Kóczián Péter

A politikáról és az életről szól

_

HTML doboz

A fordulópont

2014.10.27. 13:43 Kóczián Péter

Az internetadó miatti tüntetés fordulópont lesz Orbán Viktor kormányzásában. Eddig önhatalmúlag mindent megtehetett, ezután erősebb ellenállással kell számolnia a Fidesz vezérkarában is.

A Fidesz a leginkább közvélemény-vezérelt párt a magyar politikai életben. Minden szellő rezdülésére árgus szemekkel figyelnek. Minél nagyobb a népszerűségük, annál inkább. Tudják ugyanis, hogy a hithű választók másfél milliós körén kívül bármikor csökkenhet a népszerűségük – azzal pedig a legitimitásuk, azzal pedig a politikai mozgásterük.

A Népszabadság információja szerint az internetadó Orbán Viktor fejéből pattant ki. Olyan gyors és elemi tiltakozást váltott ki – amelynek a csúcsa a tegnapi tüntetés és erőszakos demonstráció -, amely azzal fenyeget, hogy egy nagyobb hólabdává növi ki magát az ellenérzés és az már nem egy konkrét adóról, hanem a Fidesz-kormányzásról szól majd. Ez pedig olyan veszélyes játék, amelyet a Fidesz, mint intézmény nem engedhet meg magának.

A közkeletű érveléssel szemben én azt állítom, hogy működik a Fidesz, mint intézmény, amely adott esetben a mégoly népszerű és megingathatatlan, a magyar politikában önálló entitásként létező Orbán Viktorral szemben is fellép, ha a miniszterelnök szuverenitásra való törekvése a Fidesz-építmény összedőlésével fenyeget.

Lényegtelen, hogy egy tulajdonképpen pimf ügyről van szó: ennél durvább adókat, hitehagyásokat is simán lenyelt a magyar közvélemény. A lényeg az, hogy a miniszterelnöki ötlet nem jött be.

Ez a döntő elem. Orbán Viktor és támogatói köre eddig is ötletbörzék százait tartotta, ahol úgy dobálóztak emberek tízezreit, százezreit érintő ötletekkel, mint ahogy az ember a Tesco-bevásárlás listájára vesz fel és töröl le árukat, amelyeket az egyik pillanatban még meg akar vásárolni, hogy a következő pillanatban már el is feledkezzen róluk.

Egyetlen politikai közösség sem szereti, ha vezetői ötletek alapján kormányoznak, de amíg a vezetők sikeresek, s döntéseik nem irritálják a népet, s nem fenyegetnek a kormányzati erőt biztosító támogatás elvesztésével, addig hittel vagy cinizmussal vagy pedig a jobb híján kialakított belenyugvással elfogadják ezt a kormányzati módot.

Ám ebben az üzemmódban állandóan sikeresnek kell lenni. Aki rosszul lép, az azonnal elveszti azt a bűvkörét, amely addig minden kritikától megóvta. A korábban hosszú és tartós uralomhoz képest hamar és elég nagy körben megszaporodnak a kritikus vélemények, a „nem lehetne-e mégis inkább másképp kormányozni” hangjai (ilyenkor veszik elő a kommunikációs részleget, s állapítják meg, hogy minden politikai hiba csakis kommunikációs hiba volt).

Orbán Viktor, ahogy arról korábban már írtam, a szuverenitása növelése érdekében tesz meg mindent. Ez az egyik legfontosabb célja. A szuverenitás persze eszköz a szemében, nem önmagában vett cél. Kormányzása során egyre növelte a szuverenitását. Mindenki arra figyel, hogy az ellenzékkel, a nem rá szavazókkal szemben tette ezt. De ez a történetnek csak az egyik része. A másik fele, hogy Orbán miniszterelnök saját pártjával, frakciójával, Kövér Lászlóval, Kósa Lajossal, Rogán Antallal, Pokorni Zoltánnal és az égvilágon mindenkivel szemben (mínusz Habony Árpád) növelte a szuverenitását.  Biztos volt olyan időszak is, amikor egyeduralkodó volt.

Ennek most vége lesz. Nem fogja tudni lenyomni az ötleteit úgy, ahogyan eddig. Nem a tévedhetetlenség mítoszát vesztette el, mert szerintem a Fidesz meghatározó és potens vezetői – akik mentesek az Orbán –imádat impotencia növelő hatásától – eddig sem tartották vízen járónak és tévedhetetlennek. De eddig nem lehetett érvet találni politikai érzéke ellen. Most viszont igen.

Az internetadó ugyanis a jelek szerint nagyon érzékeny pontjára tapintott rá a magyar társadalomnak. Szerintem arra az érzékeny nézőpontra, amely az államtól elvárja, hogy gyarapodni akaró és azért naponta tevő polgárait ne akadályozza a személyes gyarapodásukban, boldogulásukban. Ha ez meg van, akkor mi, magyarok sok mindent elnézünk az államhatalomnak és azt gyakorló politikusainknak. Korrupciót, pazarlást, tétovázást, töketlenséget,  rosszindulatot, hányavetiséget.

Az a politikus azonban, aki átlépi ezt az érzékeny határt, azt kockáztatja, hogy egy olyan érzelmi ellenállást vált ki, amely egy idő után – vagy éppen nagyon gyorsan – a politikáját elutasítók összekovácsolására alkalmas eszközzé válik. Vasárnap éjjel úgy látszik, az internetadó ötletével átlépte ezt a határt Orbán Viktor miniszterelnök és vele együtt a Fidesz is. 

105 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://koczianpeter.blog.hu/api/trackback/id/tr686835905

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elkúrtátok! Nem kicsit, nagyon... v1.1 2014.10.28. 09:57:31

A tegnapi tüntetés Napnál világosabban megmutatta, mit is mulasztott el az ún. demokratikus ellenzék az idei választások kapcsán. Mindenki számára egyértelművé kellett váljon- ha eddig nem volt az- hogy igenis fel lehet rázni a magyar népet, igenis v...

