta házelnök a trágár brutál Kövér, a Buta hataloméhes Orbán, a Kovács Kokó...a buta ..semmire sem jó Deutsch Tomka... na..kérem ezek vannak benn a vezető poziciókban..csodálkoztok, hogy még rosszabb a helyzet mint régebben?

sas70 2010.07.20. 13:08:05

Mi a baj az IMF-el? Az, hogy ők ki merik mondani, hogy a király meztelen! És ha kimondták, akkor annak következményei is vannak, egyelőre 290.- euro, meg plusz cds-felár. A zemberek meg megfizetik úgyis, csak a politika a fontos.

Kóczián Péter · http://koczianpeter.blog.hu/ 2010.07.20. 13:14:17

Schmitt Pál: kijavítottam ( már az előbb is, csak a szerkesztő felületen nem ment át, mert rossz gombot nyomtam meg)

nestrot10 2010.07.20. 13:17:58

NAGYON JÓÓÓ!!!!!!!
(más blogban olvastam):DDDDD
[tovaris] [2010.júl.19. 20:32]
A Nemzeti Ostobaság Nyilatkozata!
(Kifüggesztése mindenütt kötelező!)

Legyen sötétség a fejekben és tátongó üresség a zsebekben!!

A XXI. század elsô évtizedének végén, negyvenhat év létbiztonság ,építő munka majd a rendszerváltást követő két zavaros évtized után Magyarország elnyerte a multik kiszolgálásának jogát és lehetőségét.
A magyar nemzet önrendelkezésért vívott küzdelme 1919 ben egy dicsôséges,
de végül vérbe fojtott forradalommal kezdôdött. A küzdelem a felszabadulás utáni újjáépítéssel folytatódott, de a rengeteg munka eredményét elherdálták és a szabadság helyett kiszolgáltatottságba, önállóság
helyett eladósodásba, felemelkedés helyett szegénységbe, remény, bizakodás és
testvériség helyett mély lelki, politikai és gazdasági válságba torkollott.

A FIDESZ 2010 tavaszán még egyszer összegyűjtötte maradék életerejét és jól átverte a népet. A saját ostobaságukat aztán hamar megbánták, amikor kiderült, hogy az új adórendszerrel csak a jómódúak járnak jól, de a többség sokat veszít. Sajnos késő bánat és a FIDESZ már el is kezdte magát bebetonozni a hatalomba.

Mi, a Magyar Országgyűlés képviselői kinyilvánítjuk, hogy a demokratikus népakarat egyátalán nem érdekel bennünket és minimum 8 évig akarunk sanyargatni benneteket. Ezalatt boldogulást ne is reméljetek, munka nem lesz csak baromi drágaság és az adók elherdálása.Törődjetek bele, úgysem tehettek mást. A nemzeti nyomor minden magyar számára elérhető. Lehetőség mindenki számára és elviselése elvárás mindenki felé, aki Magyarországon él és dolgozik, amíg van hol. Szilárd meggyőződésünk, hogy a nemzeti együttműködés rendszerében megtestesülő összefogással képesek leszünk 50 évre visszavetni Magyarország fejlődését. Ez lesz a sorsa a legtöbb magyar embernek, legyen bármilyen korú, nemű, vallású, politikai nézetű, éljen bármely pontján az országnak .

Erre tesszük fel életünk most következő éveit.

frontember876 2010.07.20. 13:41:17

Kedves Péter,

mennyire mosolyogtatóan gusztustalan, ahogy egyfajta gyáván elkent-eltaknyolt módon próbálod kritizálni azt az embert, aki korábban kenyéradó gazdád, neked is mindenható urad volt. Mennyire látványosan fosol attól, hogy kemény szavakat használj, hiszen ha valaki, te tudod, meddig a hosszú kéz, és milyen kibaszott nagy tockost tud neked adni még ma is.