Trackback: Csak az erőszakból értetek 2014.10.27. 21:53:39

Ha valamit megtanultunk az elmúlt évek kormányzásából, akkor az a tegnap esti masszívan cinikus Fidesz közlemény pontos ellentéte: kurvára nem vagytok nyitottak az érvekre, békés párbeszédre, és hallgatjátok meg barátsággal és türelemmel azokat, akikne...

Trackback: 2006 és 2014 2014.10.27. 13:51:18

Na, letudtuk ezt is. Végre meglett a ballibek saját székházrombolási ügye, mely miatt immár 8 éve irigykednek a Fideszre. A recept profi volt, a ballib agytröszt – követve a 2006-os példát – szélsőjobbos futballhuligánokat szerződtetett. Megvolt a pá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nnnnnnnn 2014.10.27. 21:56:55

nem hinném, hogy különösebben fordulópont lenne. a szektornak évi 70-80 milliárd közötti profitja van. ebből most a kormány elvesz egy 20-ast. ballibák már mind rátelepültek az interneccadó tüntetésre, nem csoda, hogy újra lesz holnap, már fletó is jelezte, hogy részt vesz. gondolom alig várja az összes ballib, hogy legyen valami összecsapás, és diktatúrát kiabálhassanak a fideszre. tuti megint törni zúzni fognak, hátha lefújják őket legalább egy kis könnygázzal.

J.László 2014.10.27. 22:02:46

Most aztán bukik a Fidesz! 2010 óta minden héten ez megy. Röhejes.

vNHM 2014.10.27. 22:15:41

Lol. Orákulum Péter megmondta.

1ghost 2014.10.27. 22:23:44

Remélem az internetadó a Fidesz Sztálingrádja!

Egyébként remek írás, remek meglátásokkal, grat a szerzőnek!

Orbán a mi fénylő csillagunk ballibsik 2014.10.27. 22:57:22

Majd Viktor megmutatja az utat! Ezt nem ő találta ki, hanem a rosszindulatú, ellene áskálódó miniszterei, kihasználva, hogy kiment Brüsszelbe, utat mutatni a tévelygő nyugati vezetőknek.

Orbán a mi fénylő csillagunk ballibsik 2014.10.27. 22:58:35

@$$$=$$$: Miért? Aki tör zúz, azt le kell fújni könnygázzal? Azt szabad? Csak a szabadságharcosokat nem szabadott volna 2006-ban?

Ianas 2014.10.27. 23:01:15

@Orbán a mi fénylő csillagunk ballibsik: nem, ők jó tüntetők voltak. Tegnap rossz tüntetők voltak kint. Stb.

2014.10.27. 23:46:02

Dehogy fordulópont csak egy valóban dilettáns és síkbuta adóterv - mindössze 30-35 milliárdért.

10 perc alatt találnék rá forrást a költségvetésben.

Pop40 2014.10.28. 00:30:22

@$$$=$$$:

" a szektornak évi 70-80 milliárd közötti profitja van. ebből most a kormány elvesz egy 20-ast."

Ja, Orbanisztánban így megy ez.
Ha egy szektornak profitja van, odamegy a kormány, és elveszi egy részét. Ha nem elég, akkor egy nagyobb részét. Ha az se elég, akkor az egészet.

Természetesen szigorúan piacbarát és konzervatív jobboldali módra.

Még szerencse, hogy ti nem vagytok komcsik.

YAN CHI 2014.10.28. 00:47:43

" De eddig nem lehetett érvet találni politikai érzéke ellen."

Lófaxt! Az hogy Orbán valami csodálatos politikai érzék segitségével tartja fenn a hatalmát, egy idióta önámitás! A szomorú igazság az hogy nem ő ennyire jó, hanem az ellenzék ennyire hiteltelen impotens phos! Amig nincs értelmes politikai alternativa, addig bármit megtehet, és ezt ő is tudja.

netnepper 2014.10.28. 02:00:03

@YAN CHI: Most már van ellenzéke: a teljes magyar társadalom.

Orbán a mi fénylő csillagunk ballibsik 2014.10.28. 07:06:12

SÖRALÁTÉT ADÓT! SÖRALÁTÉT ADÓT! SÖRALÁTÉT ADÓT! SÖRALÁTÉT ADÓT! SÖRALÁTÉT ADÓT! SÖRALÁTÉT ADÓT!

Ééén vagyokh azz, а Púúúzó! 2014.10.28. 07:07:33

" De eddig nem lehetett érvet találni politikai érzéke ellen."

Ha az sztálini káderpolitika az, akkor valóban nem.

$pi$ 2014.10.28. 07:50:09

@Orbán a mi fénylő csillagunk ballibsik: "Csak a szabadságharcosokat nem szabadott volna 2006-ban? "

Nem a könnygázzal volt baj, ezt még a legidiótábbak is tudják. Gusztustalanul nyomod, felfordul az ember gyomra, amikor véresre vert, megnyomorított embereken élcelődsz.

Netuddki. 2014.10.28. 08:03:52

Emberek! Ébresztő!

Ami most folyik az gyakorlatilag a média feletti teljes fidesz uralom megszerzése. Ennek az internetadó is a része. De nem csak az internetadóról van szó, a legtöbb médiafelület mára az orbán rezsim szája íze szerint tálalja a híreket!

fidesz székházdobálás helyett NÉPSZAVAZÁST AZ INTERNETADÓ MIATT! Már csak ez az 1 legális tiltakozás maradt!
Nem lehet? Miért ne lehetne? Végül is a nép mondja meg mi az amiről lehet népszavazást tartani és nem pár volt kollégiumi szobatárs.
De ha ezt a lehetőséget is elveszik jöhet a molotov...

Netuddki. 2014.10.28. 08:09:52

@$$$=$$$: Na és lesz törés zúzás? Mint bennfentes te igazán tudhatnád! Mégis mi az érdeke a fidesznek? Legyen törés-zúzás, vagy ne legyen törés-zúzás?
Mert ha a fidesz érdeke úgy kívánja a lakájmédiájuk a törés-zúzást jobban tudja kommunikálni akkor tuti, hogy lesz is.

NÉPSZAVAZÁST! Addig meg ne legyen erőszak!

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.28. 08:57:54

@$$$=$$$:
Ki fog abban a kommunista vezetésű országban beruházni, ahol ha nyereséged keletkezik, azt elveszik, mert az biztosan extraprofit?

zavaros 2014.10.28. 08:59:12

A vasárnapi badfriendi ballagásról jutott eszembe:
Victoria Nuland and Geoffrey Pyatt together toured the opposition camp in Kiev in December:
www.bbc.com/news/world-...

Hogy mi következett ezek után a "tour"-ok után Kijevben és Ukrajnában..az ismert.
Pontosan az amit gati charles évek óta javasol Orbán eltakarítására: polgárháború.

Vagy. Az atv.hu ugyanakkor azt is megjegyzi:
vannak, akik még ennél is súlyosabb amerikai nyomulást látnak a
háttérben. Azt, hogy az Egyesült Államok – látva, hogy Magyarországon
nincs működő ellenzék – belépett a magyar belpolitikába, és egy csali
korrupciós üggyel közéleti szereplőket húzhatott csőbe. Ehhez hasonló
történt például tavaly Csehországban, az amúgy addig népszerű Petr Necas
kormánya idején, amikor szintén éppen atomerőmű-bővítésre készültek. A
temelini erőmű két blokkjának a magyaréhoz hasonló beruházásáért az
orosz–cseh MIR-1200 konzorcium és az amerikai-japán Westinghouse
cégcsoport küzdött, és amikor a kormány a korrupcióba belebukott, a cseh
szocdemek arról beszéltek, hogy egyenesen a CIA buktatta meg Necas
kormányát .

lifelike 2014.10.28. 09:03:20

orbán, lázár és rogán olyan gátlástalanul leszarják a közjót és annyira nyíltan lopnak hazudnak hogy ez már vállalhatatlan volt itthon és külföldön is (az eu-ban ez nem elfogadható), menniük kell, az egész posztkommunista ál-jobbos megélhetési politikus pártjukkal együtt, előrehozott választás kell, szakértőkből álló ügyvezető kormány, akik 1 évig viszik az országot maximális transzparenciával, ami idő alatt kibontakozhat egy teljesen új, fiatalokból álló, mostani korrupt pártoktól független politikai elit, akik új rendszert hoznak létre és elkezdik elszámoltatni a régieket, így 25 év késéssel megtörténhet a valódi rendszerváltás, mert a mostani a 90es évek előtti pártvezetők bábjátéka csak

Palladrin 2014.10.28. 09:08:53

Népszavazást az FIDESZ ellen inkább már ...

Netuddki. 2014.10.28. 09:16:30

@zavaros: "a cseh szocdemek arról beszéltek, hogy egyenesen a CIA buktatta meg Necas kormányát ."

Ja, biztos a CIA vette rá őket, hogy lopjanak...

Netuddki. 2014.10.28. 09:17:35

@Palladrin: Hát, talán tavasszal el kellett volna menni szavazni. Én a fidesz ellen szavaztam, te?

high up! 2014.10.28. 09:19:49

@zavaros:

A fidesz banda iszonyatosan fosik, hogy itt is Ukrajna lesz: a nép megindul a nemzetellenes szovjet bábu diktátor, Orbaneszku ellen.
A fidesz maffia kormány meg a korrupció gyáros Századvégének meg a NAV vezéreinek dugiban felhalmozott vagyonai, az 10 milliárdos offshore számlák azonnal lelepleződnek. A nép hozzájut a föld, trafik rablás jelenleg elzárt, belső irataihoz és akkor megkezdődhet végre az egész fidesz maffia letartóztatása.

És amitől a legjobban fosik a fidesz maffia szervezet: ők nem menekülhetnek Moszkvába, nem kapnak majd újabb kastélyokat Putintól. A fidesz maffiózók csak eldugott kínai vagy azeri falvakban bújhatnak el.

FOLYTASSUK!

high up! 2014.10.28. 09:29:15

@$pi$:

Nem tudjátok megtagadni önmagatok lényét: rákosi rendszer imádó komcsi fideszesek vagytok: Államosítás, kisajátítás, röghöz kötés, harc az imprilista nyugat ellen, a polgári jogok leépítése - birka barom fidióták, ez tényleg Unikum a 21. század Európájában. Nagyapáitok, apáitok még erre hokiztak a Rákosi alatt. De hogy ti is a 21. században?

FOLYTASSUK!

csedársajt 2014.10.28. 09:30:09

A fidesz az orbán -és a haverok-.
Nincsen, nem létezik semmiféle önálló pártakarat vagy demokratikus belső döntési mechanizmus.
Érdekek vannak és végtelen központi akarat.

ostvan2 2014.10.28. 09:49:54

Az a gond, hogy Orbán tartja magát tévedhetetlennek. És ennek a gondolatnak a kritikáját nem hajlandó még meghallgatni sem, nemhogy bármilyen tanácsot megfogadni. A hívei félnek, mert a legkisebb kritika nagyon durva retorziót von maga után (Brüsszelben jó a fizetés - bár természetes dolog, hogy annak a pénznek egy jelentős részét az ottaniak leadják a PÁRTnak - ám nincs beleszólásuk az itthoni történésekbe (=csökkenő hatalom, zero népszerűség)).

jet set 2014.10.28. 09:50:40

@Lion K: Pl. a köztévé 80Mrd-ja.

Kan Csóka 2014.10.28. 09:58:41

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Ratyi népnek ratyi kormány!
megérdemli a sok büdös sötét tahó patkány, aki rájuk szavazott...
Csak sajnos mi is szívunk,akik nem rájuk :(

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2014.10.28. 10:01:34

@$$$=$$$: Tényleg azt gondolod, hogy a szolgáltatók nem hárítják át az internetadót a júzerekre? :-)

zavaros 2014.10.28. 10:23:01

@estrella negra:

De, bazmeg. Rád fogják terhelni.Mind a havi 700 forintot.
Bár a mai Népszabadság szerint:

"A fél országot sötétbe borítja az internetadó
2014.10.28.