Mennyire csodálatos látni, hogy a hírTV-n vezetett álpolitikai álnaprakész álműsorodban hallott fokozhatatlan seggnyalással körített személyi kultuszépítés után most milyen mély sértettség van a soraidban, amelyet persze csak az említett befosott, nyuszika módon.

Voltaképpen azokhoz a devizahiteles közalkalmazottakhoz hasonlítasz, akik a Fideszre szavaztak abban a hitben, hogy majd a Főnök a hitelüket is fizeti helyettük, és csudálatos világ is lesz 1 hónap alatt. Ehelyett kirúgták őket a francba azonnal, mert nem dolgoztak valójában soha, és a hitelük meg sokkal magasabb, mert a forintot azóta kétszer is bedöntötték.

Ők is duzzognak, hogy nem erről volt szó.
Te is duzzogsz, biztos neked is mást ígértek anno a stúdióban.

Fejezd be ezt a szánalmas mű-bírálatot Orbán Viktorral szemben, aki ugyan egy elborult őrült, de van az országban néhány vízhordó, néhány jellemtelen, elvtelen senki, akik az anyjukat eladták volna azért, hogy az ő seggét nyalhassák évekig nyilvánosan - na ezek aztán ne kritizálják nekem ezt az embert. Csak ezek ne.

Te vagy az egyik.

balfék 2010.07.20. 13:41:51

"Az nem igaz, hogy csak végrehajtók, mert nem azok. Vannak önálló elképzeléseik, szándékaik, mernek azokért vitába szállni, akár még vele is"
Kövér Lászlón kívül még kire gondolhatott a szerző?Pont Orbán olyan , hogy mer neki bárki ellent mondani,, Schmitt Pál a fő önállóangondolkodó,na ezt gondoltam volna róla legutoljára .

balfék 2010.07.20. 13:46:21

Lehet, hogy az önálló gondolkodást a szerző akként értette, hogy tud önállóan ugyanazt gondolni , mint a főnöke, nem kell erre külön rávezetni.

balfék 2010.07.20. 13:51:39

Az önálló gondolkodást talán úgy érthette a szerző, hogy tudják önállóan ugyanazt gondolni, mint a főnök, nem kell erre külön rávezetni.

Őszépsége 2010.07.20. 14:32:17

Kérdezek egy rövidet: szerintetek miért hozták be a pálinkafőzés könnyítésével kapcsolatos törvénymódosítást? Mi volt az eredeti célja? Még több pálinkát a népnek és hogy egy kiadós lerészegedéshez még 100 métert sem kelljen megtenni? Ez is az Orbáni őrültség része, vagy van mögötte más is?

nestrot10 2010.07.20. 14:56:16

de szívesen elmennék már a Rákosi Viktor temetésére.......:D

blacklord 2010.07.20. 15:03:13

@frontember876: szép dolog ez a "bedöntötték a forintot kétszer"-állítás, sok helyen lehet vele találkozni, de a tényekkel szemben már nem biztos, hogy szükségszerűen megállja a helyét.
A HUF-CHF árfolyam négyszer ugrott meg számottevően az utóbbi két hónapban:

Ápr 15 - Máj 8, 182.7 - 200.8
Jún 1 - Jún 6, 193.6 - 207.2
Jún 21 - Júl 1, 201.5 - 217.8
Júl 18 - Júl 20, 206.6 - 213.7

(adatok innen: www.xe.com/currencycharts/?from=CHF&to=HUF&view=1Y )