Varga G. Gábor

Több mint száz kisebb internet- és kábeltévé-szolgáltató mehet csődbe az internetadó miatt. Lesz néhány olyan település is, amelyen átmenetileg megszűnik a netelérés. "

Rémes. Borzasztó.Apokalipszis. Nemzethalál.
Viszont el kéne végre dönteni elvtársak hogy mi a koncepció:a fél ország merül sötétbe és az internet szolgáltatók vagy a fogyasztók a havi 700 forint rájuk terhelése miatt .
És utána beszélhetünk Badfriend barátunkról és a 3 dolláros adóemelés miatti tüntetésen való részvételéről.

Traktoros lány 2014.10.28. 10:31:00

Én vagyok a traktoros lány, engem küldött hozzátok a párt! Szívesen válaszolok a internetadóval kapcsolatos kérdéseitekre!

Traktoros lány 2014.10.28. 10:32:32

@zavaros: Goodfriend minden megmozdulásra elmegy, ez is a munkájához tartozik.

legeslegujabbkor 2014.10.28. 10:33:15

@zavaros: Vagy el kellene dönteni, hogy állami vállalatokat akarunk-e nulla haszonnal.

Ja, ez már volt.

legeslegujabbkor 2014.10.28. 10:35:02

@zavaros: Mekkora katasztrófa volt a 300 Ft-os vizitdíj is, még a felső korlát meg a kivételek ellenére is.

Vagy akkor sem az összeg ellen tiltakoztak?

high up! 2014.10.28. 10:39:08

@zavaros: "a 3 dolláros adóemelés miatti tüntetésen való részvételéről."

2009-ben még 1 dollárt sem tudtál kipengetni vizitdíjra, 2014-ben meg 3-at is lazán? Akkor te nagyon megtollasodhattál az elmúlt években, jól elszaladt veled a szekér.

Vagy nem, és akkor meg az a helyzet, hogy így néz ki minden fideszes seggszáj hívő: amire tegnap hányt, ma már smárolja, mert Orbánya gazdi ere utasította őket.

FOLYTASSUK!

Traktoros lány 2014.10.28. 10:39:34

@legeslegujabbkor: "Ma jelentette be a két ellenzéki párt, hogy az Együtt-PM határozati javaslatot nyújt be az alanyi jogon járó internetért. A PM-es Szabó Tímea a budapesti sajtótájékoztatón azt mondta:

„Határozati javaslatot nyújtok be az országgyűlésnek, amely arra kötelezi a kormányt, foglalja törvénybe az internet alanyi jogon való hozzáférését. Biztosítsa az állam, hogy az internet ne csak elérhető, hanem ingyenes is legyen minden háztartásban. Az intézkedésre nemzetközi precedens is van – így pl. Finnországban már elfogadtak egy hasonló törvényt. Nem újabb aljas és értelmetlen adókat kéne kivetni, hanem követni Finnország példáját.”

Traktoros lány 2014.10.28. 10:40:45

@high up!: TB-t kötelező volt fizetni, Internet-hozzáférést pedig nem kötelező. Van még kérdésed?

Traktoros lány 2014.10.28. 10:46:17

@legeslegujabbkor: "Vagy el kellene dönteni, hogy állami vállalatokat akarunk-e nulla haszonnal."

zavaros 2014.10.28. 10:53:22

@Traktoros lány: ("Goodfriend minden megmozdulásra elmegy, ez is a munkájához tartozik. ")

1. Naná hogy ez hazugság.
2. Csak a vita kedvéért: mutass a Ratyifelvonuláson és a vasárnapi tüntetésen kívül olyan megmozdulást ami igazolja hogy Rosszbarátunk bárhol is megjelent, majd nyilvánosan, üzenetértékűen mutatkozott.

zavaros 2014.10.28. 10:57:44

@legeslegujabbkor:

És?
Megszerveztünk azok akik nem értettük egyet egy népszavazást.
(Évekig tartott, áldassák érte szigeti elvtárs, rytkó tömörgyönyör emília elvtársnő, halmai gábor elvtárs és a többi jó elvtárs neve, kálmán nyelvész szakállas bácsival bezárólag.)
És amikor végre kiírták szépen elmentünk, leszavaztuk.

No de, három ékkora éves bukta után amit demokratikus választásokon szenvedtek, most nekiállnak az agyonvert ballibák hogy rosszbarátokkal kijevi polgárháborút robbantsanak, gati charles forgatókönyve alapján?
Nane.

legeslegujabbkor 2014.10.28. 11:01:57

@Traktoros lány: A javaslat arról szól, hogy az állam biztosítsa az ingyenes internetet, vagyis az adónkból fizessék ki a szolgáltatónak a szolgáltatás árát.

Te nem érzed a különbséget?

dr kíváncsivagyok 2014.10.28. 11:02:00

"A közkeletű érveléssel szemben én azt állítom, hogy működik a Fidesz, mint intézmény, amely adott esetben a mégoly népszerű és megingathatatlan, a magyar politikában önálló entitásként létező Orbán Viktorral szemben is fellép, ha a miniszterelnök szuverenitásra való törekvése a Fidesz-építmény összedőlésével fenyeget."

ÓRIÁSI TÉVEDÉS !

ORVBÁN MAGA A FIDESZ !

legeslegujabbkor 2014.10.28. 11:03:47

@zavaros: Kár, hogy nem olvasol, csak írsz. Békemeneten is menetelt ez az úr, mert szeret mindent saját maga megnézni. Van ilyen.

dr kíváncsivagyok 2014.10.28. 11:04:20

Ha megszulertik egy új adó - legyen az bármilyen csekély mértéku is... - semmi sem gátolja az emelését,...akár olyan szintre is , hogy csak az elit tudja használni !!!!!

legeslegujabbkor 2014.10.28. 11:06:05

@zavaros: Te miről beszélsz? Ki akar polgárháborút?

A tüntetők felszólították az Orbán kormányt lemondásra. Ezt ő vagy megteszi, vagy nem. Lehet, hogy vekkert is fogunk vinni legközelebb.

dr kíváncsivagyok 2014.10.28. 11:08:41

@zavaros:
"És utána beszélhetünk Badfriend barátunkról és a 3 dolláros adóemelés miatti tüntetésen való részvételéről. "

A 300 ft - os vizitdíjért utcára mentél ,..genya ?

Badfriend- ezel , szaros ?
Nem egy személly a csávó, HANEM AMERIKA HANGJA !

zavaros 2014.10.28. 11:10:11

@legeslegujabbkor: ("Békemeneten is menetelt ez az úr, mert szeret mindent saját maga megnézni. Van ilyen.")

Tényleg hogy van ilyen.Mármint hogy utólag valaki ordasat hazudik.Ilyenek voltak a II. világháború után a "partizánok " is. A végén már nyilas nem is volt Pesten, csakis partizán...

Kár hogy a Békemeneten pl. nem látta senki ezt a Rosszbarátot.. Ott nem fedezte őt fel a tömegben a Népszabadság és kapcsolt baráti médiumainak tudósítói.
Érdekes, valahogy az állítólagos ottani részvétele után sem twittelt...

dr kíváncsivagyok 2014.10.28. 11:13:13

@$pi$:
"Gusztustalanul nyomod, felfordul az ember gyomra, amikor véresre vert, megnyomorított embereken élcelődsz. "

Ezeket a véresre vert embereket nagyon megvezette egy Orvbán nevu háttérbe bújt genya...
( Na meg,..ezeknek mindegy volt hogy Fradi meccsen , ...vagy politikai uszításban verik oket...)

zavaros 2014.10.28. 11:13:33

@legeslegujabbkor: ("Te miről beszélsz? Ki akar polgárháborút?")

A 2012-es gati charles doktírna 5. pontja alapján,
az agyonvert ballibák és kapcsolt társulataik.
Mehetnek most, úgy gondolják hogy gurmai zita ettársnő fiacskája vezesd a harcot...

dr kíváncsivagyok 2014.10.28. 11:14:43

@zavaros:
A fazon oda meg ,..ahová akar !
Tudod demokráciából jott... ahhoz szokott...

zavaros 2014.10.28. 11:18:22

@dr kíváncsivagyok:

Hogyne. Láttam én azt a "demokráciát"....
A náci mintára külföldön fenntartott koncentrációs tábortól( Guantanamo) a kijevi/líbiai/szíriai/iraki/afganisztáni "demokrácia exportig".
Láttam a Bush- Gore választásokat, szavazatszámlálással.
Láttam a kijárási tilalmakat, az ostromállapotokat etnikai háború miatt. Láttam a Legfelsőbb Bíróságot.

zavaros 2014.10.28. 11:19:20

És akkor nézzük a gati charles 2012-es forgatókönyveit:

Így buktatnák meg Orbán Viktort - Charles Gati 5 pontja
2012.01.11., szerda 15:50 /

Íme a terv:

1. A Fidesz elveszti a 2014-es választásokat. (Megj: ez nem jött be, ismét akkorát buktak a "korszakváltók" mint az ólajtó).

2.
A Fidesznek új legitimációra lesz szüksége 2012-ben vagy 2013-ban, és
előrehozott választásokat ír ki, amikor népszerűségvesztésének folyamata
megáll vagy lelassul. Ezt a választást mégis elveszítheti. ( Megj: ez még kevésbé jött be.)

3.
IMF- és EU-kölcsön hiányában a gazdaság állapota tovább rosszabbodik.
Ekkor a Fidesz-elit egy része szembeszáll az Orbán-Matolcsy párossal,
miközben az utcán százezrek tüntetnek. A görög és az olasz helyzethez
hasonlóan az Orbán-Matolcsy párost és támogatóikat lemondatják, s egy
valóban konzervatív - tehát nem populista -, jobbközép Fidesz-kormány
jut hatalomra. (Megj: ehhez fűzték a legtöbb reményt, ezt a forgatókönyvet is csúfosan bebukták.)

4. Az új kormány -
legitimációját növelni óhajtandó - igénybe veszi néhány igazi szakember
részvételét, olyanokét, akik Brüsszelben és Washingtonban is meggyőzően
reprezentálnák a kormány elkötelezettségét a szabad piac és a nyugati
stílusú demokrácia iránt. Ebben a variációban Bajnai Gordon és Bod Péter
Ákos, talán Bokros Lajos is komoly, szinte döntő szerephez juthatna. ( Megj: ugyanaz mint az előbbiek. Bukta).

5.
Polgárháború. Ez akkor következhet be, ha a kormány nemcsak kaotikus
gazdasági lépeseivel veszíti el a nép többségének bizalmat, de a
választók rájönnek, hogy a szuverenitásról ismételt politikai
szónoklatok tartalma a XXI. században üres fogás. Isten őrizz, hogy a
helyzet idáig fajuljon, de ennek lehetőségét sem zárom ki, ha
folytatódik a nyugati javaslatok, kritikák dacos, irracionális
elutasítása.( Megj: ennek a megvalósításán dolgoznak most gőzerővel.)

Traktoros lány 2014.10.28. 11:21:02

@dr kíváncsivagyok: Biztos. Mondjuk egy "becsületnapja" rendezvényen jelenne meg, akkor qrva gyorsan menne a szőnyeg szélére...

nyünyüge 2014.10.28. 11:21:35

@Pop40:
A kis vidéki kábelcégek meg úgy járnak. Ott éppen, ahol nincs alternatíva a fogyasztók számára.

zavaros 2014.10.28. 11:30:51

Itt a főszervező:
index.hu/belfold/2014/10/28/gulyas_balazs_netado_tuntetes/

Hogy micsoda véletlenek vannak...gurmai zita ettársnő fiacskája a "fideszfigyelőtől" eljutott a ..forradalomig...

oszt jónapot 2014.10.28. 11:34:51

@$$$=$$$: Gondolom te gecire örülnél, ha holnaptól negyedével csökkenne a nettód.

oszt jónapot 2014.10.28. 11:41:38

@zavaros: Tényleg. Az gondolom nem zavar, hogy az összes szarfaszú fideszgeci vagy maga volt komcsi, gy 2 generációra visszamenőleg a családja.