Ha mégnézitek, az első és a harmadik nagyobb, mint a 2. (Kósa-Szíjjártó) és a 4. (EU-IMF hazautazás, bár ezt ne kiabáljuk még el, lehet, hogy lesz ez még sokkal rosszabb is :-) ). Az én értelmezésemben ez azt jelenti, hogy nyilván ártanak ezek a lépések, de mégsem ezek határozzák meg a fő trendet, hanem a külső körülmények, mint pl. a görög-román problémák, a svájci frank erősödése és a jelenlegi általános bizalomhiány kelet-Európával szemben.
Tele van a média ezekkel meg a szerintem is erősen vitatható személyi döntésekkel, ugyanakkor a jó elképzelések (mint pl. egy zöld bank létrehozása a kis nagyságú, a növekvő energiahatékonyság miatt magas százalékban megtérülő fejlesztések) valahogy nem kapnak visszhangot. Mint ahogy az sem, hogy bármennyire is jó munkát végzett az Oszkó-Bajnai páros, azért még így is 5%-os hiányt jelentett volna az általuk kifundált idei költségvetés (és nem 1.2%-ot).

csorsza 2010.07.20. 15:04:09

Gyurcsány F. szerintem most sem befolyásolja Orbán mozgásterét.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.07.20. 15:04:48

Nagyszerű személyiségrajz. És milyen furcsa a párhuzam: szerintem Gy. F. is ilyen belső meggyőződéssel hajtva, ilyen küldetéstudattal politizált. O. V. is egyszerűen mélyen hisz abban, amit csinál. Egyrészt küldetéstudat nélkül bizonyára ekkora feladatot nem is lehet vállalni. Ugyanakkor a küldetéstudat veszélyes is lehet, ha ellehetetleníti a kompromisszumokat. Márpedig a jó politizálásnak legalább annyira alapvető eleme a kompromisszumkészség is.
Ha az uniós soros elnöki posztra gondolok, ilyen küldetéstudattal totális kudarc lehet belőle.

MasterMason 2010.07.20. 15:05:59

Egy két dolog kimaradt belőle, pl hogy mint egy kutyát úgy próbálja a pozsgai lotifuti Orbánja rádcsibészelni a saját véredet, mondván zsidó zsidó-bérenc vagy fasiszta vagy ha nem értesz vele egyet.

padavan.blog.hu/

blacklord 2010.07.20. 15:07:48

Ennek alapján most biztos véresszájú Fidesz-drukkernek tűnhetek, pedig nem. Egyszerűen csak szeretném, ha a dolgokat a helyiértékükön kezelnénk, és nem a létrejött médiahype által suggalt szinten. Nekem szimpatikus még sok más dolog is, pl. hogy nem akarják kiszórni az ablakon a lóvét a 4-es metró kettes szakaszára (bár az elsőbe se kezdtek volna soha bele...), hogy szisztematikusan próbálják felmérni, hogy hol vannak brutális pazarlások (ld. MÁV szakszervezetvezető-bérek 340 milliója). Annyi, de annyi jobb közlekedésfejlesztési projektet lehetett volna a keretéből megvalósítani... :-(((
Szóval kövesse mindenki figyelemmel az eseményeket, aztán gondolkodjon el rajtuk picit, mielőtt ítéletet hoz. Ámen.

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.07.20. 15:22:26

Vannak napok,
amikor, semmi nem jön ki.
S vannak napok,
amikor minden kijön.
Mi a biztosítéka az optimális
a két végletközti állapotnak?
az Orbán Viktor
székletoptimalizáló tabletta.
Az Orbán Viktortól
széklete épp a megfelelő állagú lesz!
Úgy suttyan ki,
hogy szinte észre sem veszi!
És ami a legfontosabb,
széklete nem hagy nyomot,
úgy végbélnyílásán,
mint vécécsészéjén sem!
Elfelejtheti a költséges
wc papír vásárlást!
A fárasztó wc kefe használatot!
Ugyanakkor a továbbiakban,
toalettillatosítóra sem lesz
szüksége, ha él
az Orbán Viktor csodálatos
ajándékaival!
Mivel ürüléke az Orbán Viktor
hatására a végtelen
szántóföldek illatát fogja
magából árasztani.
Orbán Viktor!
Tiszta beszarás.