Blogger Géza 2014.10.28. 12:20:05

Na most mivel a szolgáltatók megadóztatásából származó bevétel pont a szélessávú net még intenzívebb elterjesztését fogja szolgálni, pont, hogy nem visszahúzó tényező, hanem a fejlődést szolgálja. Az eddigi multiadók sem okoztak széleskörű fájdalmat, ez se fog. Főleg, ha tényleg nem a lakosság, hanem a szolgáltatók profitja lesz a forrás.

Kissé túl sok mindent látnak bele ebbe a történetbe, az átlagpolgár szerintem ebből semmit nem fog érzékelni.

Blogger Géza 2014.10.28. 12:25:46

@estrella negra: Nekem van egy hosszú távú fix áras szerződésem a szolgáltatómmal. Milyen alapon emelne árat? A szektor 4 cégének összprofitja többszöröse ennek a netadónak, elvileg simán tudják az extraprofitjuk terhére végezni tovább a szolgáltatást.

Ha meg sokat kötözködnek, lehet, hogy úgy járnak, mint az utalványos cégek: majd lesz egy olcsó non-profit állami szolgáltató, ők meg bezárhatják a boltot, és onnantól 0 lesz a profitjuk. Biztos, hogy megéri?

Blogger Géza 2014.10.28. 12:27:37

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Adóügyben soha nem lehetett népszavazást tartani Magyarországon. Egyébként sem az új, sem a régi alkotmány alapján.

Blogger Géza 2014.10.28. 12:30:59

@Pop40: Nehogy azt hidd, hogy Magyarország az egyetlen, ahol esetleg adót emelnek vagy vezetnek be. Azt is látni kell, hogy közben 2,9%-ról 2,4%-ra akarják csökkenteni a hiányt. Ezt valamiből finanszírozni kell. Vagy befizeted te (mondjuk vagyonadó formájában, ahogy a baloldal akarta), vagy befizeti egy kvázimonopol-szolgáltató. Melyiket választod?

Netuddki. 2014.10.28. 12:32:27

@Blogger Géza:

NÉPSZAVAZÁST!

Az internetelérés mára stratégiai kérdés egy ország életében. Szomorú, hogy a jelenlegi kormánypárt ezt nem látja be, és további adókat akar rá kivetni olyan lukakat betömve amit a korrupció visszaszorításával is megoldhatna.

1. Akarja-e, hogy az internet hozzáférés adója költségvetési kérdés legyen? igen/Nem

2. Akar-e Ön még további adót fizetni az ÁFA-n felül az internet előfizetése után? igen/Nem

3. Akarja-e, hogy az internet előfizetés ÁFA-ja 27% maradjon (csak csökkentés jöhet szóba)? igen/Nem

(CC)v1.2

Netuddki. 2014.10.28. 12:35:12

@Blogger Géza: Ennyi erővel bármiből lehetne "adóügyet" csinálni. Nehogy már egy 20%-os törpepárt kollégiumi haverjai mondják meg milyen témában lehessen népszavazást kiírni!

Mellesleg ott volt a vizitdíj, abban is kierőszakolta a népszavazást a fidesz. Már túl messzire mentetek, a végén még kormányválság lesz a vége kisfácán...

Móg 2014.10.28. 12:41:31

@$$$=$$$: A szektor 70-80 milliárdos nyereségét ugyanazok állapították meg akik a beterjesztett törvényjavaslat adóvonzatát 20 milliárd forintban 240 helyett?

Mekk Meister 2014.10.28. 12:42:42

@Traktoros lány: Szerintem meg nem tartozik a munkájához. Kimehet az utcára és megnézheti, de diplomataként nem menetelhet a tömeggel, nem fejezheti ki azonosulását egy politikai demonstrációval.

Traktoros lány 2014.10.28. 12:43:52

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Csakhogy a Fideszesek sokkal okosabbak, mint a libsik voltak. Ez ha észrevetted, nem lakossági adó, hanem a szolgáltatók adója. Az, ha a szolgáltató áthárítja, már az Ő sara, míg a viztidij a lakosságot közvetlenül érintő plusz állami sarc volt!

oszt jónapot 2014.10.28. 13:12:18

@Traktoros lány: Mármint a fideszes szavazók annyira segghülyék, hogy megeszik ezt.

oszt jónapot 2014.10.28. 13:13:31

@Blogger Géza: Milyen extraprofit, te szarházi kommunista? te mit szólnál, ha holnaptól behúznák a nettód negyedét, mert túl sokat keresel?

Pop40 2014.10.28. 13:21:02

@Blogger Géza:

Nem hiszem, hogy Magyarország az egyetlen, ahol esetleg adót emelnek vagy vezetnek be. (Sehol nem is írtam ilyen baromságot.) Adót a világon mindenhol szednek.

Ellenben Mo az egyetlen, ahol a kicsit sem kommunista kormány kinéz magának egy szektort, hasraütésszerűen megállapítja, hogy az ottani szereplőknek extraprofitjuk van, és egy (szintén hasraütésszerűen) megállapított részét ennek elveszi.

Ez általában különféle maffiaszerű csoportoknál, illetve gyengébb nívójú banánköztársaságokban bevett eljárási mód. Ja, meg persze a komcsiknál, mint amilyen a fidesz.

" Azt is látni kell, hogy közben 2,9%-ról 2,4%-ra akarják csökkenteni a hiányt."

Pont leszarom, mit akarnak, én is sok dolgot akarok.
Attól még nem rabolom ki a szomszédot, hogy új ájfón kell. Ha meg mégis, nem hiszem, hogy megértő lesz a bíróság.

"Vagy befizeted te (mondjuk vagyonadó formájában, ahogy a baloldal akarta), vagy befizeti egy kvázimonopol-szolgáltató. Melyiket választod?"

Mondjuk lehetne egy kicsit kevesebbet lopni, és akkor nem kéne se a népet sanyargatni, se a piacgazdaságot agyonbaszni.

Mellesleg az egész netadó (a most épp érvényes fideszbolsi agymenés szerint) 20 milliárd bevételt hozna, Simicska egyetlen közbeszerzésen is majdnem kaszál ennyit, és akkor amit az eus pénzekből meg a NAV-os áfából lenyúlnak, még meg sem említettem.

Pop40 2014.10.28. 13:25:46

@Traktoros lány:

Egészen hülyének kell lenni ahhoz, hogy valaki egy ennyire primitív szöveget bekajáljon.
Persze ez stimmel is, mert a fideszes szavazók egészen hülyék.

@oszt jónapot: +1

@Blogger Géza:

"Na most mivel a szolgáltatók megadóztatásából származó bevétel pont a szélessávú net még intenzívebb elterjesztését fogja szolgálni, pont, hogy nem visszahúzó tényező, hanem a fejlődést szolgálja. "

Hallod, türelmes a net, hogy simán leírsz ekkora faszságokat, és elbírja...

Akkor miért nem százszorozzák meg a netadót?
Abból lenne csak olyan eszement fejlődés ezek szerint, hogy még.

Kár, hogy csak szerinted.

www.portfolio.hu/vallalatok/it/igy_teszi_tonkre_az_internetado_a_kisebb_cegeket.5.205581.html

Blogger Géza 2014.10.28. 13:29:48

@oszt jónapot: Volt ilyen (mégha kisebb mértékű) - Gyurcsány Ferenc idején. Úgy hívták "szolidaritási adó". Hát nem örültem neki, de fizettem.

Pop40 2014.10.28. 13:29:53

@nyünyüge:

www.portfolio.hu/vallalatok/it/igy_teszi_tonkre_az_internetado_a_kisebb_cegeket.5.205581.html

Azok így járnak, meg még ígyebbül.
De ki nem szarja le őket, Orbanisztánban merészeltek vállalkozni, és ne adj isten, ebből profitra szert tenni?

A minimum, amit ezek után megérdemelnek, hogy a profitot elszedjék tőlük.

Blogger Géza 2014.10.28. 13:31:32

@Pop40: :D Igen, egyszerre meg tönkre a cég, mert nem hárítja tovább az adót, továbbá hal éhen mindenki a továbbhárított 700 Ft-tól is. :) Továbbá eljön a világvége is. :)

Blogger Géza 2014.10.28. 13:33:55

@Pop40: Igen, amikor meg bevezették a biztosítási adót, nyilván megmondták, hogy majd az összes biztosító tönkremegy. A kisker adónál meg összes áruházlánc is bezár. És igen, mid tönkre is ment! Ja, nem, csak propaganda volt...

oszt jónapot 2014.10.28. 13:34:31

@Blogger Géza:
Ja, végül is tökmindegy, hogy 4 vagy 25 %. Urak vagytok, ha a más pénzét kell osztogatni.

Pop40 2014.10.28. 13:38:53

@Blogger Géza:

A francokat. Nem most írtad, hogy ebből lesz a hatalmas nagy fejlődés?
Nem is értem, miért nem emelik a sokszorosára az adót, hiszen abból még nagyobb fejlődés lenne. :DDD

Hülye észtek meg így csinálják, nem is lesz náluk fejlődés.

index.hu/kulfold/eurologus/2014/10/28/netado_helyett_virtualis_utlevel_az_esztek_igy_csinaljak/

Pedig ha tudnák, hogy az internetadó a fejlődés kulcsa... :-D

Végre újra elsők vagyunk valamiben a világon, a fidesz-féle világrekord ÁFA után.
Mert a netet még a világ egyik elborult agyú diktátora sem adóztatta meg sehol, épp ideje, hogy Vitya ebben is első legyen.

oszt jónapot 2014.10.28. 13:40:30

@Pop40: Lehet a kockákkal baszakodni, de Egyiptomban is így kezdődött. :D

Pop40 2014.10.28. 13:42:32

@Blogger Géza:

Aha, szóval ha 1-2 év alatt nem pusztul ki mindenki az adott szektorban, akkor a szabadrablás eredményes és jogos volt? :DD

Na ja, más által megtermelt pénzből igazán nagyvonalúak vagytok.
Még szerencse, hogy nem vagytok komcsik.

Pop40 2014.10.28. 13:45:30

@oszt jónapot: Na ja, csak azoknak egy kicsit értelmesebb diktátor jutott, mint nekünk. :(

Persze ettől a végük még valszeg ugyanaz lesz, pláne, hogy itt is vészesen fogy mind a lakosság türelme, mind az ellopható lóvé.

Gacsajpesta 2014.10.28. 14:20:23

Azt javaslom a kormánynak, ha az internetlovagoknak nem tetszik az 1 db hamburger áránál is kisebb adó, akkor tegyen eleget az USA régi követelésének és szerezzen érvényt a szerzői jogoknak! Tegye elérhetetlenné az Ncore, Bithumen, 1st Torrent, Rutracker és hasonló fájlletöltő szervereket és mindenki menjen moziba filmenként 1000Ft-ért!

oszt jónapot 2014.10.28. 14:52:42

@Gacsajpesta:
Aha és ezzel párhuzamosan vezessék ki az üres adathordozók árából a jogdíjakat. Benne vagyok.

Balt 2014.10.28. 15:24:02

@Ianas: Viszont nem volt kardlapos lovasroham. Pedig a magam részéről nagyon várnám, de ezek a kibaszott (fiatal) demokraták csak nem akarják kihúzni a hüvelyből...

Balt 2014.10.28. 15:26:32

@netnepper: hihihi, hahaha! Mintha nem 2 hete lett volna egy viszonylag "nagymintás kvk".

Balt 2014.10.28. 15:29:59

@zavaros: Kapaszkodj meg, ezt szóról szóra leírják a balliberáltak is:

"A helyzet nem csak a tavalyi Majdant idézi, de némileg 1989-et is: akkor Mark Palmer nagykövet volt jelen a tüntetéseken, ma André Goodfriend ügyvivő. Mindkettő megfigyelőként, elvégre ez a dolguk, és mindketten egyáltalán nem rejtett antipátiával aziránt, ami az országban zajlik. Ráadásul egyikük sem csak magánszenvedélyének hódolt azzal, hogy a tüntetéseken megjelent, hanem kormánya nagyon átgondolt politikájának adva hangot. Akárcsak Victoria Nuland helyettes államtitkár tavaly a Majdanon, vagy McCain szenátor és Sikorsi akkori lengyel külügyminiszter."