sunázósün 2010.07.20. 15:46:38

@blacklord: Drága ember, talán az eurót vedd alapul ne a CHF-t aminél azt a nagy erősödést a 3. esetben az okozta, hogy a Svájci Nemzeti Bank bedobta a gyeplőt , nem tartotta tovább "mesterségesen" gyengén a pénzüket.
Az első esetben meg 3 hét alatt esett olyan nagyot, a 2. és 4. esetben viszont egyik kereskedési napról a másikra.
Bajnai és Oszkó meg soha nem igért 1.2%-os hiányt az idei évre.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.07.20. 16:01:33

@blacklord: Az első 3 hetet ölel fel, a harmadik meg másfelet. A második esetében mindössze öt napró, a negyediknél meg kettőről van szó. Annyira nem összevethetők.

blacklord 2010.07.20. 16:02:34

@sunázósün: Azt elírtam, 3.8%-ot akartam írni a zárójelbe.

blacklord 2010.07.20. 16:04:36

@Michael Knight: De. Pont, hogy összevethetők. Ezek a "rövid" események belerúgnak az árfolyamba, de aztán visszasimul az eredeti trendbe - ennyit akarok ezzel mondani. Ha valakinek van rendelkezésre álló lóvéja, akkor lehet ezzel instant 5-10%-okat keresni, hazárdjátékosoknak tőkeáttételessel sokkal többet. :-)

blacklord 2010.07.20. 16:07:27

@sunázósün: amúgy berakod az EUR-t, és nemhogy kevesebb, de még eggyel több csúcs van a görbén (ráadásul a relatív kilengés mértéke is kisebb, mint a CHF-nél), azaz abból a szemszögből nézve még kisebb a jelentősége ezeknek az eseményeknek.

blacklord 2010.07.20. 16:11:30

Pont az eredeti tételemre nem reagáltatok érdemben, mármint hogy valójában mekkora közép- és hosszútávú hatása van ezeknek a Fidesz-féle kínos lépéseknek (ne értsetek félre, én is annak tartom), ha egyszer az árfolyam ennél nagyobbat is változik ugyanebben az időszakban, mikor "ők" nem tettek semmit. Mert én azt mondanám, hogy van, de az azonnali kilengés 10-20%-a max. Ami meg azt jelenti, hogy erősen túl van pörögve ez a kérdéskör a közbeszédben.

blacklord 2010.07.20. 16:14:14

Kész? Senki többet harmadszor? :-) (hallom a meccs végi gongot már...)

sunázósün 2010.07.20. 16:23:07

@blacklord:

A Jún 1 - Jún 6 közti időszakban: 1-én reggel 273 volt az euro majd Kósa-Szijjártó bohócok felküldték közösen 290 fölé aztán azóta kb. 3% benn is maradt soha nem simult vissza, még Orbán 29 pontja ellenére sem.

Amúgy igen, szépen lehet ezzel keresni, ha tudod mikor csinálnak ostobaságokat.
Viszont ellenkező esetben a pénisz rossz oldalára kerülhetsz.

sunázósün 2010.07.20. 16:28:37

A másik meg, egy deviza hitelest kérdezz meg ő mennyit kaszált ezen a túlpörgetett vicces dolgon.

Őszépsége 2010.07.20. 22:10:56

El kell olvasni a Professzorok Batthyány Köre állásfoglalását a hiteltárgyalások megszakadásáról: greenr.blog.hu/2010/07/20/a_professzorok_batthyany_kore_a_hiteltargyalasok_megszakadasarol. Ők biztos más világban élnek mint az itt kommentelők nagyrésze.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.07.26. 21:44:18

Baromi érdekes volt hallani, ahogyan az MTV-ben az Estében (vagy Az estében?) többször és feltnően egyes szám első személyben beszélt (pl. "vetettem ki a bankadót"). Érezhetően nem elszólásról volt szó, hanem inkább valamiféle magabiztosságról és a vezetői hatalom akaratlan érzékeltetéséről. Vagy mittudomén. Péter, tényleg ennyire ő irányít? Ennyire ő szabja meg a politika és a kormányzás irányát?
süti beállítások módosítása