A szerző a DK külpolitikai kabinetvezetője.

Balt 2014.10.28. 15:35:06

@legeslegujabbkor: OK, nézzük: bő másfél év múlva a népszavazás jelentős többséggel elvetette a vizitdíjat. Van egy olyan sanda gyanúm, hogy ezt a fasságot, ti. az internetadót még a héten visszavonják. Csakazértis, hogy érezd a különbséget... :)

Balt 2014.10.28. 15:38:19

@legeslegujabbkor: Írni (mondani) akármit lehet. A vasárnapi André-antréról vannak képek, másról nincsenek. Vagy...?

Balt 2014.10.28. 15:45:49

@zavaros: Igen, sajnos erre mutatnak a történések. Egy dolog nem illik bele nekem: miért várták meg az önkormányzati választásokat az eszkalációval? Azt már nyár végén lehetett tudni, hogy orbitálisat szívnak megint böszméék... (Bár szokás szerint ő jött ki még a legjobban belőle megint.)

Két lehetséges okot vélelmezek:
1. Orbánnal - kényszerből - mégis hajlandók együttműködni, ha persze ők mutatják, mi a "helyes irány".
2. Mégis most vált (számukra) egyértelművé, hogy itt nem lesz bázis békeidőben, tehát jöhet a ChG./5...

nyünyüge 2014.10.28. 15:52:42

@Pop40:
A hazai kis- és középvállalatok megerősítése a kormánykormányprogram, de pusztuljon közülük a férgese:(.
Aztán a kormány diadalmasan bejelenti, hogy lám a multicégek nem vonultak ki, pedig mekkora volt a kárálás.

Balt 2014.10.28. 15:59:06

@Gacsajpesta: Igen, ha már így "összekapcsolódott" a két sztori, a jenkiknek így lehetne "visszalőni". :) Viccen kívül. Cserébe ők is lelövik végre a kurucinfot.

YAN CHI 2014.10.28. 19:31:32

@netnepper: De hol van a működőképes politikai alternativa? Mert a következő választásokon sem tudom majd beikszelni azt hogy "teljes magyar társadalom" Amig nincs HITELES ellenzék addig Orbán (de legalábbis a Fidesz) marad. A "teljes magyar társadalom" meg cummmmmm......

Blogger Géza 2014.10.28. 21:45:36

@Pop40: Speciel mind a kettőben tévedsz, van a világon 33%os és 40%os forgalmi adó is, és a net megadóztatása sem példátlan. Ráadásul egy olyan "sötét diktatúrában", mint az USA.

"nem több annál, amit a texasiak fizetnek havi internet-hozzáférési adóként."

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/varatlan_helyrol_kapott_tamogatast_az_internetado.588760.html

Blogger Géza 2014.10.28. 21:48:10

@oszt jónapot: Csak épen a 25% nem a bevételnek, hanem csupán a nyereségnek a 25%-a, nem úgy, mint az én bevételemre anno kivetett szolidaritási adó volt.

Pop40 2014.10.29. 02:52:04

@Blogger Géza:

Szokásos fideszkomcsi módra összemosod a szezont a faszommal.

A texasiak internet-hozzáférési adót fizetnek. Azt mi is fizettünk eddig is, ez volt a szolgáltatói díj, meg a világrekord, 27%-os ÁFA. (amit természetesen szintén a népnyúzó fideszkúrmány vezetett be.)
Szó szerint internet-hozzáférési adó, aki ezt nem pengette ki, nem netezett.

FORGALOM alapján sehol a világon, sem texasban sem máshol nem adóztatnak, egyedül az elmebeteg Orbanescu kommunista csürhéjében.

Ja, és nyomatékosítsuk újra, ahogy a szarházi maffiád - sokadszorra - homlokegyenest ellenkezőjét hazudja, mint előtte:

444.hu/2014/10/22/a-fidesz-szamara-nyilvanvaloan-elfogadhatatlan-az-internet-barmilyen-tipusu-megadoztatasa/

Nyitrai Zsolt, fidesz, 2008 : "A Fidesz számára nyilvánvalóan elfogadhatatlan az internet bármilyen típusú megadóztatása"

Úgy látszik, ez csak addig volt így, amíg meg nem kívánták és el nem akarják lopni ezt a pénzt is.

Blogger Géza 2014.10.29. 06:28:23

@Pop40: Ez gyakorlatilag ugyanez lesz, havi fix 700 Ft-ot kell fizetni, csak éppen valaki ebből még kap kedvezményt is, ha nagyon keveset netezik. És még sokkal kevesebb is, mint a texasi.

Pop40 2014.10.29. 10:15:02

@Blogger Géza:

Hű, de szuper, tényleg. Sokkal kevesebb, mint a texasi.
Kár, hogy

1, Texasban sokkal magasabbak a fizetések, ott arányaiban az ottani adó a fizetéshez képest nem kiemelkedő
2, Itt ugyanazt fizettük eddig, mint a texasiak, a fidesz-féle világrekord ÁFÁval megspékelve.
a netadó MÉG PLUSZBAN, ERRE JÖN RÁ.

A kettő együtt már EGYÁLTALÁN NEM KEVESEBB, MINT A TEXASI.

Mellesleg mondtam már, hogy épp leszarom, mi van Texasban?
Narancskomcsi specialitás, hogy minden szart bevezetnek, mert "valahol a világban" már létezik.
Teszek rá.
Nem fizetek a narancskomcsi maffiának semmit, csak azért, mert mondjuk Koreában is sarcolja valami elmebeteg a népet.

Ha pénz kell nekik, akadályozzák meg az áfacsalásokat a navnál, meg esetleg kérjék meg a fideszes potentátokat, hogy 1-2 négyzetméterrel kisebb úszómedencés házat szíveskedjenek összelopni.

Walter Hartwell White 2014.10.29. 12:35:32

Megkapó mindezt az internetadós ötletelést a "magyar nép egy szabadságszerető nép, ezért nem viselné el szabadságának semmilyen korlátozását" kijelentés után a magyar nép pofájába tolni...
süti beállítások módosítása